• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4607 -
  • ۱۳۹۸ پنج شنبه ۲۲ اسفند

سيده فاطمه حسيني نماينده اصلاح‌طلب مردم تهران:

شكستن چرخه انتقال كرونا نيازمند تعطيلي كليه ادارات

مساله‌اي كه درباره آن بايد زودتر تصميم‌گيري قاطعي صورت گيرد، مساله منع رفت ‌و آمد و تعطيلي كليه ادارات و سازمان‌ها و همچنين بخش خصوصي است تا چرخه انتقال كرونا شكسته شود.

ظرفيت شبكه درمان ما به شكلي است كه در صورت تداوم شيب صعودي بالاي شيوع، پاسخگو نخواهد بود.

نبايد اجازه دهند كه دير شود و هرچه سريع‌تر اين تصميم را بگيرند. تصميم تعطيلي مدارس هم با فشارهاي مجلس عملي شد. خواهش ما اين است كه تعطيلي به شكل گسترده‌تر در شهرهايي كه درگير ويروس كرونا هستند صورت بگيرد تا ظرفيت كادر درماني و پزشكي و تجهيزات پاسخگوي مبتلايان باشد.

جان كادر درماني به دليل نبود امكانات و شيوع بالا و گستردگي ويروس در خطر است.

مواردي كه هنوز تعطيل نشده‌اند و فعاليت دارند كم نيستند و درخواست عاجزانه از مردم صورت مي‌گيرد كه در خانه‌ها بمانند و خارج نشوند ولي در كشور ديگري مي‌بينيم كه در كل كشور تردد غيرضرور منع جدي مي‌شود كه اين تصميم اگر ديرتر صورت بگيرد جان افراد بيشتري در خطر خواهد بود و هزينه‌هاي بيشتري را به كشور، مردم و كادر درمان تحميل خواهد كرد.

براي جبران حداقلي فشار اقتصادي بر خانوارها علي‌الخصوص دهك‌هاي كم‌درآمد جامعه، پرداخت كمك‌هزينه جبراني در سطح يك يا دو ماه ضروري است. تنها راه شكستن اين چرخه، ماندن افراد در منازل و منع آمد و شد است كه بايد در كنار اعمال محدوديت، حمايت مالي از مردم هم صورت پذيرد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون