• ۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4589 -
  • ۱۳۹۸ سه شنبه ۲۹ بهمن

انتظارات زيست‌محيطي از نامزدهاي مجلس يازدهم

محمدحسين بازگير، كارشناس محيط زيست گفت: نامزدهاي انتخابات مجلس يازدهم از زمان تبليغات انتخاباتي مسائل زيست‌محيطي را رعايت و كاغذ كمتري مصرف كنند و آلودگي صوتي ايجاد نكنند.

بازگير در گفت‌وگو با ايسنا در آستانه انتخابات دوره يازدهم مجلس شوراي اسلامي در توضيح ديدگاه خود گفت: فعاليت‌هاي انتخاباتي نامزدهاي مجلس يازدهم همراه با توليد زباله و پسماند نباشد و باعث آزار و اذيت مردم، طبيعت و محيط زيست نشود. او همچنين افزود: در تفكرات نمايندگان مجلس يازدهم لازم است جايي براي تنوع زيستي، گونه‌هاي جانوري و خزانه‌هاي ژنتيكي كشور، زحمات محيط‌بانان و كارشناسان محيط زيست همچنين خاك، آب، هوا، پسماند و واردات سم و كودهاي كشاورزي غيرسازگار با محيط زيست وجود داشته باشد. اين كارشناس محيط زيست با اشاره به اينكه نمايندگان مجلس بايد توسعه را به معناي واقعي و همان‌گونه كه در دنيا پذيرفته شده است، دنبال كنند، گفت: نمايندگان بايد توسعه‌اي را دنبال كنند كه علاوه بر ابعاد اجتماعي، اقتصادي و... يك بعد و ركن آن مسائل محيط زيست باشد؛ يعني بايد توسعه پايدار را دنبال كنند.

بازگير همچنين اظهار كرد: نماينده‌اي كه به صورت حوزه‌اي به مسائل توسعه‌اي كشور فكر كند و صرفا به‌‌دنبال كارهاي زودبازده و شعاري باشد، نمي‌تواند به توسعه كشور كمكي كند.

اين كارشناس محيط زيست در ادامه گفت: انتظاري كه ما به عنوان جامعه محيط زيستي هميشه از نمايندگان مجلس داريم، اين است كه در كنار تمام كارهايي كه دنبال مي‌كنند اين بعد از توسعه يعني محيط زيست و زيرساخت‌هاي كشور را نيز در نظر گيرند چون اگر هوا، آب، خاك و تنوع زيستي كه به عنوان يك ثروت بالقوه‌ در اختيار تمام بخش‌هاي كشور قرار دارد، آسيب ببينند، نمي‌توانيم انتظار داشته‌ باشيم كه آرمان‌ها و شعارهاي زيباي‌شان محقق شود.

او با اشاره به اينكه نمايندگان مجلس بايد دغدغه مساله آب را داشته باشند، گفت: ديده‌ام كه نامزدهاي انتخابات مجلس يازدهم در تبليغ‌هاي خود درباره انتقال آب از نقطه‌اي به نقطه‌اي ديگر و صنايع‌ آب‌بر شعار مي‌دهند اين در حالي است كه راه‌اندازي اين صنايع مغاير با برنامه‌هاي آمايش سرزمين است.

او ضمن بيان اينكه بسياري از قوانين زيست محيطي كه از آنها پيروي مي‌كنيم قبلا توسط نمايندگان مجلس تصويب شده است، ‌اظهار كرد: اكنون لازم است كه نمايندگان بر حسن اجراي قوانين تصويب شده نظارت داشته باشند و كمك كنند تا اين قوانين بيشتر و به‌روزتر شوند و ارتقا پيدا كنند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون