• ۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4639 -
  • ۱۳۹۹ سه شنبه ۱۶ ارديبهشت

قاچاق فيلم‌هاي آنلاين

 در آن صورت، سالن‌هاي سينما دراختيار فيلم‌هايي 
با كيفيت مطلوب‌تر قرار مي‌گيرد. به واسطه گسترش شبكه آنلاين، مردم، چه حالا كه در زمان شيوع ويروس كرونا هستيم و دوران خانه‌نشيني را تجربه مي‌كنند و چه بعدها مي‌توانند از امكان پخش آنلاين استفاده كنند.
اگر فيلم‌ها در فرآيند عرضه به مخاطب از همان قدم اول مورد سوءقصد سارقان قرار گرفته و سازندگان به لحاظ اقتصادي متضرر شوند و آسيب ببينند و در نتيجه چرخه مالي اين فيلم‌ها نچرخد و نتواند به حيات خود ادامه دهد، طبيعي است كه سازندگان از اين پس احتياط به خرج دهند و به طرح اكران آنلاين فيلم‌ها ورود نكنند. اين مساله بار ديگر مناقشه‌هاي مربوط به اكران فيلم‌ها را مطرح مي‌كند و باعث تداوم مشكلات عديده در اكران فيلم‌ها مي‌شود.
اينكه اين روزها قاچاقچيان تمركزشان را روي محصولات سينمايي گذاشته‌اند و با خيال راحت سرقت مي‌كنند، به نظرم زنگ خطري براي همه اهالي سينماست. با اينكه بارها اين قضيه توسط اهالي سينما گوشزد شده اما باز هم بايد تاكيد كنيم كه ضرورت دارد همه مسوولان ذي‌ربط دولتي، قوه قضاييه و پليس امنيت قاطعانه به قضيه قاچاق فيلم‌ها وارد شوند. اين درخواست همه سينماگران است كه اين نهادها در رفع اين معضل مشاركت كنند. به نظرم مسووليت سختي نيست. آنها به راحتي مي‌توانند سارقان را رديابي كرده و با آنها قاطعانه برخورد كنند و مانع ادامه اين وضعيت شوند. بياييم يك بار هم كه شده از كلي‌گويي فاصله بگيريم و صراحتا نقش پليس و نيروي انتظامي را در برخورد با قاچاقچيان محصولات فرهنگي به آنها يادآوري كنيم. به نظرم حتي اگر لازم باشد، قانون هم بايد اصلاح شود. رشد سينما در گرو اين ملاحظات است. 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون