• ۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4621 -
  • ۱۳۹۹ سه شنبه ۲۶ فروردين

۶ درخواست مالياتي رييس اتاق تهران از جهانگيري

رييس اتاق بازرگاني استان تهران در نامه‌اي به معاون اول رييس‌جمهور در رابطه با تكاليف مالياتي موديان و تمديد مهلت آنها ۶ درخواست ارايه كرد.
 مسعود خوانساري، رييس اتاق بازرگاني استان تهران در اين نامه به اسحاق جهانگيري نوشته است: با عنايت به تشديد بحران اقتصادي متاثر از شيوع ويروس كرونا و آثار خسارت‌بار آن بر وضعيت كلي بنگاه‌هاي اقتصادي، شامل محدوديت حضور اعضاي كليدي واحدهاي اقتصادي بخش خصوصي اعم از مديران و عوامل حسابداري و حسابرسي و ساير تاثيرات سوء مشخص، قابل پيش‌بيني، متقابل و اپيدميك آن بر فضاي عمومي كسب و كار، مستدعي است به عنوان بخشي از اقدامات حمايتي دولت در امر خطير تداوم حيات فعالان اقصادي مذكور، نسبت به تصويب اين موارد اقدام فرماييد.
 موارد مقرر در مواد (۱۰۰) و (۱۱۰) قانون ماليات‌هاي مستقيم، موضوع تسليم اظهارنامه‌هاي مالياتي موديان حقيقي و حقوقي، همچنين گزارشات موضوع مواد (۱۶۹ مكرر) و (۲۷۲) قانون مذكور و اظهارنامه مالياتي موضوع ماده (۲۱) قانون ماليات بر ارزش افزوده، در سال ۱۳۹۹ به مدت ۳ ماه تمديد گردد.
 متناسب با تمديد درخواستي در بند يك نامه حاضر، مواعد موضوعه رسيدگي مالياتي قانون ماليات‌هاي مستقيم و قانون ماليات بر ارزش افزوده، حسب مورد به مدت ۳ ماه تمديد گردد.
 سررسيد و مهلت مقرر در بخشنامه اخير سازمان امور مالياتي، موضوع نحوه بخشودگي جرايم مالياتي قابل بخشش تا پايان شهريور ماه سال ۱۳۹۹ تمديد گردد.
در اين نامه با درخواست اينكه عمليات وصول و اجراي ماليات موقتا در ۶ ماهه اول سال ۱۳۹۹ متوقف شود، اضافه شده است: سررسيد پرداخت اقساط بدهي قطعي مالياتي موديان در سال ۱۳۹۹ به مدت ۳ ماه تمديد شد.رييس اتاق تهران در بند ششم اين نامه از معاون اول رييس‌جمهور درخواست كرده تا مقررات مربوط به تعيين خسارت بنگاه‌هاي اقتصادي جهت برخورداري از تسهيلات ماده ۱۶۵ قانون ماليات‌هاي مستقيم، با رعايت مواد ۱، ۲، ۳ قانون بهبود مستمر فضاي كسب و كار، تدوين و تصويب شود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون