• ۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4582 -
  • ۱۳۹۸ يکشنبه ۲۰ بهمن

در بازي نمايشي فدرر و نادال

ركورد تماشاچي تاريخ تنيس شكسته شد

راجر فدرر در بازگشت به خانه مادري‌اش رقيب بزرگ خود يعني نادال را با نتيجه دو بر يك در يك مسابقه نمايشي در استاديوم فوتبال كيپ‌تاون آفريقاي جنوبي شكست داد. اين اولين مسابقه فدرر در كشور تولد مادرش بود و در طرف مقابل كشور سوييس به عنوان خانه دوم راجر سال‌ها از وجود چنين ورزشكاري بهره برده است. جمعه شب تقريبا همه‌چيز براي فدرر آماده بود. كلاه‌ها و تي‌شرت‌هايي با آرم RF در همه جا ديده مي‌شد. پلاكاردهايي كه رويش نوشته بود: Welcome home, Roger. حتي سكه‌ شير يا خط تعيين زمين بازي در اول مسابقه نيز سكه‌اي بود كه به تازگي به تصوير فدرر در كشور سوييس حك شده است.

جمعه شب بزرگ‌ترين ورزشكاران آفريقاي جنوبي در استاديوم حضور داشتند و بازي را نگاه كردند. سيا كوليسي كاپيتان تيم راگبي آفريقاي جنوبي كه همين اواخر قهرمان جهان شدند قبل از بازي لباس تيم ملي كشورش را كه در پشت آن نام فدرر درج شده بود به استاد سوييسي اهدا كرد. از كوليسي سوال شد امشب از چه كسي حمايت مي‌كني و او پاسخ داد: «قطعا از راجر فدرر. ببخشيد نادال! من شما را هم دوست دارم.» نادال كه در سمت ديگر قرار داشت با خوشحالي لبخند زد.

اين بازي نمايشي در استاديوم كيپ‌تاون بين دو اسطوره دنيال تنيس با هدف جمع‌آوري پول براي بنياد راجر فدرر برگزار شد؛ بنيادي كه در آفريقاي جنوبي فعاليت مي‌كند و هدفش دادن آموزش‌هاي اوليه به كودكان در 6 كشور آفريقايي از جمله آفريقاي جنوبي است. اين بنياد اميدوار بود كه از اين بازي نمايشي چيزي حدود 1 ميليون دلار درآمد داشته باشد اما اين مبلغ با استقبال چشمگير تماشاچيان به 3 ميليون دلار رسيد. 51954 تماشاچي به ورزشگاه كيپ‌تاون رفتند، ورزشگاهي كه براي جام جهاني 2010 ساخته شده بود تا فدرر و نادال را از نزديك ببينند. آنها رفتند تا ركورد پرتماشاچي‌ترين بازي تاريخ تنيس را به ثبت برسانند. برگزاركنندگان بعد از بازي گفتند 200 هزار نفر قبل از بازي براي خريد بليت تلاش كرده بودند.

فدرر بعد از بازي گفت: «اين يك عصر جادويي بود.» او در طول ساليان گذشته بارها براي تعطيلات به اين كشور سفر كرده بود اما در 20 سال گذشته هرگز به كيپ‌تاون نيامده بود. فدرر 38 ساله برنده ركورد 20 گرانداسلم و نادال 33 ساله با 19 گرانداسلم در حين بازي مي‌خنديدند و مدام باهم شوخي مي‌كردند. در نهايت اين فدرر بود كه موفق شد بازي را با نتيجه 2 بر 1 برنده شود. در پايان بازي نادال كنار فدرر ايستاد و او را در آغوش كشيد. نادال گفت: «تجربه بازي مقابل چنين جمعيت زيادي واقعا شگفت‌انگيز است. واقعا مايه افتخار من است كه بخشي از اين برنامه بودم.»

بعد از بازي نادال و فدرر يك بازي دو نفره فانتزي نيز برگزار شد كه طي آن راجر فدرر و بيل گيتس، بنيانگذار مايكروسافت مقابل نادال و ترور نوآ كمدين معروف آفريقاي جنوبي با نتيجه 6 بر 3 به پيروزي دست پيدا كردند. فدرر و نادال در حالي ركورد پرتماشاچي‌ترين بازي تنيس را ثبت كردند كه بازي فدرر و زورف چند ماه پيش در تور امريكاي جنوبي با كشاندن 42517 نفر به ورزشگاه ركورد پرتماشاچي‌ترين بازي تنيس را ثبت كرده بود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون