• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4607 -
  • ۱۳۹۸ پنج شنبه ۲۲ اسفند

عبدالكريم حسين‌زاده رييس فراكسيون حقوق شهروندي:

ساده‌سازي يا پنهان‌كاري در قبال كرونا مخاطره‌آميز است

در حال حاضر اقدامات لازم را در خصوص پيشگيري كه فكر مي‌كنم چندان هم سخت نيست، نتوانسته‌ايم به صورت حداكثري انجام دهيم. اطلاع‌رساني اوليه ما خوب نبوده است و من اين را كاملا قبول دارم و كسي هم نمي‌تواند اين موضوع را انكار كند.

اگر با اين حجم از مبتلايان به كرونا ويروس مواجه هستيم، دليلش اين است كه يا واقعا سعي كرديم موضوع را ساده‌سازي كنيم يا اينكه پنهان‌كاري كنيم كه هر دو موضوع به نوعي مخاطره‌آميز شده است.

در دسترسي به كيت‌هاي تشخيص نبايد هيچ تبعيضي وجود داشته باشد و بايد همه مردم و مسوولان به‌طور يكسان از حق استفاده برخوردار باشند... بايد دسترسي مردم به همه خدمات يكسان باشد. كسي از كسي مردم‌تر يا نور چشمي‌تر نيست حال مي‌خواهد مسوول باشد يا هر شخص ديگري؛ اتفاقا كسي كه مسوول است مسووليت‌هايش سنگين‌تر است.

تفاوت كميته بحران در زمان بيماري با كميته بحران در سيل و بيماري در اين است كه زلزله و سيل زمان خاصي مي‌آيد و مي‌رود اما اين ويروس به صورت دومينويي رفتار مي‌كند؛ يعني به صورت سلسله‌مراتب و شبكه‌اي واگير پيدا مي‌كند، اينجاست كه مديريت بحران بايد مديريت كارآمدي داشته باشد.

براي اين ‌بيماري بايد استراتژي و برنامه عملياتي داشته باشيم و كاملا چكشي رفتار كنيم.

اگر مي‌خواهيم موضوع را مديريت كنيم بايد مديريت بسيار جدي قاطعانه و ميداني داشته باشيم و مردم را از دم در خانه‌شان مديريت كنيم، تذكر دهيم و اطلاع‌رساني كنيم.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون