• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4638 -
  • ۱۳۹۹ دوشنبه ۱۵ ارديبهشت

ماري و برتنس قهرمان اوپن مجازي مادريد شدند

تعويض راكت با دسته بازي PS4

اندي ماري روز پنجشنبه براي سومين بار موفق شد برنده تنيس اوپن مادريد شود بدون اينكه حتي از روي مبل راحتي‌اش بلند شده باشد. با متوقف شدن مسابقات تنيس تا حداقل اواسط ماه جولاي تنيسور اسكاتلندي در مسابقه با 16 بازيكن برتر تنيس ATP كه همه راكت‌هاي خود را با دسته‌هاي بازي پلي‌استيشن عوض كرده بودند، توانست به پيروزي دست پيدا كند. 
ديويد گوفين در فينال قرباني اندي ماري شد. در اين بازي كه در فرمت ويديويي Tennis World Tour برگزار شد ماري با نتيجه 7-6 پيروز شد. 
ماري بعد از اينكه ديه‌گو شوارتزمن با مشكل اتصال به اينترنت مواجه بود، توانست به فينال راه پيدا كند. اين تنيسور از نوامبر سال گذشته به دليل عوارض ناشي از عمل لگن بازي نكرده بود. او پيش از اين در سال 2008 در مادريد موفق به پيروزي شده بود.
ماري ادعا كرد بيشترين سهم جايزه خود را كه 150 هزار يورو بوده است به بازيكنان رده‌هاي پايين‌تر كه اين روزها مشكل مالي دارند، اهدا مي‌كند و بخش ديگري از اين پول را نيز به سيستم درماني كشورش كمك خواهد كرد.
اما بعد از قهرماني ماري در قسمت مردان، اين كيكي برتنس بود كه توانست در قسمت زنان به عنوان قهرماني برسد. 
كيكي كه اگر شرايط عادي بود ‌بايد هفته آينده در مادريد از عنوان قهرماني‌اش دفاع كند، توانست در فضاي مجازي اين كار را انجام دهد. 
شماره هفت زنان جهان پس از غلبه بر كارولين ووزنياكي در مرحله نيم‌نهايي موفق شد فيونا فررو فرانسوي را شكست دهد و قهرمان شود.
كيكي برتنس قهرمان اوپن مجازي مادريد مي‌گويد دستان او بابت تمرينات زياد با پلي‌استيشن براي شركت در اين رقابت‌ها آسيب ديده است. او درباره پيروزي‌اش گفت: «من حدودا يك هفته و نيم قبل از اين رويداد پلي‌استيشن را دريافت كردم و تقريبا هر روز بازي مي‌كردم. اما دست من صدمه ديده است، زيرا عادت نداشتم از دسته بازي استفاده كنم. بنابراين برخي روزها حتي نمي‌توانستم بازي كنم. در روزهاي قبل از شروع رويداد ما با دختران ديگر تمرين مي‌كرديم. بعضي از مسابقات را بازي مي‌كرديم و احساس خوبي داشتيم.»
اين هلندي در مورد رقابت‌هاي مجازي تنيس ادامه داد: «البته اين با بازي كردن در شهر مادريد و در حالت واقعي قابل مقايسه نيست. اما من وقتي كاري را انجام مي‌دهم، دوست دارم هميشه برنده باشم. اين‌گونه است كه مشخص مي‌شود من چقدر آدم رقابت‌جويي هستم.»
در مسابقات مجازي تنيس مردان و زنان در هر بخش 16 بازيكن برتر حضور داشتند. در بخش زنان جايزه 60 هزار يورويي به نفر برنده اعطا شد. به اين ترتيب برتنس نصف اين پول را به بازيكنان رده‌هاي پايين‌تر اختصاص داد و نيمي ديگر از جايزه‌اش را به سرمايه‌گذار‌هاي بهداشتي در كشورش بخشيد. براساس اعلام دانشگاه جان هايكينز اين كشور تقريبا 40 هزار كيس تاييد شده مبتلا به كوويد 19 دارد و تاكنون 4795 نفر نيز جان خودشان را از دست داده‌اند. 
برتنس گفت: «من از اين پول براي كمك به مردم كشورم استفاده مي‌كنم، زيرا فكر مي‌كنم تلاش زيادي اينجا در حال انجام است.» 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون