• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4595 -
  • ۱۳۹۸ سه شنبه ۶ اسفند

از بهبودي نسبي حال استاد شجريان تا تاثير كرونا بر هنر ايتاليا

برنامه‌اي در شناخت بيشتر شفيعي كدكني

گروه‌فرهنگي

سينما درنوروز

تركيب هفت فيلم اكران سينماها در نوروز ۹۹ در حالي معرفي شد كه تنها سه فيلم «شناي پروانه»، «خوب، بد، جلف۲؛ ارتش سري» و «پسركشي» از جشنواره سي‌وهشتم فيلم فجر در آن حضور دارند.محسن اميريوسفي رييس شوراي صنفي نمايش و عضو شوراي اكران نوروزي سازمان سينمايي گفت: در جلسه امروز دوشنبه ۵ اسفندماه مقرر شد فيلم سينمايي «بازيوو» به كارگرداني اميرحسين قهرايي در سرگروه باغ كتاب، «لاله» به كارگرداني اسدالله نيك‌نژاد در سرگروه ماندانا، «شناي پروانه» به كارگرداني محمد كارت در سرگروه مگامال، «لامينور» به كارگرداني داريوش مهرجويي در سرگروه كورش، «پسركشي» به كارگرداني محمدهادي كريمي در سرگروه ايران مال، و «زن‌ها فرشته‌اند۲» به كارگرداني محمدحسين فرحبخش در سرگروه ايران به عنوان فيلم‌هاي اكران نوروز ۹۹ روي پرده بروند.

شفيعي‌كدكني به روايت بهروز رضوي

ماجراهاي زندگي و خاطرات شفيعي كدكني در شش قسمت توسط بهروز رضوي روايت مي‌شود. سردبير و نويسنده برنامه «كتاب شب» راديو تهران ـ درباره اين برنامه به ايسنا گفت: اين مجموعه در قالب يك روايت شش قسمتي، از روز شنبه (دهم اسفند ماه) تا پنجشنبه (پانزدهم اسفند) به زندگي دكتر محمدرضا شفيعي كدكني (شاعر معاصر و استاد دانشگاه) به صورت «من - راوي» با صداي بهروز رضوي مي‌پردازد. وي ادامه داد: اين روايت راديويي بخش‌هاي جذاب و شنيدني از زندگي و ماجراهاي استاد شفيعي كدكني است كه بر اساس نوشته‌هاي خود استاد و مصاحبه‌هايي كه انجام داده است تدوين و تنظيم شده و به صورت يك زندگينامه خود گفته يا خود نوشت درآمده كه با هماهنگي‌هاي صورت گرفته، به مدت شش شب در برنامه «كتاب شب» روايت خواهد شد.

آخرين خبرها از وضعيت شجريان

علي جهاندار از دوستان محمدرضا شجريان، آخرين وضعيت جسمي وي در بيمارستان را، تشريح كرد.

اين خواننده كه از دوستان محمدرضا شجريان است گفت: دو شب گذشته كه به بيمارستان جم رفتم. لباس مشكي پوشيده بودم و به من گفتند كه تو از چيزي خبر داري و به ما نمي‌گويي. من هم به آنها اطمينان دادم كه اطلاعات دقيق را مي‌پرسم و مي‌گويم. پس از آن به همراه همايون [شجريان] تصميم گرفتيم، نزد مردمي كه تجمع كرده‌اند برود و با آنها صحبت كند و واقعيت را به آنها بگويد. به همين ترتيب مردمي كه آنجا بودند حرف‌هاي او را باور كرده، به خانه‌هاي خود رفتند. آن‌شب وقتي كه به ملاقات استاد رفتم، با كمك اكسيژن نفس مي‌كشيد و جاي نگراني خاصي نبود. بعد از ظهر هم همايون‌ و افسانه به من گفتند كه حال پدرشان بهتر است.

كرونا و وضعيت هنر در ايتاليا

مقامات ايتاليايي از تعطيلي سينماها و موزه‌هادر اين كشور به مدت حداقل يك هفته براي جلوگيري از شيوع بيشتر ويروس كرونا خبر دادند. ايتاليا كه خارج از كشورهاي آسيايي بيشترين آمار ابتلا و مرگ و مير ناشي از شيوع ويروس كرونا را به ثبت رسانده، براي جلوگيري از انتشار بيشتر اين ويروس اقدام به تعطيلي سينماها و ديگر مراكز فرهنگي براي حداقل يك هفته كرده است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون