• ۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4609 -
  • ۱۳۹۸ يکشنبه ۲۵ اسفند

پيدا و پنهان

قيمت مسكن در سال ۹۹ چقدر رشد خواهد كرد؟

فارس به نقل از رييس اتحاديه مشاوران املاك نوشت هر گونه نوساني در قيمت مسكن در سال آينده كمتر از نرخ تورم عمومي خواهد بود. مصطفي‌قلي خسروي در پاسخ به اين سوال كه مركز پژوهش‌هاي مجلس اعلام كرده كه نرخ تورم در سال جاري ۳۵ درصد و در سال ۹۹ برابر با ۲۵ درصد خواهد بود، آيا اين عدد نرخ تورم عمومي مي‌تواند موجب نوسانات قيمتي در بازار مسكن شود، گفت: موضوعي كه بايد به آن تاكيد كرد اين است كه اگر نرخ تورم عمومي ۲۵ درصد اعلام شده باشد بايد عنوان كرد كه مسكن كمتر از اين نرخ تورم رشد خواهد كرد. او با اين مثال كه اگر رشد نرخ تورم ۲۵ درصد باشد، قيمت مسكن كمتر از اين نرخ يعني حدود ۱۰ تا ۱۵ درصد رشد خواهد كرد، اظهار كرد: وضعيت خريد و فروش مسكن اين روزها به دليل شيوع ويروس كرونا چندان مناسب نيست و همين موضوع مي‌تواند بر قيمت مسكن نيز تاثيرگذار باشد.


۶۰۰ ميليارد تومان به حساب بيمه سلامت واريز شد

وزارت اقتصاد اعلام كرد: خزانه‌داري كل كشور در راستاي پشتيباني از بخش بهداشت و درمان كشور مبلغ ۶۰۰ ميليارد تومان را به حساب سازمان بيمه سلامت واريز كرد. كميته اطلاع‌رساني ستاد مقابله با ويروس كروناي وزارت امور اقتصادي و دارايي همچنين اعلام كرد: معاونت خزانه‌داري كل كشورف كليه مطالبات اورژانس تا پايان اسفند ماه را واريز كرده است. بر اساس اين گزارش مبلغ 60 ميليارد تومان به حساب وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي و مبلغ 14.5 ميليارد تومان به حساب اورژانس استان تهران و نيز مبلغ 19.9 ميليارد تومان به حساب اورژانس كشور از سوي وزارت امور اقتصادي و دارايي واريز شد.

سقف برداشت از خودپردازها بار ديگر تغيير كرد

سقف برداشت از خودپردازها كه مدتي پيش به ۵۰۰ هزار تومان افزايش يافته بود به دليل جلوگيري از شيوع ويروس كرونا به ۲۰۰ هزار تومان كاهش يافته است. همه ساله در ايام پاياني سال سقف برداشت از خودپردازها با هدف تامين وجه نقد مورد نياز مردم افزايش مي‌يافت اما در حال حاضر با هدف پيشگيري از شيوع كرونا و حفظ سلامت مردم، مقرر شده است بار ديگر سقف برداشت از خودپردازها به ۲۰۰ هزار تومان برگردد. به مدت دو روز سقف برداشت از خودپردازها برابر با ۵۰۰ هزار تومان بود. سقف نقل و انتقال از طريق اينترنت بانك و عابربانك و نرم‌افزار انتقال بانك‌ها ۱۰ ميليون تومان و سقف نقل و انتقال وجه به وسيله اپليكيشن‌هاي پرداخت ۳ ميليون تومان است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون