• ۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4576 -
  • ۱۳۹۸ يکشنبه ۱۳ بهمن

هفته هجدهم ليگ برتر برگزار شد

سرخابي‌ها با برد به استقبال دربي رفتند

سامان سعادت

هجدهمين هفته از ليگ برتر فوتبال ايران در روزهاي جمعه و شنبه با ديدارهاي پرگل پيگيري شد و تيم‌هاي پرسپوليس، سپاهان، تراكتور، استقلال و شهرخودرو موفق شدند از سد حريفان‌شان عبور كنند. به اين ترتيب پرسپوليس فاصله پنج امتيازي‌اش با ديگر مدعيان را حفظ كرد، سپاهان اجازه نداد پرسپوليس همين ابتداي نيم‌فصل با خيال راحت و فاصله زياد صدرنشين باشد، تراكتور به جمع مدعيان بازگشت، استقلال روند فوق‌العاده‌اش را حفظ كرد و شهرخودرو نشان داد بدون يحيي همچنان تيمي بسيار باانگيزه و قدرتمند است. نكته جالب اين هفته اولين پيروزي شاهين شهرداري بوشهر بود كه موفق شد پيكان را در تهران با سه گل شكست بدهد.

از ساعت 14:45 روز جمعه تيم‌هاي پارس جنوبي جم و گل‌گهر سيرجان به مصاف هم رفتند كه اين ديدار با تساوي يك‌گله به پايان رسيد. شاهين شهرداري بوشهر در تهران به مصاف پيكان رفت و تا دقيقه 38 با سه گل از اين تيم پيش بود. اين ديدار در نهايت با نتيجه سه بر يك به نفع شاهين به پايان رسيد و اين تيم پس از هجده هفته بالاخره اولين پيروزي ليگ برتري را جشن گرفت. شاهين 10 امتيازي شد و پيكان با اين شكست تنها يك امتياز با منطقه سقوط فاصله دارد. از ساعت 15:15 تيم‌هاي تراكتور و ذوب‌آهن به مصاف هم رفتند و تراكتور بعد از شكست هفته گذشته مقابل پرسپوليس موفق شد با يك پيروزي دلچسب خانگي به جمع مدعيان بازگردد. عكاشه حمزاوي، بازيكن جديد تراكتور اولين گل اين تيم را به ثمر رساند و يازده دقيقه بعد در دقيقه 57 هادي محمدي گل تساوي را براي ذوب به ثمر رساند. در دقيقه 63 ساسان انصاري گل دوم و پيروزي‌بخش شاگردان ساكت الهامي را به ثمر رساند تا تراكتور 33 امتيازي شود و به جايگاه سوم جدول برسد. از ساعت 15:30 سايپا در وطني قائم‌شهر مهمان نساجي بود و موفق شد اين تيم را با نتيجه سه بر يك شكست بدهد. سايپا تا دقيقه 58 هر سه گلش را به ثمر رسانده بود و در دقيقه 61 مجتبي بيژن يكي از گل‌ها را جبران كرد. سايپا با اين پيروزي 18 امتيازي شد، از انتهاي جدول فاصله گرفت و همسايه نساجي دهم جدولي شد. در آخرين و مهم‌ترين ديدار روز جمعه، از ساعت 17 تيم‌هاي سپاهان و فولاد در ورزشگاه نقش جهان به مصاف هم رفتند و طلايي‌پوشان اصفهاني موفق شدند مهمان خود را با دو گل شكست بدهند. كي‌روش استنلي در دقيقه 5 سپاهان را پيش انداخت و دو تيم با همين نتيجه به رختكن رفتند. در نيمه دوم محبي، ستاره جوان و ملي‌پوش سپاهاني‌ها دومين گل سپاهان را در دقيقه 63 به ثمر رساند. بعد از خوردن گل دوم فولاد تلاش زيادي براي جبران گل‌هاي خورده كرد و بيت سعيد در دقيقه 80 موفق شد يك گل به ثمر برساند، اما اين گل براي جبران نتيجه كافي نبود و سپاهان در نهايت دو بر يك پيروز شد. اصفهاني‌ها با اين برد 35 امتيازي شدند و جايگاه‌شان در رده دوم جدول را حفظ كردند.

شنبه روز مهمي بود و صنعت نفت آبادان و پرسپوليس تيم‌هاي چهارم و اول جدول مقابل يكديگر صف‌آرايي كردند. صنعت نفت كه تا هفته هجدهم هرگز در زمين خودش شكست را تجربه نكرده بود و مقابل سپاهان چهار گل به ثمر رسانده بود، موفق نشد از سد خط دفاع مستحكم پرسپوليسي‌ها عبور كند و موقعيت جدي و خطرناكي روي دروازه بيرانوند ايجاد نشد. صنعت تنها دو شوت به سمت چهارچوب داشت و در سمت مقابل پرسپوليس هفت ضربه از چهارده شوت به سمت چهارچوبش دقيق بود. احمد نوراللهي در دقيقه 32 روي يك ضربه ايستگاهي از فاصله
23 متري دروازه نفت آبادان را باز كرد. پرسپوليسي‌ها سه بار علي علي‌پور را در موقعيت تك به تك قرار دادند و اين مهاجم هر سه موقعيت را با بي‌دقتي از دست داد. گل احمد نوراللهي براي پرسپوليس، هشتصدمين گل اين تيم در تاريخ ليگ برتر بود. ارتش سرخ پايتخت در دومين بازي تحت هدايت گل‌محمدي هم مالكيت كمتري نسبت به حريفش داشت، اما باز هم مانند ديدار قبلي موقعيت‌هاي بيشتري نسبت به حريف خلق كرد و موفق شد دومين پيروزي را كسب كند. اين دومين نبرد از نبردهاي پياپي پرسپوليسي‌ها با بالاي جدولي‌ها بود و كسب اين 6 امتياز مسير اين تيم را براي قهرماني چهارم بسيار هموارتر كرده است. پرسپوليس فاصله پنج امتيازي با تيم دوم جدول را حفظ كرده و در نبردهاي رو در رو با اين تيم‌ها طي هفته‌هاي پيش‌رو مي‌تواند اين فاصله را افزايش بدهد.

شهرخودرو از ساعت 15:15در حالي كه استقبال خوبي از اين تيم نشده بود به مصاف ماشين‌سازي رفت. سعيد صادقي در دقيقه 42 روي خطايي كه در دقيقه 38 انجام شده از روي نقطه پنالتي دروازه ماشين‌سازي را باز كرد. مربي و بازيكنان ماشين‌سازي سعي داشتند با ايجاد وقفه در ضربه پنالتي شهرخودرو تمركز بازيكن حريف را بر هم بزنند كه موفق نبودند. اين موضوع در حال تبديل شدن به رويه اين تيم است و كميته انضباطي بابت تكرار اين صحنه بايد برخوردي جدي با اين تيم داشته باشد. ماشين‌سازي در آخرين دقيقه نيمه اول بازي را به تساوي كشاند، اما در نيمه دوم و در دقايق 56 و 85 شهرخودرو دو بار ديگر دروازه ماشين را باز كرد تا با 32 امتياز به جمع مدعي‌هاي قهرماني اضافه شود.

استقلال از ساعت 17 در ورزشگاه آزادي و در حالي كه استقبال خوبي توسط تماشاگران از تيم موفق فرهاد مجيدي نشده بود به مصاف نفت مسجد سليمان رفت كه در آخرين حضور در اين ورزشگاه پرسپوليس را شكست داده بود. تيم تارتار خوش‌شانس بود كه در همان دقيقه 16 شيخ دياباته دچار مصدوميت شد و زمين مسابقه را ترك كرد و مستقيم به رختكن رفت. اين اتفاق براي دقايقي علاوه بر هواداران، روي بازيكنان استقلال هم اثرگذار بود و نفت در دقيقه 20 توسط آرمان قاسمي از حريف پيش افتاد. اميرارسلان مطهري در دقيقه 35 بازي را به تساوي كشاند. فرهاد مجيدي در ابتداي نيمه دوم دو تعويض انجام داد تا در همان دقيقه 45 تمام تعويض‌هايش تمام شده باشد. مهدي قائدي در دقيقه 51 گل دوم استقلال را به ثمر رساند تا اين تيم به روند خوبش ادامه بدهد. استقلال با اين پيروزي با يك بازي كمتر هم‌امتياز شهرخودروي 32 امتيازي شد و جاي اين تيم را در رده چهارم جدول گرفت.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون