• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4566 -
  • ۱۳۹۸ يکشنبه ۲۹ دي

بازديد دادستان تهران از زندان فشافويه

دستور اعطاي مرخصي منتهي به آزادي ۱۷۰ نفر از زندانيان صادر شد

دادستان تهران در بازديد از زندان بزرگ تهران براي ۱۷۰ نفر از زندانياني كه باقيمانده حبس آنها كمتر از 3 ماه بود، دستور اعطاي مرخصي منتهي به آزادي صادر كرد و دستور داد ليست اين افراد توسط معاونان و مسوولان زندان تهيه و با بررسي دقيق سوابق، به آنها مرخصي منتهي به آزادي داده شود. القاصي‌مهر در راستاي پيگيري مسائل و مشكلات زندانيان، روز گذشته به همراه جمعي از معاونان، قضات اجراي احكام و ناظر زندان و مديران زندان‌هاي استان تهران از ندامتگاه تهران بزرگ بازديد كرد. به گزارش ميزان، او از تعداد زيادي از بند‌هاي اين زندان بازديد و با زندانيان اين بند‌ها به صورت چهره به چهره ملاقات داشت. در اين ديدار‌هاي حضوري، درخواست‌ها، مسائل و مشكلات زندانيان مورد بررسي قرار گرفت و دستورات مقتضي در راستاي انجام دستورالعمل ساماندهي و كاهش جمعيت كيفري رياست قوه قضاييه صادر و بر پيگيري فوري و حل مشكلات زندانيان تا حصول نتيجه نهايي تاكيد شد.

دادستان تهران در اين بازديد، دستوراتي را پيرامون رفع مشكلات قضايي زندانيان صادر و بر رسيدگي و اقدام عاجل به‌منظور پيگيري آنها تاكيد كرد. بر اساس اين گزارش، در مورد آن دسته از محكومان هم كه داراي احكام محكوميت متعدد بودند، با دستور دادستاني مقرر شد با قيد فوريت، پيگيري‌هاي قضايي توسط قضات ناظر و اجراي احكام جهت ادغام محكوميت آنها انجام شده و مراتب جهت صدور حكم واحد به دادگاه ذي‌صلاح ارسال شود. همچنين مقرر شد آن دسته از محكوماني كه صرفا به‌ خاطر رد مال در زندان هستند، هرچه سريع‌تر با استقرار شوراي حل اختلاف و با استفاده از ظرفيت قضات ناظر و مددكاران زندان مساعي لازم جهت جلب رضايت و مصالحه با شكات آنها به عمل آيد.

در ادامه مقرر شد كه با بررسي كارشناسي توسط قضات زندان، ليست كليه زندانياني كه شرايط و استحقاق عفو موردي دارند در دستوركار كميسيون عفو و بخشودگي جهت تقديم به رياست قوه قضاييه قرار گيرد. همچنين در اين بازديد تاكيد شد، ملاقات‌هاي حضوري زندانيان با لباس معمولي انجام شود و كرامت انساني زندانيان بيشتر مدنظر قرار گيرد. در خصوص اعطاي مرخصي به زندانيان و استفاده از ساير تسهيلات به خصوص آزادي مشروط و تعليق باقيمانده حبس نيز دستوراتي از سوي دادستان تهران صادر و مقرر شد كه در اين خصوص تسريع به عمل آيد.

القاصي در خصوص آن دسته از محكومان كه صرفا به خاطر رد مال در زندان هستند و توانايي پرداخت محكوم‌به را ندارند، دستور داد كه با طرح دعواي اعسار و پيگيري آن در دادگاه‌ها، مساعدت لازم جهت تسهيل در امور صورت گيرد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون