• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4621 -
  • ۱۳۹۹ سه شنبه ۲۶ فروردين

رييس‌جمهوري در گفت‌وگوي تلفني با وزير بهداشت تاكيد كرد

فاصله‌گذاري فيزيكي هوشمند و آغاز كسب‌وكار

روز دوشنبه درست ۳ روز از اجراي طرح فاصله‌گذاري فيزيكي هوشمند مي‌گذرد. طرحي كه به برخي اصناف اجازه از سرگيري فعاليت مي‌دهد. كيانوش جهانپور، سخنگوي وزارت بهداشت بعدازظهر روز دوشنبه از شناسايي يك‌هزار و ۶۱۷ نفر مبتلا به ويروس كروناي جديد در كشور خبر داد و با مروري بر آمار رسمي ميزان مبتلايان جديد در دست‌كم ۳ روز گذشته سير نزولي ابتلا مشهود است. اگرچه ديروز برخي اعضاي شوراي شهر تهران تاكيد كردند آماري كه وزارت بهداشت دست‌كم در مورد ميزان فوتي‌هاي شهر تهران ارايه مي‌دهد، دقيق نيست؛ ديروز عليرضا زالي، فرمانده ستاد مديريت كروناي تهران نيز از رشد ۳ درصدي ارجاع بيماران كرونايي در تهران به بخش مراقبت‌هاي ويژه خبر داد. زالي چندي پيش هم رشد آمار مراجعان كرونا به بيمارستان‌ها را در تهران نگران‌كننده توصيف كرده‌ بود. در اين حال نمي‌توان به صورت دقيق ارتباط معناداري ميان رشد مبتلايان به كرونا در تهران و در سراسر كشور قائل بود و از همين‌رو استراتژي دولت نيز همچنان تداوم فاصله‌گذاري فيزيكي هوشمند است كه از اول ارديبهشت در تهران نيز اجرايي خواهد شد و رييس‌جمهوري در گفت‌وگوي تلفني با وزير بهداشت بار ديگر بر آن تاكيد كرد.
حسن روحاني روز دوشنبه طي گفت‌وگوي تلفني با سعيد نمكي، وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي ضمن دريافت گزارش روند وضعيت بهداشت و درمان كشور در سومين روز از اجراي طرح فاصله‌گذاري هوشمند و از سرگيري فعاليت كسب‌وكارهاي كم‌خطر در استان‌هاي كشور گفت: «اجراي طرح فاصله‌گذاري هوشمند نبايد موجب سهل‌انگاري در اعمال محدوديت‌هاي لازم و نظارت و كنترل‌ها باشد و مسير در پي گرفته شده تاكنون در مورد اجراي پروتكل‌هاي بهداشتي بايد همچنان با قوت و قدرت ادامه يابد.» روحاني با ابراز خرسندي از روند كاهشي آمار ابتلا به ويروس كرونا و همچنان فوتي‌ها در استان‌هاي كشور، بار ديگر بر نظارت دقيق بر رعايت اجراي كامل پروتكل‌هاي بهداشتي در كسب و كارها تاكيد كرد و دستور داد كه گزارش مربوطه به صورت روزانه تهيه و به مراجع ذي‌ربط اعلام شود. رييس‌جمهوري همچنين بر ضرورت تشويق اصنافي كه پروتكل‌هاي بهداشتي را اجرا مي‌كنند، تاكيد كرد و دستور داد براي تشويق واحدهاي صنفي كه پروتكل‌هاي بهداشتي را براي حفظ سلامت مردم رعايت مي‌كنند با همكاري وزارت بهداشت، اصناف و دستگاه‌هاي ديگر تمهيدات لازم انديشيده شود.
روحاني همچنين با دعوت دوباره از مردم براي در خانه ماندن و اجتناب از تردد‌هاي غيرضروري در سطح شهرها، ضرورت ادامه مسير اطلاع‌رساني درست و اقناع‌سازي مردم در پايبندي به شعار «درخانه ماندن» را مورد تاكيد قرار داد.

روند كاهشي ابتلا
سعيد نمكي، وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي نيز در اين گفت‌وگوي تلفني ضمن ارايه گزارش كاملي از وضعيت ابتلا و درمان بيماران كرونايي و همچنين آمار بهبوديافتگان و فوتي‌ها در روز سوم اجراي طرح فاصله‌گذاري هوشمند در استان‌هاي كشور جز استان تهران گفت: «خوشبختانه شاهد روند كاهشي در كشور هستيم و ابتلا به ويروس كرونا نيز شيب نزولي داشته است.»
سعيد نمكي تاكيد كرد: «اگر همكاري و همراهي مردم در اجراي پروتكل‌هاي بهداشتي، درخانه ماندن و پرهيز از تردد‌هاي غيرضروري در سطح شهرها ادامه يابد و همچنين با رعايت كامل پروتكل‌هاي بهداشتي از سوي كسب و كارها، مي‌توانيم اميدوار باشيم كه طي روزهاي آينده در آمار ابتلا به ويروس و فوتي‌ها شاهد كاهش قابل توجهي باشيم.» وزير بهداشت با بيان اينكه با همكاري همه نهادها و دستگاه‌هاي اجرايي و نظارتي ذي‌ربط، نظارت‌ها به صورت دقيق اعمال مي‌شود، تصريح كرد: «همه تلاش ما بر اين است كه تمامي كسب و كارها با دقت و به صورت كامل پروتكل‌هاي بهداشتي را رعايت كنند.»
همزمان با تاكيد دولت بر از سر‌گيري كسب‌وكارها ضمن رعايت پروتكل‌هاي بهداشتي، سازمان بهداشت جهاني نيز اعلام كرد كه مردم بايد به زندگي كردن با كرونا عادت كنند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون