• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4593 -
  • ۱۳۹۸ يکشنبه ۴ اسفند

از اقدام نمادين جوكر تا لغو مراسمي براي مقابله با كرونا

اعتراض واكين فينيكس به كشتن حيوانات

گروه هنر و ادبيات

اقدام نمادين «جوكر» در يك كشتارگاه

«واكين فينيكس» بازيگر برنده اسكار با حضور در يك كشتارگاه يك گاو و گوساله‌اش را نجات داد تا از اين طريق اعتراض خود را به كشتن حيوانات و صنعت گوشت نشان دهد. به‌گزارش ايسنا به نقل از گاردين «واكين فينيكس» بازيگر فيلم «جوكر» پس از دريافت جايزه اسكار بهترين بازيگر نقش اصلي مرد اسكار ۲۰۲۰ در صحبت‌هايي نسبتا طولاني از افراد خواست تا از جنگ با يكديگر و غارت منابع طبيعي دست بردارند و حالا چند روز پس از پايان مراسم اسكار با حضور در يك كشتارگاه يك گاو و گوساله 3 روزه‌اش را نجات داد.

 

نادره بديعي درگذشت

نادره بديعي، شاعر، نويسنده و پژوهشگر ادبيات و موسيقي درگذشت. پيكر نادره بديعي چهارشنبه (۳۰ بهمن‌ماه ۹۸) در خانه ابدي او در مقبره خانوادگي مظفر بختيار، همسرش در بهشت زهرا آرام گرفت. بنا بر اعلام نزديكان نادره بديعي، مراسم خاكسپاري اين چهره فرهنگي بر اساس رسم خانوادگي و ملاحظاتي كه درباره احتمال شيوع بيماري جديد در محيط بهشت زهرا وجود داشت به صورت خصوصي برگزار شد و بنا بر وصيت او مراسمي براي درگذشتش برگزار نخواهد شد.

نادره بديعي، شاعر، پژوهشگر و متخصص حوزه غرب چين و آسياي ميانه بود كه از او آثاري در زمينه‌هاي فرهنگي به‌ جا مانده است. كتاب «تاريخچه ادبيات آهنگين ايران» او درباره گذشته ترانه‌سرايي ايران است.

 

لغو دوباره مراسم شب محمدعلي نجفي

شب محمدعلي نجفي، كارگردان سينما دوباره لغو شد. روابط عمومي كانون كارگردانان سينماي ايران خبر داد با توجه به پيشگيري و رعايت توصيه‌هاي بهداشتي براي مقابله با ويروس كرونا، برپايي شب محمدعلي نجفي در تاريخ يكشنبه ۴ اسفند ۹۸ كنسل مي‌شود و به زماني مناسب موكول خواهد شد. اين برنامه پيش از اين قرار بود در دي ماه گذشته برگزار شود اما با احترام به جانباختگان هواپيماي اوكرايني به تعويق افتاد و دوباره نيز به دليل مقابله با ويروس كرونا به تعويق افتاده است.

 

سرگذشت بني‌صدر سريال مي‌شود

سازمان صداوسيما ساخت سريال‌هاي سياسي و استراتژيك را در دستور كار خود قرار داده است و بنا دارد ميني‌سريالي درباره زندگي و سرانجام ابوالحسن بني‌صدر بسازد. ايران طي يك سال اخير درگير حوادث متعددي بوده كه بارها برخي از كارگردانان نسبت به ساخت سريال‌هايي براساس اين اتفاقات واقعي و به تصوير كشيدن قصه‌هاي دراماتيك اين اتفاقات سياسي و استراتژيك اظهار علاقه‌مندي كرده‌اند. حالا صداوسيما كه ساخت سريال‌هاي استراتژيك را مدتي است در دستور كار قرار داده است، بنا دارد اين سريال‌ها را با محور قرار دادن برخي از شخصيت‌هاي تاريخي و سياسي معاصر به توليد برساند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون