• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4621 -
  • ۱۳۹۹ سه شنبه ۲۶ فروردين

از آغاز صداگذاري فيلم جديد طائرپور تا مرگ كمدين انگليسي بر اثر كرونا

اجراي برنامه تام هنكس از خانه

گروه فرهنگ وهنر

ميكس صداي«سازهاي ناكوك»
با آماده شدن موسيقي«سازهاي ناكوك» توسط شورا كريمي، اين فيلم در استوديوي ايرج شهزادي، وارد مرحله صداگذاري و ميكس شد. پس از وقفه موقتي كه به خاطر ايمن‌سازي شرايط استوديوي صدا (جهت مقابله با اپيدمي كرونا) پيش آمد، انجام مراحل نهايي صداگذاري و ميكس فيلم آغاز شد. «سازهاي ناكوك» اولين تجربه كارگرداني علي حضرتي بعد از تهيه‌كنندگي فيلم‌هاي سينمايي «خداحافظي طولاني»، «نيمرخ‌ها» (ساخته شادروان ايرج كريمي)، «يك قناري، يك كلاغ» (ساخته اصغر عبدالهي) و «اردك‌لي» (ساخته بهروز غريب‌پور) است. فيلمبرداري اين فيلم در پاييز و زمستان ۹۸ در تهران و روستاي «فيلبند» از توابع مازندران انجام شده است. هنگامه قاضياني، غزل شاكري و حامد كميلي به اتفاق مرتضي ضرابي و احمد عرباني (كاريكاتوريست مشهور)، نقش‌هاي اصلي و مكمل اين فيلم را ايفا كرده‌اند. «سازهاي ناكوك» قصه دو خواهر است كه با ورود مردي عاشق، هويت اولي در آستانه فروپاشي و شخصيت دومي درمسير جديدي ازخودشناسي قرار مي‌گيرد.

مرگ كمدين انگليسي بر اثر كرونا
تيم بروك تيلر، كمدين انگليسي بر اثر ابتلا به ويروس كرونا در سن ۷۹ سالگي درگذشت. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان تيم بروك تيلر، بازيگر و كمدين بريتانيايي، ستاره سريال تلويزيوني محبوب «گوديز» در سن ۷۹ سالگي به دليل ويروس كرونا جان خود را از دست داد. مدير برنامه اين بازيگر تاييد كرده است كه اين بازيگر روز يكشنبه بر اثر اين ويروس درگذشته است. حرفه بروك تيلر به عنوان كمدين از دانشگاه كمبريج آغاز شد جايي كه او به عضويت يكي از باشگاه‌ها كه براي استعدادهاي كمدي مثل جان كليس، استيفن فراي و  اما تامپسون تاسيس شده بود، پيوست. او پس از آن در عرصه راديو با برنامه‌هايي مثل «متاسفم، دوباره مي‌خوانم» فعاليت داشته است. «متاسفم، سرنخي ندارم» در سال ۱۹۷۲ ديگر اثر او بود. انتقال او به تلويزيون با آثار برجسته‌اي مثل «آخرين برنامه در سال ۱۹۴۸» كه خودش هم نويسنده و خلاق آن بود و همچنين سريال‌هاي كمدي مثل «مارتي» و «مغزت را گسترش بده» صورت گرفت.

تام هنكس از خانه‌اش برنامه اجرا كرد
در حالي كه ويروس كرونا موجب تعطيل شدن برنامه «شوي زنده شنبه‌ شب» شده بود پس از يك ماه اين برنامه دوباره روي آنتن رفت و تام هنكس اجراي آن را از منزل برعهده داشت. به گزارش مهر به نقل از ورايتي، «شوي زنده شنبه شب» كه از برنامه‌هاي محبوب امريكاست، شنبه شب با حضور تام هنكس به عنوان مجري اين برنامه، از خانه ضبط و پخش شد. تام هنكس كه در آشپزخانه خانه‌شان ايستاده بود، گفت كه چون يكي از شناخته‌شده‌ترين چهره‌هاي مبتلا به كوويد-۱۹ است، به عنوان مجري انتخاب شده است. در حالي كه در يك ماه اخير اين برنامه روي آنتن نرفته بود، شنبه‌شب با قسمت‌هايي از حضور چهره‌هاي مختلف كه همه از خانه ضبط شده بود، روي آنتن رفت. در اين برنامه بارها بر فاصله‌گيري اجتماعي و شستن دست‌ها تاكيد شد و هنكس يادآوري كرد كه در اين بحران در كنار هم هستيم. همه قسمت‌هاي اين برنامه از پيش ضبط شده و در نهايت تدوين شده بود؛ به همين دليل براي نخستين‌بار عوامل برنامه در كنار مخاطبان، آن را از خانه تماشا مي‌كردند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون