• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4595 -
  • ۱۳۹۸ سه شنبه ۶ اسفند

اقتصاد بين‌المللي

قرنطينه كارگران شركت‌هاي كره‌جنوبي

برخي از كارگران شركت‌هاي الكترونيكي كره جنوبي به عنوان يك اقدام احتياطي در خانه ماندند تا از شيوع بيشتر ويروس كرونا جلوگيري كنند. حدود ۱۵۰۰ كارگر در شهر گومي پس از اينكه يكي از كارگران اين مجموعه به ويروس كرونا آلوده شد، خود را در خانه قرنطينه كردند. اين عده شامل ۹۰۰ نفري هستند كه از شهر دائگو به گومي مي‌روند. دائگو كه يكي از شهرهاي بزرگ كره جنوبي است،در مركز شيوع ويروس كرونا در اين كشور قرار دارد. كره جنوبي روز دوشنبه ۱۶۱ مورد جديد ابتلا به ويروس كرونا را اعلام كرد كه شمار بيماران آلوده به اين ويروس را به ۷۶۳ نفر رساند. دولت كره جنوبي روز يكشنبه هشدار اين ويروس واگيردار را به بالاترين سطح خود افزايش داد.

فراخوان امريكا براي بسيج عليه كرونا

وزير خزانه‌داري امريكا خواهان اتحاد بانك‌هاي مركزي جهان در مقابله با كرونا شد. استيون منوچين، وزير خزانه‌داري امريكا از بانك‌هاي مركزي خواست تا با بررسي راهكارهاي موجود به دنبال راه‌حلي براي مقابله با ويروس كرونا كه اخيرا با سرعت زيادي شيوع پيدا كرده است، باشند. منوچين كه در حاشيه اجلاس سران گروه ۲۰ در جمع خبرنگاران حاضر شده بود همچنين گفت كه هنوز براي برآورد خسارات ناشي از ويروس كرونا زود است با اين حال انتظار مي‌رود طي 3 تا 4 هفته آينده جمع‌بندي مقدماتي آماده شود. منوچين در بخش ديگري از سخنان خود گفت: نمي‌خواهم نظري راجع به سياست‌گذاري پولي بدهم اما واضح است كه بانك‌هاي مركزي به دنبال راهكارهاي مختلفي براي كاستن از پيامدهاي شيوع ويروس كرونا بر اقتصاد جهاني هستند.

امريكا با عبور از چين به برترين شريك تجاري هند تبديل شد

تجارت دوجانبه بين هند و امريكا در سال مالي ۲۰۱9-۲۰۱8 به ۸۷.۹۵ ميليارد دلار رسيد و واشنگتن را به برترين شريك تجاري دهلي تبديل كرد. اين در شرايطي است كه دونالد ترامپ براي به دست آوردن توافق تجاري جديد با هند با به راه انداختن جنگ تعرفه‌اي، فشارها بر اين كشور را افزايش داده است. طبق داده‌هاي وزارت تجارت، امريكا از نظر تجارت دوجانبه با هند از چين جلو زده است. كل تجارت هند با چين در اين سال مالي ۸۷.۰۷ ميليارد دلار بود. افزايش حجم تجارت بين امريكا و هند در بازه آوريل تا دسامبر ۲۰۱۹ به ‌رغم اختلافات تجاري بين دو كشور به اوج خود رسيده بود.

محدوديت‌هاي اعمال شده از چين برداشته مي‌شود

با رسيدن موارد جديد ابتلا به ويروس كرونا به پايين‌ترين حد طي يك ماه گذشته و درخواست رييس‌جمهور چين شي جين پينگ به آغاز فعاليت‌هاي اقتصادي، محدوديت‌هاي حمل و نقل و رفت و آمد مردم در بخش‌هاي بزرگي از چين برداشته مي‌شود. آمار منتشر شده توسط مقامات بهداشتي چين نشان مي‌دهد 24 استان از 31 استان و منطقه چين از جمله پكن، شانگهاي و استان‌هاي پرجمعيتي مثل هنان و انهويي هيچ مورد جديدي از ابتلا به ويروس كرونا را در بيست و سوم فوريه گزارش نداده‌اند.رييس‌جمهور شي جين پينگ روز يكشنبه از روند مثبت مهار اين ويروس اظهار خرسندي كرد و از استان‌هايي كه خطر ويروس در آنها كمتر است، خواست فعاليت‌هاي اقتصادي و توليد را آغاز كنند و مناطق پرخطر همچنان بر كنترل شيوع ويروس تمركز داشته باشند.

زيان روزانه ۶ ميليون دلاري خودروسازان جهان از كرونا

بسته شدن كارخانه‌ها در مركز شيوع ويروس كرونا براي بزرگ‌ترين خودروسازان جهان از جمله هوندا، نيسان، جنرال موتورز و رنو حدود 5.69 ميليون دلار در روز خسارت داشته است. به گفته يكي از مقامات صنعت خودروسازي در چين، برخي عرضه‌كنندگان قطعات در ووهان حالا به ذخاير خود روي آورده‌اند و اين ذخاير به زودي تمام مي‌شود. مشكل ديگر در شبكه توزيع است كه هنوز به شرايط عادي بازنگشته است. شهر ووهان در استان هبئي كه شيوع ويروس كرونا از آنجا آغاز شد يكي از قطب‌هاي بزرگ خودروسازي چين و مقر خودروسازان امريكايي، اروپايي و ژاپني است. در 2018 بيش از 1.7 ميليون خودرو به ارزش حدود 400 ميليارد يوآن(57ميليارد دلار) از خطوط توليد اين شهر به دست آمد.

لغو تمامي پروازها به شهر پرخطر كره جنوبي

كره جنوبي تمامي پروازها به شهر دئگو اين كشور را كه ميزبان بيشترين آمار مبتلايان به ويروس كروناست، لغو كرده است. بزرگ‌ترين ايرلاين‌هاي كره جنوبي به دنبال شيوع گسترده ويروس خطرناك و كشنده كرونا در شهر دئگو اين كشور اعلام كرده‌اند كه تمامي پروازهاي خود را به اين شهر تا تاريخ ۹ مارس سال جاري ميلادي متوقف كرده‌اند.

ضرر ۲۹ ميليارد دلاري ايرلاين‌هاي جهان از كرونا

سازمان بين‌المللي حمل و نقل هوايي ياتا به تازگي در خصوص تاثيرات منفي و شديد شيوع گسترده ويروس كرونا بر درآمدزايي ايرلاين‌هاي فعال در سراسر جهان هشدار داده است. سازمان بين‌المللي حمل و نقل هوايي ياتا به دنبال شيوع گسترده ويروس خطرناك و كشنده كرونا كه ابتدا در چين سپس در ساير كشورهاي جهان جان بالغ بر ۲۵۰۰ نفر را گرفت و بيش از ۸۰ هزار نفر را مبتلا كرده به تازگي هشدار داده است كه اين ويروس ۲۹ ميليارد دلار از درآمدزايي شركت‌هاي هواپيمايي فعال در كشورهاي مختلف جهان به خصوص ايرلاين‌هاي چيني را كاهش خواهد داد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون