• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4630 -
  • ۱۳۹۹ شنبه ۶ ارديبهشت

پيدا و پنهان

پرايد در آستانه ورود  به كانال ۷۰ ميليون تومان

در حالي كه همواره به صورت سنتي در ماه رمضان ركود در خريد و فروش خودرو ديده مي‌شد، بازار خودرو در آستانه ماه مبارك رمضان همچنان با رشد عجيب و غريب قيمت روبه‌رو است. در اين راستا پرايد ارزان‌ترين خودروي بازار ايران حالا قيمتي عجيب را تجربه مي‌كند و با رسيدن قيمتش به ۶۹ ميليون و ۵۰۰ هزار تومان در آستانه ورود به كانال ۷۰ ميليون تومان قرار گرفته است. پرايد ۱۱۱ حالا افزايش قيمتي برابر با ۱۰ ميليون تومان را در محدوده كمتر از دو ماه تجربه كرده است. هرچند فعالان بازار از كاهش شديد خريد و فروش خبر مي‌دهند اما با اين حال به نظر مي‌رسد، عرضه‌كنندگان خودرو و آگهي‌دهندگان مايل به كاهش قيمت پيشنهادي خود نيستند.


ايران به ونزوئلا  مواد پالايشگاهي رساند

خبرگزاري رويترز به نقل از يك مقام ونزوئلايي گزارش كرد كه اين كشور مواد پالايشگاهي را از ايران دريافت كرده كه به آغاز واحد كراكينگ كاتاليزوري پالايشگاه كاردون به ظرفيت ۳۰۰ هزار بشكه در روز كه براي توليد بنزين ضروري است، كمك مي‌كند. به گزارش ايسنا اين محموله به منزله مرحله جديدي از همكاري ميان دو كشور عضو اوپك است كه تحت تحريم‌هاي امريكا قرار دارند و توليد و صادراتشان در سال‌هاي اخير از اين تحريم‌ها متاثر شده است.
افزايش قيمت 40 درصدي محصولات سلولزي

نيما بصيري‌طهراني، رييس هيات مديره انجمن صنايع سلولزي بهداشتي ايران اعلام كرد كه تحت شرايط كنوني و در صورتي كه تغيير خاصي در متغيرهاي اقتصادي اتفاق نيفتد، قيمت محصولات سلولزي فعلا افزايشي نخواهد داشت. به گفته او در پي شيوع ويروس كرونا، سرانه مصرف محصولات سلولزي در كشور حدود ۴۰ درصد افزايش داشته است. البته اين رقم حدودي است و عدد دقيق در اين زمينه هنوز در دسترس نيست.


ترامپ به ‌دنبال بنزين ارزان  در سال انتخابات بود

جواد يارجاني، مدير پيشين امور اوپك و روابط با مجامع انرژي وزارت نفت گفت: اگر كشورهاي توليدكننده نفت با آغاز ماه مه ‌به تعهدات كاهش توليد و عرضه نفت عمل نكنند عملا پاي خودشان را با گلوله زده‌اند و هر ميزان عمل ‌نكردن به تعهدات كاهش عرضه، نقض غرض است. او افزود: ترامپ حتما مي‌خواست كه در سال انتخابات، قيمت بنزين در بازار امريكا كاهش يابد؛ اما نه اينكه به شرايطي برسد كه وضعيت امريكا به عنوان بزرگ‌ترين توليدكننده در وضعيت نامناسب قرار گيرد و با شرايط فعلي اقتصادي، نبودن امكان سفرهاي طولاني و تحت تاثير قرار گرفتن شروع فصل رانندگي كه در امريكا براي تابستان هر سال بسيار حائز اهميت است و به ‌دليل ادامه‌دار بودن بحران ناشي از كرونا، افت قيمت بنزين در امريكا عاملي براي افزايش رضايت اجتماعي محسوب نمي‌شود.


دستمزد كارگران  از هزينه‌هاي زندگي كمتر است

فرامرز توفيقي، رييس كميته دستمزد كانون شوراهاي اسلامي كار گفت: امنيت شغلي، اجراي ماده ۷و ۴۱ قانون كار، احترام به حق اعتراض صنفي كارگران و دستمزد واقعي مهم‌ترين مطالبات كارگران در طول ساليان طولاني است. كارگران به جايي رسيده‌اند كه تواني براي شنيدن حرف‌هاي توخالي و بدون پشتوانه ندارند. دستمزد كارگران از كارمندان كمتر است و دولت و كارفرمايان به قول خود عمل نكردند. حداقل دستمزد كارگران مطابق هزينه‌هاي سبد معيشت بسيار از هزينه‌هاي زندگي كمتر است. او افزود: كارگران هيچ گونه امنيت شغلي ندارند و بيش از 96 درصد قراردادهاي كار موقت است. اكثر موارد شاهد قراردادهاي شفاهي در جامعه كارگري هستيم كه از ترس بيكاري حاضر به كار كردن هستند.
ورود مسافران هوايي به ايران مشروط شد

مديركل دفتر نظارت بر عمليات هوانوردي سازمان هواپيمايي كشوري گفت: حسب مورد ممكن است تست‌هاي كرونا بر اساس علائم مسافران يا كشوري كه از آن وارد شده‌اند، لازم باشد همچنين بر مبناي خروجي تست‌ها نياز پيدا شود كه بنا به تشخيص وزارت در هتل‌هاي تعيين ‌شده؛ مراكز درماني و بيمارستان‌ها و يا در منزل قرنطينه شوند بنابراين مسافران ورودي با تكميل يك فرم متعهد خواهند بود كه به تصميمات وزارت بهداشت تمكين كنند.


كاري نكنيد كه  مردم با بورس خداحافظي كنند

جعفر قادري، منتخب شيراز در مجلس يازدهم اظهار كرد: دولت در واگذاري اموال خود به بورس نبايد طوري عمل كند كه مردم سهام واحدهاي موجود را خريداري كنند و بعد هم واحدهاي بزرگ با بازارگرداني در بازار بورس باعث ايجاد حباب شوند و در نهايت هم با فروريختن ناگهاني ارزش سهام‌ها و ضرر شديد سهامداران خرد، مردم براي هميشه با بازار بورس خداحافظي كنند. اگر واگذاري اموال همراه با انتقال نيروي انساني از بخش دولتي باشد ضمن كوچك شدن بدنه دولت، هزينه‌هاي دولت نيز كاهش خواهد يافت.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون