• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4600 -
  • ۱۳۹۸ دوشنبه ۱۲ اسفند

اقدامات بانكي براي جلوگيري از شيوع ويروس كرونا

همتي: بانك‌ها در دريافت اقساط مراعات مردم را بكنند

باتوجه به شرايط خاص بهداشتي كشور و
در راستاي مديريت، كنترل و پيشگيري از شيوع ويروس كرونا، اقدامات لازم براي تسهيل استفاده هم‌ميهنان محترم از درگاه‌هاي غيرحضوري و كاهش مراجعات حضوري مردم به شعب و دستگاه‌هاي خودپرداز به صورت موقت پيش‌بيني و به شبكه بانكي ابلاغ شد.

بر اين اساس سقف مجاز انتقال وجه كارت به كارت (شتابي و درون‌بانكي) از طريق درگاه‌هاي اينترنتي و خودپردازها از مبلغ 30 ميليون ريال در هر شبانه‌روز از مبدا هر كارت به 50 ميليون ريال افزايش مي‌يابد. ميزان كارمزد انتقال وجه بيش از 30 ميليون ريال برابر با كارمزد انتقال وجه 30 ميليون ريالي است.

سقف مجاز انتقال وجه كارت به كارت از طريق
پرداخت‌سازها از 10 ميليون ريال به 30 ميليون ريال با حصول اطمينان از انطباق شماره ملي دارنده كارت و شماره ملي دارنده سيم‌كارت انجام‌دهنده تراكنش قابل افزايش است. باتوجه به خطرات ناشي از سوءاستفاده‌هاي احتمالي در صورت عدم اعمال كنترل فوق، افزايش سقف انتقال وجه مجاز نيست.

امكان تمديد تاريخ انقضاي كارت‌هاي بانكي بدون نياز به مراجعه حضوري مشتري به مدت سه ماه از تاريخ انقضا بلامانع است. ضروري است اقدامات لازم براي احراز هويت غيرحضوري و اطلاع‌رساني به مشتريان صورت پذيرد. طبق روال سال‌هاي گذشته و به منظور كاهش مراجعات مردم به شعب و دستگاه‌هاي خودپرداز افزايش سقف برداشت نقدي درون بانكي از دو ميليون ريال به پنج ميليون ريال بلامانع است. لازم به ذكر است اين اقدام در راستاي كاهش مراجعه مشتريان به شعبه صورت مي‌گيرد و به‌رغم ايجاد امكان فوق ضروري است اطلاع‌رساني مناسب در راستاي كاهش استفاده از اسكناس به مشتريان صورت پذيرد. تعداد تلاش‌هاي متوالي ناموفق رمز دوم در هر شبانه‌روز به شرح دستورالعمل پيوست به پنج‌بار افزايش يابد.

رييس كل بانك مركزي همچنين در پيامي به مديران بانك‌ها باتوجه به تاثير كرونا در فعاليت‌هاي اقتصادي تاكيد كرد: باتوجه به تعطيلي يا كاهش فعاليت برخي از كسب وكارهاي كشور كه ممكن است كاهش عايدي برخي واحدها و صنوف و حتي اشخاص حقيقي را درپي داشته باشد، به مديران بانك‌ها توصيه مي‌كنم، شرايط امروز اشخاص حقيقي و حقوقي كه از اين بابت دچار وقفه درآمدي مي‌شوند را درنظر گرفته و درخصوص تمديد زمان و نحوه وصول اقساط وام‌ها، همراهي لازم را با مشتريان به عمل آورده و مراعات وضعيت آنها را بكنند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون