• ۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4590 -
  • ۱۳۹۸ چهارشنبه ۳۰ بهمن

براي عبور از مشكلات

محمدحسين مقيمي

امروز كشور با مشكلات بسياري دست به گريبان است كه مهم‌ترين آن مسائل و معضلات اقتصادي است؛ از يك‌ سو با مشكل اشتغال مواجه هستيم و از سوي ديگر عرصه‌ مبادلات اقتصادي به ‌واسطه تحريم‌هاي يكجانبه ايالات متحده با مشكلات فراواني روبه‌رو شده است كه به معناي واقعي مي‌توان از آن به عنوان جنگ اقتصادي نام برد. در چنين شرايطي پر واضح‌ است كه نياز به مجلسي قدرتمند كه قادر باشد با تصويب قوانين بر اين مشكلات فائق بيايد بيش از هر زمان ديگري احساس مي‌شود؛ به عبارت ديگر براي آنكه بتوانيم مشكلات كشور ازجمله مشكلات اقتصادي را از پيش رو‌ برداريم بايد به سمت تصويب قوانيني برويم كه بتواند اقتصاد را مقاوم كند.

ناگفته نماند در طول 10 دوره گذشته مجلس، قوانيني به تصويب رسيده كه به نحوي اين مشكلات را مرتفع و راه‌حل‌هايي براي آنها ارايه كرده است؛ با اين همه اما لازم است بر اجراي اين قوانين نظارت بيشتري اعمال شود كه در اين راستا مي‌توان به برنامه ششم توسعه اشاره كرد. قانوني كه در مجلس دهم به تصويب رسيد و به قانون تبديل شد و امروز بايد بر اجراي آن نظارت كرد. توجه به مشكلات كشور ما را بر آن داشت تا با وجود علم به سختي كار، پا در اين راه بگذاريم و در اين مسير تصورمان اين است، تجارب اجرايي در بخش‌هاي مختلف مديرتي كشور و همكاري با افرادي كه همفكرمان هستند، مي‌تواند در مسير رفع مشكلات مثمرثمر باشد. تلاش ما اين است كه مجلس را به جايگاه اصلي خود بازگردانيم. جايگاهي كه در آن، مجلس راس امور باشد و نه اينكه ديگران از بيرون براي آن تصميم بگيرند.

از سوي ديگر نارسايي‌ها و فساد‌هايي كه هر روز در فضاي رسانه‌اي، زوايايي از آن مطرح مي‌شود همچنين وجود تبعيض‌ها و رانت‌ها بيش از پيش حضور افراد و نمايندگاني پاكدست را مي‌طلبد تا بدون هيچ‌ واهمه‌اي در راه مبارزه با اين معضلات گام بردارند. يادمان نرود ما يك حق مسلم داريم و آن «حق انتخاب» است كه تنها يك‌ روز فرصت داريم از آن استفاده كنيم و با پايان روز جمعه اين حق تا انتخابات بعدي از ما سلب مي‌شود؛ بنابراين شايد بهتر باشد بار ديگر به اين فكر كنيم كه چطور مي‌توان از اين حق براي عبور از مشكلات استفاده كرد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون