• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4582 -
  • ۱۳۹۸ يکشنبه ۲۰ بهمن

فراخوان جذب طرح‌ها و رويداد ايده‌هاي نوآورانه فناپ زيرساخت

رويداد فراخوان جذب طرح‌ها و ايده‌هاي نوآورانه و دعوت به رويداد طرح مساله شركت‌ فناپ زيرساخت، با همكاري شركت راهبران امين سرمايه پاسارگاد، بازوي خدمات نوآوري شناسا (از شركت‌هاي گروه مالي پاسارگاد) در روز سه‌شنبه مورخ 15 بهمن سال 1398، در محل صندوق نوآوري و شكوفايي برگزار شد.

در اين رويداد، دكتر مهدي ايزديار، مديرعامل شركت فناپ زيرساخت با تشريح شرايط اقتصادي كشور بر لزوم توجه به علم، فناوري، نوآوري و حمايت از جوانان خلاق و نوآور جهت بهبود فضاي اقتصادي كشور تاكيد كرد و گفت: داشتن تجربه، صرفا راهگشاي مشكلات سازمان‌ها نخواهد بود و استفاده از جوانان با دانش و فناور و بهره‌گيري از پويايي و نشاط جواني در كنار تجربه مديران مي‌تواند هم‌افزايي سازماني ايجاد كند. دكتر ايزديار همچنين با اشاره به جايگاه تاثيرگذار گروه مالي پاسارگاد در بخش‌هاي مختلف صنعتي، فرهنگي و اقتصادي كشور افزود: شركت فناپ -از شركت‌هاي گروه مالي- به عنوان يكي از شركت‌هاي برتر در حوزه IT در كشور شناخته شده است كه تاكنون فعاليت‌هاي خود را در راستاي ايجاد ارزش در كشور و نيز حمايت از نخبگان و جلوگيري از فرار مغزها ادامه داده است. اين شركت با تكيه بر شعار «آنچه توانسته‌ايم، لطف خدا بوده است» به عنوان شعار گروه مالي پاسارگاد، به ساير اهداف تعيين شده خواهد رسيد. در بخش بعدي رويداد، مديران شركت فناپ زيرساخت در چهار حوزه حمل‌ونقل هوشمند، هوشمندسازي و اينترنت اشيا، مركز داده و زيرساخت شبكه و سامانه‌هاي پشتيباني و نگهداري و تعميرات به معرفي فعاليت‌هاي شركت فناپ در اين حوزه‌ها پرداختند و ضمن تشريح پروژه‌هاي انجام شده تاكنون، نيازهاي فناورانه و چالش‌هاي موضوعي خود را در اين 4 حوزه بيان كردند.

در حوزه حمل‌ونقل هوشمند موضوعاتي مانند ثبت تخلفات رانندگي و هوشمندسازي حمل‌و‌نقل جاده‌اي، حمل‌ونقل ريلي، حمل‌ونقل دريايي و حمل‌ونقل هوايي، در حوزه هوشمندسازي و اينترنت اشيا (IOT) موضوعاتي مانند هوشمندسازي بناها و محيط‌ها، هوشمندسازي مديريت مصرف، سيستم‌هاي قرائت از راه دور و هوشمندسازي جايگاه‌هاي سوخت، در حوزه مركز داده و زيرساخت موضوعاتي مانند بهبود كارايي مركز داده، ايده‌هاي نو در طراحي و اجراي مركز داده، تعريف خدمات نوآورانه پلتفرم و سرويس روي بستر زيرساخت فيزيكي مركز داده، در حوزه سامانه‌هاي پشتيباني، نگهداري و تعميرات نيز موضوعاتي مانند پياده‌سازي سيستم‌هاي
Mission Control براي كنترل و مديريت نيروهاي اعزامي، ارايه راه‌حل‌هاي پيش‌بينانه پشتيباني و نگهداري، مديريت لجستيك و طراحي و اجرا و نظارت بر فرآيندهاي پشتيباني، نگهداري و تعميرات از جمله مسائل جذاب و مورد علاقه شركت فناپ زيرساخت جهت حمايت و سرمايه‌گذاري خواهد بود. محسن سيدين، مديرعامل شركت راهبران امين سرمايه پاسارگاد نيز ضمن معرفي گروه مالي پاسارگاد، به تشريح اهداف و برنامه‌هاي اين رويداد پرداخت. او با بيان اينكه شركت شناسا از سال 1391 و ذيل گروه مالي پاسارگاد شروع به فعاليت كرده است، افزود: اين شركت در حال حاضر در تمامي مراحل طرح‌هاي كسب‌وكاري و در زنجيره ارزش نوآوري، از مرحله شتابدهي تا ساير بخش‌ها ورود كرده و با در اختيار داشتن شتابدهنده تريگ‌آپ و صندوق‌هاي مختلف جسورانه و پژوهش و فناوري تاكنون بيش از 4 هزار طرح را مورد ارزيابي قرار داده و روي 52 طرح نيز سرمايه‌گذاري كرده است. شركت راهبران امين سرمايه پاسارگاد نيز به عنوان يكي از شركت‌هاي زيرمجموعه شركت شناسا، خدمات مختلف از جمله مديريت و مشاوره به كسب‌وكارها و نيز سرمايه‌گذاران را ارايه مي‌كند و اين رويداد نيز در همين راستا و توسط شركت راهبران برگزار شده است. در بخش پاياني اين رويداد، حامد ساجدي، مديرعامل شركت شناسا با بيان اينكه شركت فناپ در حال حاضر يكي از برترين شركت‌هاي ايران است، گفت: فناپ با اين سابقه و تجربه درخشان نيز همچنان به دنبال نوآوري و حمايت از فناوران است كه اين موضوع نشان‌دهنده نگاه به آينده و آينده‌نگري اين شركت است. او افزود: شناسا يك VC است كه شتابدهنده تريگ‌آپ را به عنوان بازوي شتابدهي در كنار خود داشته و در حوزه‌هاي مختلف از جمله حوزه‌هاي مطرح‌شده در اين رويداد و نيز حوزه‌هايي مانند معدن، انرژي، سلامت و آموزش سرمايه‌گذاري مي‌كند. دكتر ساجدي خاطرنشان كرد: الگوي فعلي در اكوسيستم كارآفريني ايران بهترين الگوي موجود نبوده و نمي‌توان برترين مدل‌هاي جهاني را بدون مطالعه و انطباق با وضعيت كشور اجرا كرد، از اين‌رو شركت شناسا از ابتداي سال جاري به فكر راه‌اندازي يك پلتفرم ارتباطي است كه در آن ارتباط ميان صنايع مختلف و افراد نوآور و خلاق تسهيل شود و اين پلتفرم باعث خلق ارزش شود. ساجدي در پايان سخنان خود با اشاره به اينكه فرآيند مطرح شده در اين رويداد يك فرآيند تكرارشونده است، پيشنهاد راه‌اندازي يك باشگاه با نام «كلوپ نوآوران فناپي» را ارايه كرد كه در آن تمامي فعالان و علاقه‌مندان به حوزه‌هاي كاري شركت فناپ حضور داشته ‌باشند. اين ارتباط مي‌تواند باعث خلق ارزش براي طرفين و درنهايت كمك به اقتصاد كشور شود. در پايان اين مراسم نيز حاضران در رويداد، سوالات خود را درخصوص موضوعات مختلف مطرح كردند كه توسط كارشناسان پاسخ داده شد.


ارتقاي رفاه اعضاي هيات علمي دانشگاه‌ با تسهيلات اساتيد بانك رفاه

توجه به ارتقاي رفاه اعضاي هيات علمي دانشگاه‌ها يكي از ضرورت‌هاي افزايش كيفيت آموزش در دانشگاه‌هاي كشور است و طرح‌هايي همچون طرح اساتيد بانك رفاه، درصدد تحقق اين هدف هستند. به گزارش روابط عمومي بانك رفاه توسعه ‌ايران اسلامي متكي به تلاش‌هاي اقشار و گروه‌هاي مختلف جامعه به‌ويژه اقشار علمي و دانشگاهي است كه با پرورش نسل جوانان دانشمند، محقق و كارشناس، پشتوانه رشد و شكوفايي بخش‌هاي مختلف اقتصادي، اجتماعي، فرهنگي و... را در كشور فراهم مي‌كنند. وزير علوم، تحقيقات و فناوري نيز همواره حمايت از جامعه دانشگاهي كشور به‌ويژه اساتيد دانشگاه‌ها را مورد تاكيد قرار داده و معتقد است بايد تسهيلاتي براي اعضاي هيات علمي جوان و نخبه دانشگاه در راستاي ماندگاري آنها در كشور، ايجاد كرد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون