• ۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4610 -
  • ۱۳۹۸ دوشنبه ۲۶ اسفند

ابرقهرمان به جنگ ويروس مي‌رود

كريستيانو وكرونا

علي كربلايي

جهان پيرامون ما در عجيب‌ترين شرايط ممكن است. يك ماه پيش هواداران ليورپول در حال برنامه‌ريزي براي قهرماني ليگ در ماه مارس بودند و حالا در اواسط اين ماه، بازيكنان ليورپول به قرنطينه خانگي رفته‌اند تا جان‌شان را نجات دهند و مقامات اين باشگاه چهل ميليون پوند براي تهيه و تامين غذاي افراد نيازمند به خيريه‌اي كه مدت‌هاست به همين منظور فعاليت مي‌كند كمك كرده‌اند. يورگن كلوپ گفته اگر بازي نكردن ما فقط باعث نجات جان يك نفر شود، خوشحال خواهم بود. تمام تيم‌هاي فوتبال مطرح اروپا امروز در چنين وضعيتي هستند. تقويم مسابقات ورزشي به‌كل دگرگون شده، برنامه‌ها تغيير كرده و براي پشت سر گذاشتن بحران، هر كس به طريقي به وظايف انساني‌اش عمل مي‌كند. برخي با خانه ماندن، بعضي افراد با كمك به مراكز پزشكي، برخي ديگر با اختصاص دادن مبالغي پول براي افرادي كه شغل‌شان را از دست داده و حالا بايد قرنطينه خانگي را هم تحمل كنند و البته يك نفر هم با تبديل كردن هتل‌هايش به بيمارستان موقت مختص بيماران مبتلا به كرونا!
كريستيانو رونالدو، ابرستاره پرتغالي دنياي فوتبال بعد از ابتلاي دنيله روگاني، هم‌تيمي‌اش در يوونتوس به ماديرا رفت تا دوران قرنطينه را آنجا پشت‌سر بگذارد. او به عنوان مشهورترين انسان زنده كه بيشترين دنبال‌كنندگان را در شبكه‌هاي اجتماعي دارد، درباره وضعيت جهان و مبارزه با ويروس كرونا گفت: «دنيا در حال سپري كردن لحظات حساسي است و اين لحظات حساس، نهايت دقت و توجه همه ما مردم را مي‌طلبد. امروز نه به عنوان يك فوتباليست بلكه به عنوان يك پسر، پدر و انساني كه از شيوع و گسترش ويروس كرونا در دنيا نگران است، با شما صحبت مي‌كنم. دنبال كردن توصيه‌هاي سازمان بهداشت جهاني و ارگان‌هاي دولتي براي كنار آمدن با شرايط كنوني اهميت زيادي دارد. حفاظت از جان انسان‌ها بايد مهم‌تر از هر چيزي باشد. با تمام كساني كه نزديكان خود را در اين شرايط از دست داده‌اند، همدردي مي‌كنم و از كساني كه مثل هم‌تيمي‌ام دنيله روگاني در حال مبارزه با اين ويروس هستند، مي‌خواهم محكم و قوي باشند. همچنين حمايت‌هايم از تمام كادرهاي درماني ادامه خواهد داشت.» يك روز بعد از اين بيانيه احساسي، نشريه ماركا چاپ مادريد‌ كه از مدت‌ها قبل رابطه نزديكي با كريستيانو رونالدو دارد، خبري منتشر كرد كه بسياري را به بهت فرو برد. ماركا اعلام كرد، كريستيانو رونالدو قصد دارد شعب‌ پرتغال مجموعه هتل‌هاي زنجيره‌اي‌اش را به بيمارستاني موقت براي بيماران مبتلا به كرونا تبديل كند. اين رسانه مادريدي همچنين اعلام كرد كه رونالدو قصد دارد هزينه كادر درمان و پرستاران را از ثروت شخصي‌اش پرداخت كند و با اين كار خدمتي بي‌نظير به مردم كشورش كرده باشد. در خبر ماركا آمده كه هيچ بيماري براي بستري شدن در اين هتل‌بيمارستان هيچ هزينه‌اي نخواهد پرداخت و رونالدو همه چيز را متقبل خواهد شد.با وجود اينكه اين خبر بازتاب وسيعي در رسانه‌هاي جهان داشت، اما همه چيز هم منطقي به نظر نمي‌رسيد. رونالدو ثروت سرشاري دارد و چنين كاري براي او به هيچ وجه غيرممكن نيست. اما شمار بيماران مبتلا به كرونا در كشور پرتغال بسيار كم است و در كل حدود 90 بيمار مبتلا به اين ويروس در اين كشور شناسايي شده‌اند. ظرفيت بيمارستان‌هاي پرتغال به اندازه كافي هست و به ازاي هر يك هزار نفر، پنج تخت بيمارستاني وجود دارد. حدود سه برابر ايران و هم‌تراز با كشورهايي مانند سوييس، هلند و چين. ويروس در اين كشور تا اين لحظه كنترل شده و وضعيت تقريبا باثباتي را در اين كشور شاهديم، هرچند ممكن است اوضاع اين‌طور باقي نماند.
اما خيلي زود رسانه‌هاي پرتغال از جمله نشريه «ركورد» خبر منتشر شده از سوي نشريه «ماركا» اسپانيا مبني بر اقدام بشردوستانه رونالدو براي مقابله با كرونا را تكذيب كردند. فليپه كايتانو، روزنامه‌نگار پرتغالي درباره اين خبر، گفت: «ماركا بدون هيچ منبع موثقي اين ادعا را كرده درحالي كه هيچ منبع رسمي از سوي دولت پرتغال اين اقدام رونالدو را تاييد نمي‌كند.»
همچنين خبرنگار «اعتماد» براي اطمينان از صحت و سقم اين خبر با شعبه ليسبون هتل‌هاي زنجيره‌اي كريستيانو رونالدو تماس گرفت. از مسوول پاسخگويي به تماس‌هاي هتل پرسيده شد: «آيا اين هتل قرار است تبديل به بيمارستان موقت شود؟» كه در پاسخ گفته شد چنين چيزي صحت ندارد و هتل طبق روال قبلي مسافر مي‌پذيرد و هنوز محدوديتي براي رزرو در هيچ تاريخي به ما اعلام نشده است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون