• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4621 -
  • ۱۳۹۹ سه شنبه ۲۶ فروردين

معاون اول رييس‌جمهوري در مراسم معارفه رييس جمعيت هلال‌احمر تاكيد كرد

مقابله با دو ويروس تحريم و كرونا

مراسم معارفه رييس جديد جمعيت هلال‌احمر ايران ديروز با حضور معاون اول رييس‌جمهوري برگزار شد. هجدهم فروردين‌ماه، رييس‌جمهوري طي حكمي كريم همتي را براي مدت ۴ سال براي اين سمت منصوب كرد. همتي دوازدهمين رييس جمعيت هلال‌احمر است كه پس از استعفا و بازداشت علي‌اصغر پيوندي انتخاب شد. روز گذشته اسحاق جهانگيري در مراسم معارفه او سخنراني كرد. معاون اول در آغاز سخنراني از مسووليت مدني و همبستگي اجتماعي ميان مردم سخن گفت كه در جريان حوادث متعدد طبيعي و اجتماعي بروز و ظهور بيشتري دارد و همواره در همراهي با جمعيت هلال‌احمر نيز مشهود بوده‌است. زلزله كرمانشاه و سيل نوروز سال ۹۸ از مصاديقي بود كه جهانگيري در سخنراني خود براي همبستگي مردم به آن اشاره كرد.

از سرمايه اعتماد مردم بيشتر استفاده كنيد
اسحاق جهانگيري در ادامه به پديده ناشناخته كرونا و چالش جهاني ناشي از آن نيز پرداخت و با بيان اينكه ابعاد اجتماعي و اقتصادي كرونا همه دنيا و ايران را متاثر كرده است، گفت: «جامعه پزشكي نمايشي از انسان‌دوستي به اجرا گذاشت كه در تاريخ ايران ثبت خواهد شد و هنرمندان و نويسندگان و صاحب‌نظران حتما اين فداكاري‌ها را ثبت خواهند كرد.» او در ادامه با تاكيد بر اينكه بايد تبعات كرونا را به حداقل برسانيم، به آسيب ديدن برخي اقشار از اجراي طرح فاصله‌گذاري اجتماعي اشاره كرد و گفت: «جمعيت هلال احمر با توجه به اينكه يكي از نهادهاي خدمت‌رسان و مورد اعتماد مردم است مي‌تواند حلقه وصل ميان مردم و آسيب‌ديدگان باشد.» معاون اول رييس‌جمهور سرمايه مهم هلال احمر را عضويت ميليون‌ها داوطلب خدمت ريسك‌پذير دانست و توضيح داد: «در كنار مديران دلسوز و منابع دولتي اين حضور داوطلبانه موضوعي ارزشمند است به همين دليل جمعيت هلال احمر در لحظات اوليه هر حادثه كه سخت‌ترين شرايط است در صحنه حضور پيدا مي‌كند و مردم كه شاهد اين تلاش و خدمتگزاري هستند به هلال احمر اعتماد دارند.» موضوع ديگري كه اسحاق جهانگيري طي سخنراني ديروز به آن اشاره كرد اعتماد عمومي بود. او سيل نوروز ۹۸ و واريز ۲۰۰ ميليارد به حساب هلال‌احمر را مصداق اين اعتماد عمومي توصيف كرد. اين در حالي است كه دست كم در جريان زلزله كرمانشاه و سيل نوروز ۹۸ مبالغ بيشتري به حساب برخي سلبريتي‌ها و چهره‌هاي حقيقي شناخته‌شده واريز شد و حتي در دوره مديريت كرونا دولت از خدشه‌دار شدن اعتماد عمومي به مجموعه حاكميت آسيب ديده‌ است.
با اين حال جهانگيري از رييس جديد جمعيت هلال احمر خواست تا در بحران كرونا از سرمايه اعتماد مردم بيشتر استفاده شود و تمركز جدي روي تبعات مواجهه با كرونا داشته باشد. جهانگيري در همين رابطه تاكيد كرد كه بايد بيشتر از كمك‌هاي مردم استفاده كنيم و گفت: «واقعيت اين است كه دولت به قول رييس‌جمهور در برهه كنوني با دو ويروس تحريم و كرونا همزمان مقابله مي‌كند اگرچه به فضل الهي مي‌توانيم با حداقل هزينه از اين شرايط عبور كنيم اما مطمئن هستم اگر موضوع را براي مردم خوب توضيح دهيم حتما از كمك‌هاي خيرين بيشتر بهره‌مند خواهيم شد.»
او با تشريح اقدامات دولت براي كمك به اقشار ضعيف و بنگاه‌هاي آسيب‌ديده گفت: «حتما تعداد كساني كه نيازمند كمك هستند بيشتر از آماري است كه دولت توانسته براي آنها مبالغي واريز كند و بايد با كمك مردم، تعداد بيشتري از نيازمندان را تحت پوشش قرار دهيم. از مردم و خيرخواهان و كساني كه از تمكن مالي مناسبي برخوردار هستند مي‌خواهم كه به صحنه بيايند و با كمك نهادهاي ياري‌رسان نظير جمعيت هلال احمر با لحاظ همه مسائل اخلاقي و انساني به اقشار بي‌بضاعت كمك كنند تا با كمترين هزينه از اين مرحله عبور كنيم.» پيش از سخنان معاون اول رييس‌جمهوري، كريم همتي رييس جديد جمعيت هلال احمر، حجت‌الاسلام عبدالحسين معزي نماينده ولي فقيه در اين جمعيت و محمودرضا پيروي دبيركل جمعيت هلال‌احمر سخنراني كردند.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون