• ۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4618 -
  • ۱۳۹۹ شنبه ۲۳ فروردين

توقف ۹۰درصد هواپيماها در پاركينگ فرودگاه‌ها

دبير انجمن شركت‌هاي هواپيمايي گفت: در هفته‌اي كه گذشت نيز خبري از بسته حمايتي دولت از شركت‌هاي هواپيمايي نبود و بايد زودتر چاره‌اي انديشيد تا شركت‌ها بتوانند حقوق پرسنل خود را بپردازند. مقصود اسعدي ساماني اظهار داشت: پيش از اين اعلام شد در قالب بسته حمايتي ۸ هزار ميليارد توماني دولت از حمل و نقل قرار است از شركت‌هاي حمل و نقلي در انواع مدل‌ها حمايت شود كه يكي از اين حمايت‌ها، حمايت از شركت‌هاي هواپيمايي به دليل كاهش شديد سفرها و توقف پرواز ۹۰درصد هواپيماها بود. او ادامه داد: به دليل شيوع كرونا در كشور بسياري از مردم طبق مصوبه ستاد ملي مقابله با كرونا از انجام سفر خودداري مي‌كنند و همين امر موجب زمين‌گيري بخش حمل و نقل در همه مدل‌ها و خصوصا حمل و نقل هوايي شده كه البته در اغلب نقاط دنيا به دليل شيوع كرونا بخش حمل و نقل خسارت و زيان جدي ديده است. دبير انجمن شركت‌هاي هواپيمايي گفت: به هر حال دولت وعده داده است از كسب و كارهاي آسيب‌پذير در كرونا حمايت كند، در اين راستا مقرر است به شركت‌هاي هواپيمايي نيز در قالب بسته‌هاي حمايتي كمك كند. در هفته‌اي كه گذشت پيگيري‌ها از وزارت راه و شهرسازي و دولت انجام شد اما هنوز به نتيجه نرسيده است.
اسعدي ساماني افزود: باتوجه به كاهش شديد سفرها، شركت‌هاي هواپيمايي قطعا قادر نخواهند بود حقوق پرسنل خود را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ پرداخت كنند. دولت هم اعلام مي‌كند فعلا در حال بررسي است، اما ما به آنها اعلام كرديم اميدواريم اين بسته حمايتي نوشدارو پس از مرگ سهراب نباشد. به هر حال شركت‌هاي هواپيمايي بايد بتوانند به حيات خود ادامه دهند و اگر بسته حمايتي نرسد و قادر به پرداخت حقوق پرسنل خود نباشند، به ناچار مجبور به تعديل نيرو هستند.
دبير انجمن شركت‌هاي هواپيمايي با بيان اينكه فقط ۱۰درصد از هواپيماهاي ناوگان پرواز مي‌كنند و حدود ۹۰درصد متوقف هستند، گفت: اين هواپيماها در پاركينگ فرودگاه‌هاي مختلف كشور پارك هستند. از نظر جاي پارك مشكلي وجود ندارد اما اميدواريم شركت فرودگاه‌ها و ناوبري هوايي ايران نيز در حوزه اجاره پاركينگ‌ها با شركت‌هاي هواپيمايي همكاري كامل داشته باشند. او افزود: پيش از اين نيز اعلام كرديم كه مشكلات حمل و نقل هوايي در دوران شيوع كرونا زياد است، ضمن آنكه در نامه‌اي به دولت درخواست اجراي مواردي نظير تعويق وصول عوارض شهرداري‌ها، تعويق طلب شركت پالايش و پخش فرآورده‌هاي نفتي، مهلت‌دهي در پرداخت اقساط تسهيلات صندوق توسعه ملي، معافيت چند ماهه در پرداخت سهم بيمه كارفرماها، پرداخت تسهيلات ارزان‌قيمت به شركت‌ها و مهلت‌دهي شركت فرودگاه‌ها به شركت‌هاي هواپيمايي مورد توجه باشد.
طبق اعلام انجمن شركت‌هاي هواپيمايي زيان شركت‌ها به دليل توقف پروازها به دليل شيوع كرونا تا ۱۵ فروردين ۹۹ رقم ۳ هزار ميليارد تومان اعلام شد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون