• ۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4589 -
  • ۱۳۹۸ سه شنبه ۲۹ بهمن

تجربه دوچرخه‌هاي اشتراكي در فرمت ابتدايي موفق بوده است

گروه اجتماعي| بعد از چالش‌هاي جدي معاونت حمل‌ونقل در مورد استعفاي رياست آن و تعيين سرپرست جديد، يوسف حجت سرپرست معاونت حمل‌و‌نقل و ترافيك شهرداري تهران براي نخستين‌بار در جمع خبرنگاران حاضر شد تا ضمن تشريح وضعيت حمل‌ونقل عمومي پايتخت به دفاع از عملكرد معاونت خود بپردازد.

حجت در اين نشست با بيان اينكه خريد اتوبوس مشكل اجرايي دارد و در حال پيگيري براي رفع آنها هستيم، گفت: كشور با مشكلات مالي جدي مواجه است و در همين راستا تهيه اتوبوس و واگن مترو نيز سخت شده، ولي اين مشكلات مانع فعاليت ما نيست.

همان‌طوركه انتظار مي‌رفت، موضوع دوچرخه‌سواري يكي ديگر از محورهاي سخنان سرپرست جديد معاونت حمل‌ونقل و ترافيك بود. حجت با دفاع از عملكرد شهرداري در حوزه دوچرخه‌سواري و گسترش فرهنگ استفاده از آن گفت: تهران 4 جهت شرق به غرب، غرب به شرق، شمال به جنوب و جنوب به شمال دارد كه تنها در بخش جنوب به شمال آن دوچرخه‌‌سواري مشكل است. به بياني از صددرصد مسيرها در 25 درصد مشكل داريم. البته مي‌توان از مسير سربالايي جنوب به شمال از اتوبوس و مترو در جهت برعكس كه سرپاييني است نيز از دوچرخه‌هاي اشتراكي استفاده كرد. او سپس به تجربه راه‌اندازي شبكه دوچرخه‌هاي اشتراكي اشاره كرد و گفت: تجربه دوچرخه‌هاي اشتراكي در فرمت ابتدايي موفق بوده است. اما تلاش مي‌كنيم دوچرخه‌هاي برقي و اسكوتر برقي را نيز داشته باشيم و البته اين كار بايد توسط بخش خصوصي انجام شود و اين وظيفه شهرداري نيست به‌طور مستقيم در اين زمينه سرمايه‌گذاري كند. چند وقتي است كه اخباري تاييد نشده در مورد احتمال استفاده از تاكسي‌هاي هوايي در فضاي مجازي منتشر مي‌شود. ديروز حجت در اين مورد با رد اين شايعات گفت: تحقيق و برنامه مشخصي در اين زمينه نداريم. خيابان‌ها پر از آهن شده و نگرانيم كه آسمان را علاوه بر زمين از دست بدهيم براي همين اين موضوع چندان مورد نظر نيست. اما علاوه بر موارد مطرح‌شده، حجت در اولين حضور رسمي‌اش در اين سمت در بين خبرنگاران، با انتقادهاي تند و تيزي هم مواجه شد؛ انتقادهايي كه اصلي‌ترين آن به برگزاري هجدهمين كنفرانس بين‌المللي حمل‌ونقل و ترافيك كه قرار است از ۶ تا ۹ اسفند برگزار شود برمي‌گشت. خبرنگاران با بي‌اثر خواندن برگزاري اين كنفرانس‌ها، اين‌گونه برنامه‌ها را دور ريختن پول شهر و شهروندان مي‌دانستند اما سرپرست معاونت حمل‌ونقل و ترافيك شهرداري تهران گفت: انتقادي كه به ما مي‌شود اين است كه فعاليت‌ها در شهر مبتني بر مطالعه و تصميمات علمي نيست و اينكه بتوانيم با يك پشتوانه علمي و تحقيقاتي پيش رويم و بر اين اساس براي آينده شهر تصميم‌سازي شود مهم است، اما اين نكته هم درست است كه در سال‌هاي گذشته به عنوان يك كنفرانس لوكس برگزار شد .

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون