• ۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4589 -
  • ۱۳۹۸ سه شنبه ۲۹ بهمن

از انتشار رماني از كالين هوور تا لغو اكران فيلم جيمزباند در چين

تاثير كرونا بر سينماي هاليوود

گروه هنر و ادبيات

انتشار رمان كالين هوور

رمان «اگر حقيقت اين باشد» نوشته كالين هوور با ترجمه عباس زارعي در ژانر عاشقانه و معمايي از سوي نشر آموت منتشر شد. به گزارش ايبنا عباس زارعي از ترجمه كتاب «اگر حقيقت اين باشد» خبر داد و گفت: اين رمان از آثار كالين هوور در ژانر عاشقانه و معمايي است كه به ‌تازگي از سوي نشر آموت منتشر شده است. اين رمان از سوي ناشر براي ترجمه به من پيشنهاد شد و چون داستانش پركشش و جذاب بود تصميم گرفتم آن را ترجمه كنم. وي با بيان اينكه ترجمه اين رمان حدود سه‌ماه طول كشيده درباره محتواي آن توضيح داد: داستان درباره لوئن اشلي، نويسنده‌ تازه‌كاري است كه با مشكلات مالي زيادي مواجه است اما دقيقا زماني كه در آستانه ورشكستگي قرار دارد جرمي كرافورد، شوهر نويسنده معروف - وريتي كرافورد - به او پيشنهاد كار پردرآمدي مي‌دهد و از او مي‌خواهد رمان ناتمام همسر ناتوانش را به پايان برساند.

 

لغو اكران فيلم جيمزباند در چين

فيلم جديد جيمزباند با عنوان «وقتي براي مردن نيست» با توجه به شيوع ويروس كرونا، امكان پيش‌نمايش و فرش قرمز در چين نخواهد داشت. همه برنامه‌هاي عظيمي كه براي پيش‌نمايش فيلم جديد جيمزباند در چين انديشيده شده بود، لغو شدند. جديدترين فيلم جيمزباند با عنوان «وقتي براي مردن نيست» به دليل شيوع ويروس كرونا همه برنامه‌هايش در چين را لغو كرد. دنيل كريگ و ديگر ستاره‌هاي كليدي فيلم بيست‌وپنجم جيمزباند امكان سفر به چين را نخواهند داشت. اين برنامه‌ها براي آوريل در چين تدارك ديده شده بود. اين در حالي است كه بيش از ۷۰ هزار سالن سينما در سراسر چين اكنون براي حفظ سلامت مردم تعطيل هستند. با توجه به اينكه چين دومين بازار بزرگ سينما پس از امريكا در جهان است، اين موقعيت ممكن است به اين معني باشد كه جيمزباند يكي از بازارهاي بزرگش را از دست خواهد داد. براي جيمزباند فروش يك ميليارد دلاري با محاسبه بازار چين در نظر گرفته شده بود. ديگر فيلم‌هاي هاليوودي كه اكران‌شان در چين به دليل ويروس كرونا به تعويق افتاده، شامل «۱۹۱۷»، «دوليتل»، «زنان كوچك» و «جوجو خرگوش» است.

 

كارگردان چيني بر اثر كرونا جان باخت

همچنين به گزارش مهر به نقل از ورايتي، چانگ كاي كارگردان چيني كه از مسوولان ارتباطات خارجي شركت تابعه استوديو فيلم هوبي بود و به ويروس كرونا مبتلا شده بود ۱۴ فوريه در بيمارستان جان باخت. او ۵۵ ساله بود. چانگ نخستين عضو اين خانواده نبود كه بر اثر ويروس كرونا جان باخت؛ پيش از او پدر و مادرش نيز بر اثر همين بيماري از دنيا رفتند. چانگ و خواهرش كه در خانه از والدين‌شان مراقبت مي‌كرد، نيز به ويروس مبتلا شدند و خواهر وي نيز درگذشت. همسر چانگ كه به ويروس كرونا مبتلا شده هنوز زنده است و با ويروس مقابله مي‌كند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون