• ۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4632 -
  • ۱۳۹۹ دوشنبه ۸ ارديبهشت

يامين‌پور: مهمانان «جهان‌آرا » با تجويز نهادهاي امنيتي دعوت شدند

انتقادات يك بازمانده

چندان نگذشته از روزي كه ليست مورد حمايت شوراي ائتلاف نيروهاي انقلاب اعلام شد و در آن خبري از نام چهره‌هايي چون وحيد يامين‌پور و حميد رسايي نبود.
 چهره‌هايي كه هر كدام به نوبه خود حامياني در بدنه اجتماعي جناح راست دارند و از اين‌رو تا پايان در صحنه رقابت باقي ماندند و درنهايت به ترتيب در رتبه‌هاي 31 و 32 قرار گرفتند اما به هر حال نتوانستند به عنوان منتخب مردم تهران، جايي در پارلمان يازدهم داشته باشند. از آن زمان به بعد نوع رفتار و گفتار يامين‌پور حداقل از ديد ناظران تغييرات محسوسي را به خود ديد تا جايي كه اين روزها اين مجري صداوسيما در قامت يكي از منتقدان جدي «رسانه ملي» ظاهرشده و از آنچه «باندبازي» در اين سازمان مي‌خواند، انتقاد مي‌كند.
او چندي پيش در صفحه شخصي‌اش در شبكه اجتماعي توييتر با بيان اينكه «ما دشمن نيستيم، فقط باندبازي نمي‌كنيم!» از تعطيلي برنامه تلويزيوني «جهان‌آرا» و لغو برنامه‌اش به مناسبت ماه رمضان خبرداد و تاكيد كرد كه «يك‌سال و نيم پيش براي مطالبه منع به‌كارگيري بازنشستگان از صداوسيما برنامه‌ام تعطيل و چند ماه ممنوع‌التصوير شدم. چند ماه پيش هم «جهان‌آرا» تعطيل شد. الان هم مطالبه شفافيت برنامه‌اي را كه براي ماه مبارك طراحي كرده بوديم، در وضعيت نامعلومي» قرار دارد. او همزمان انتقادات تندوتيزي را به خبرگزاري‌هاي فارس و تسنيم و همچنين روزنامه‌هاي كيهان و وطن‌امروز كه اصلي‌ترين رسانه‌هاي جريان اصولگرا محسوب مي‌شوند، مطرح كرد و به طعنه خطاب به آنان نوشت: «شفافيت براي همسايه است!»
اين انتقادات آنقدر ادامه يافت تا به‌عقيده برخي ناظران به خودزني شبيه شد؛ چنان‌كه چندي پيش وحيد يامين‌پور در صفحه شخصي‌اش در شبكه اجتماعي اينستاگرام در پاسخ به پرسشي درباره حضور علي عليزاده از لندن در برنامه «جهان‌آرا» به بيان مطالبي پرداخت كه تا پيش از آن در حد گمانه‌زني در شبكه‌هاي اجتماعي مطرح مي‌شد. او در استوري اينستاگرام خود با تاكيد بر اينكه «عقايد» خودش را دارد، درباره حضور چهره‌هايي چون علي‌اكبر رائفي‌پور و علي عليزاده و ساير كارشناسان در برنامه جهان‌آرا نوشت: «چه عليزاده و چه رائفي‌پور و چه سايرين و صدها كارشناس ديگر همه با تجويز نهادهاي امنيتي در فهرست مهمان‌هاي جهان آرا بودند.» 
برنامه «جهان‌آرا» يكي از برنامه‌هاي شبكه تلويزيوني «افق» است؛ شبكه‌اي كه از بدو تاسيس تاكنون شاهد حضور و فعاليت چهره‌هاي اصولگرا در خود بوده و حالا و براساس گفته يامين‌پور، از قرار معلوم «نهادهاي امنيتي» نيز در آن دخل و تصرفي دارند؛ گفته‌اي كه دست‌كم تا لحظه نگارش اين گزارش، با پاسخي از سوي صداوسيما و شبكه «افق» مواجه نشده است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها