• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4600 -
  • ۱۳۹۸ دوشنبه ۱۲ اسفند

حميده دومين سهميه المپيك كاراته را دشت كرد

كاپيتان هم راهي توكيو مي‌شود

سومين مرحله از مسابقات ليگ جهاني كاراته وان كه روز جمعه در شهر سالزبورگ آغاز شده بود با كسب يك سهميه الميپك ديگر براي نمايندگان كشورمان پيگيري شد. در اين مرحله از رقابت‌ها كه در شهر سالزبورگ اتريش برگزار مي‌شود حميده عباسعلي، كاپيتان تيم ملي زنان ايران در بخش مبارزه انفرادي يا همان كوميته و در وزن 68+ كيلوگرم موفق شد با رسيدن به فينال مسابقات مجموع امتيازات خودش را به حد نصاب المپيكي برساند و بعد از بهمن عسگري كه در وزن 75- كيلوگرم موفق به كسب سهميه المپيك شده بود، دومين سهميه كاراته ايران را نيز در المپيك توكيو به دست آورد. عسگري نيز در اين رقابت‌ها به فينال رسيد.

عباسعلي مسابقات سالزبورگ را با پيروزي قاطع 5 بر صفر مقابل الكساندرا استوبليوا از بلغارستان آغاز كرد. نماينده شايسته كشورمان در دور دوم نيز با نتيجه خوب 3 بر صفر كاراته كايي از كشور تونس به نام جمي چينز را مغلوب كرد و راهي دور سوم شد. ديدارهاي مراحل سوم و چهارم اما براي عباسعلي به آساني بازي‌هاي اول و دوم نبود. در بازي سوم صوفيا برولتسوا از كشور قزاقستان با نتيجه نزديك 2 بر 1 از ورزشكار كشورمان شكست خورد و در بازي نيمه نهايي (مرحله چهارم) ماريا گارسيا توري از اسپانيا بود كه با حساب 4 بر 3 بازي را به حميده واگذار كرد تا به اين ترتيب نماينده كشورمان به ديدار فينال مسابقات راه پيدا كند. حميده عباسعلي با رسيدن به فينال رقابت سالزبورگ، توانست در رنكينگ المپيكي وزن 61+ نزديك‌ترين رقيبش يعني الني چاتزيليادو از يونان را پشت سر بگذارد. الني در رقابت‌هاي سالزبورگ در مرحله يك‌چهارم با باخت مقابل سليو فراكوتي، ديگر فيناليست اين وزن به رقابت‌هاي شانس مجدد راه يافت، اما در اين مرحله نيز با باخت برابر نماينده‌اي از چين تايپه از كسب مدال باز ماند. به اين ترتيب عباسعلي توانست از رده پنجم به رده چهارم رده‌بندي المپيكي راه پيدا كرده و سهميه‌اش را قطعي كند.

در رقابت‌هاي سالزبورگ براي كشورمان در بخش مردان بهمن عسگري و ذبيح‌الله پورشيب و علي‌اصغر آسيابري به ميدان رفتند و در بخش زنان نيز علاوه بر حميده عباسعلي، فاطمه صادقي و نگين باقري در رقابت‌هاي كاتا با حريفان ديدار كردند و در بخش كوميته نيز سارا بهمنيار، طراوت خاكسار و رزيتا عليپور با حريفان مبارزه كردند. اما جز عباسعلي و عسگري كه به ديدار فينال راه يافتند و پورشيب كه توانست خودش را به رقابت رده‌بندي برساند، ساير نمايندگان كشورمان از رسيدن به كسب مدال بازماندند. سومين مرحله مسابقات ليگ برتر كاراته وان در سال 202 با حضور 625 كاراته كا از 88 كشور جهان برگزار شد. پيش از اين مراحل اول و دوم اين مسابقات در سال 2020 در شهرهاي پاريس و دوبي برگزار شده بود و دور چهارم اين مسابقات دو هفته ديگر در شهر رباط كشور مراكش برگزار خواهد شد. اين رقابت‌ها و نتيجه‌اش با توجه به امتيازاتي كه عباسعلي و عسگري به دست آورده‌اند در سهميه آنها تاثيري ندارد اما ساير ورزشكاران كشورمان مي‌توانند با درخشش در رقابت‌هاي مراكش شانس خود را براي رسيدن به المپيك بالا ببرند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون