• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4564 -
  • ۱۳۹۸ پنج شنبه ۲۶ دي

خبر

هويت اجساد كادر پرواز هواپيماي اوكرايني شناسايي شد

سرپرست دادسراي امور جنايي پايتخت از تكميل پروسه شناسايي هويت اجساد ۹ نفر از اعضاي كادر پرواز هواپيماي اوكرايني خبر داد. محمد شهرياري در اين باره گفت: «تا ظهر روز چهارشنبه تمامي هويت ۹ نفر كادر پرواز هواپيماي اوكرايني از جمله تمام خدمه كه شامل يك خلبان، دو كمك خلبان و ۶ مهماندار است، شناسايي شد. همچنين هويت ۱۴۵ نفر ديگر از قربانيان هم شناسايي شده كه در مجموع تا اين لحظه تعداد قربانيان شناسايي شده به ۱۵۴ نفر رسيده است كه در بين اين افراد ۴ نفر عضو خانواده اتباع سوئدي هم حضور دارند.» به گزارش ايسنا، او با بيان اينكه با توجه به دستور رييس قوه قضاييه، پرونده اين حادثه به سازمان قضايي نيروهاي مسلح ارسال شده تا ساير تحقيقات در آن مرجع قضايي انجام شود، ادامه داد: «كار شناسايي كل قربانيان اين حادثه تقريبا به پايان رسيده است و ساير قربانيان هم تا پايان وقت امروز (چهارشنبه) به‌طور دقيق هويت‌شان تعيين مي‌شود. همچنين پيكر ۷۰ نفر از قربانيان تا ظهر چهارشنبه به خانواده آنها تحويل داده شده و كار تحويل پيكرها ادامه دارد.»

دو عضو حزب اتحاد بازداشت و سپس آزاد شدند

ويدا رباني روزنامه‌نگار و حسين معصومي، كنشگر دانشجويي سابق روز گذشته بازداشت شدند. به گزارش پايگاه خبري امتداد، ويدا رباني و حسين معصومي دو عضو حزب اتحاد ملت ايران اسلامي صبح روز گذشته در منزل خود بازداشت شدند. در اين ميان اگرچه علت اين بازداشت و نهاد مسوول بازداشت جداگانه اين دو عضو حزب اتحاد ملت هنوز مشخص نشده، هر دو نفر ساعاتي پس از بازداشت، آزاد شدند. به گزارش اين پايگاه خبري، درحالي كه ابتدا ويدا رباني آزاد شده بود، حسين معصومي نيز با ساعتي تاخير آزاد شد.

فهرست احزاب و جبهه‌هاي داراي مجوز كميسيون ماده ۱۰منتشر شد

وزارت كشور جديدترين فهرست احزاب، جبهه‌ها و گروه‌هاي سياسي داراي مجوز كميسيون ماده ۱۰ احزاب را منتشر كرد. به گزارش ايلنا، بر اساس اين گزارش، 84 حزب با گستره فعاليت ملي و 32 حزب با گستره فعاليت استاني داراي مجوز هستند. همچنين فهرست اسامي 8 جبهه سياسي مورد تاييد كميسيون ماده 10 قانون كه پيش از اين اعلام شده بود، بار ديگر در اين گزارش، تكرار شده است.

 

درخواست معاون امور زنان براي برخورد با اهانت‌هاي «افق»

معاونت رياست‌جمهوري در امور زنان و خانواده در اطلاعيه‌اي، خواستار برخورد مناسب با اهانت‌هاي اخير شبكه افق شد و تصريح كرد كه چنين اظهاراتي جز ضربه‌زدن به نظام و گريزان كردن جوانان ثمره ديگري ندارد. به گزارش روابط عمومي معاونت رياست‌جمهوري در امور زنان و خانواده، در اين اطلاعيه آمده است: «در اين اندوه همگاني در فراق ياران از شهيد سردار سليماني تا شهداي وداع كرمان و شهداي هواپيماي اوكرايني و حضور اعجاب برانگيز مردم عاشق براي تسلاي خاطر يكديگر و انسجام ملي، شايسته نبود در شبكه افق رسانه سيما جملاتي مانند «اگر كسي اعتقاد ندارد جمع كند و از ايران برود» و همچنين جملاتي هنجارشكن در مورد رفتار داعش با زنان شنيده شود.» در اين اطلاعيه آمده است: «ديدن و شنيدن اين سخنان كه به صورت كليپ‌هايي در فضاي مجازي پخش شده، آيا جز ضربه زدن به نظام و گريزان كردن جوانان ثمره ديگري دارد؟ ضرورت دارد گويندگان اين اهانت‌ها در رسانه ملي كه سبب جريحه‌دار شدن احساسات مخاطبين اين رسانه شده‌اند از كرده خود عذرخواهي كنند.» روابط عمومي معاونت رياست‌جمهوري در امور زنان و خانواده از اين بيانات كه در موردي متاسفانه از سوي يك خانم صورت گرفته و در مورد ديگر درباره خانم‌ها انجام شده ابراز تاسف كرده و خواهان رسيدگي مسوولان آن رسانه به خطاي ايشان است. به گزارش ايرنا، در روزهاي اخير اظهارات يك مجري زن و نيز ميهمان برنامه شبكه تلويزيوني افق با واكنش‌هاي گسترده و انتقادي مواجه شده است. در يكي از اين برنامه‌ها مجري زن در تبيين نظر خود با محور «زندگي سلحشورانه» مي‌گويد، «اگر كسي اعتقاد ندارد جمع كند از ايران برود». همچنين محمد صادق كوشكي در يكي از برنامه‌هاي گفت‌وگو محور شبكه افق در واكنش به درخواست يكي از كارگردانان زن براي برپايي مراسم سوگواري، عبارت ركيك و دور از اخلاق به كار برده است. زينب ابوطالبي، مجري زن شبكه افق با انتشار كليپي از اظهارات خود عذرخواهي كرده است.

پرونده‌هاي قبلي سقوط هواپيما به قوه قضاييه ارجاع شده است

رييس كميسيون عمران مجلس شوراي اسلامي گفت كه اين كميسيون پرونده‌هاي پيشين مربوط به سقوط هواپيما را با تعيين مقصران به مراجع مربوطه و دستگاه قضايي ارجاع كرده است. محمدرضا رضايي كوچي گفت: «تمامي پرونده‌هاي مربوط به سقوط هواپيما كه در كميسيون عمران مورد بررسي قرار گرفته مستندا با تعيين قصورها، مقصران و تخلفات به هيات رييسه مجلس شوراي اسلامي ارايه شده و اسامي متخلفان به دستگاه قضايي و سازمان بازرسي نيز ارجاع شده است.» به گزارش ايسنا، او ادامه داد: «در ماجراي برخورد قطار، وزارت راه و شهرسازي و در ماجراي سقوط هواپيماي ‌اي تي آر شركت فرودگاه‌ها، سازمان هواپيمايي، خلبان و هواپيمايي آسمان قصور و كوتاهي داشتند. در مورد سقوط پرواز تهران – ياسوج هم سازمان هواپيمايي قصوري داشت كه در گزارش‌ها ذكر شده است.» رييس كميسيون عمران مجلس شوراي اسلامي به اين سوال كه آيا برخوردي با مقصران پرونده‌هاي سقوط هواپيما صورت گرفته يا خير؟، جواب داد: «وظيفه ما به عنوان مجلس استخراج تخلف‌ها و ارجاع آن به دستگاه قضايي است و انجام برخورد بايد از سوي دستگاه‌هاي نظارتي انجام شود.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون