• ۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4646 -
  • ۱۳۹۹ چهارشنبه ۲۴ ارديبهشت

ثبت بيش از ۴۰ هزار ركورد درباره مواجهه جامعه و حاكميت با كرونا

روزبه كردوني، رييس موسسه عالي پژوهش تامين اجتماعي از انجام پروژه‌اي براي «ثبت حافظه‌ سياستگذاري مواجهه با مخاطرات» در اين موسسه خبر داد و گفت: تاكنون بيش از ۴۰ هزار ركورد داده‌هاي مربوط به مواجهه‌ جامعه و حاكميت در اين پروژه ثبت و مستند شده است.
كردوني در گفت‌وگو با ايسنا، با اشاره به اينكه موسسه عالي پژوهش تامين اجتماعي در يك اقدام جمعي و بهره‌گيري از مجموعه‌اي از متخصصان حوزه‌ رفاه و سياستگذاري اجتماعي، تجربه‌ مواجهه‌ جامعه، حاكميت و گروه‌هاي مختلف اجتماعي با اين مخاطره‌ ملي و جهاني را ثبت و آرشيو كرده است، اظهار كرد: هدف اين پروژه «ثبت حافظه‌ سياستگذاري مواجهه با مخاطرات» است.
او همچنين در توضيح آنچه درباره كرونا انجام شده است، افزود: تاكنون بيش از ۴۰ هزار ركورد داده‌هاي مربوط به مواجهه‌ جامعه و حاكميت ثبت و مستند شده است.
كردوني با بيان اينكه اين پروژه با محوريت جمعي از پژوهشگران جوان و خوشنام حوزه رفاه و تامين اجتماعي و سياستگذاري از اوايل اسفندماه آغاز شده است، گفت: يكي از اهداف ما از اجراي اين پروژه اين بود كه در يك نقطه‌ عطف تاريخي جهاني يعني مواجهه با شيوع بيماري كرونا، نقش خود را براي كاهش «بي‌حافظگي مديريتي» در كشور ايفا كرده و امكان يادگيري سياستي از واكنش‌هاي حوزه عمومي و حاكميت به بحران كرونا را هم در حين بحران و هم پس از بحران فراهم كنيم.
او در همين رابطه اظهار كرد: برخي‌ حوادث باعث يادگيري مي‌شوند و برخي نمي‌شوند. اين موضوع ربطي هم به بزرگي حادثه ندارد. بزرگي حادثه حساسيت ايجاد مي‌كند، اما اينكه يك حادثه يادگيري سياستي براي ما به ارمغان مي‌آورد يا خير، داستانش كاملا متفاوت و يك موضوع كاملا دانش‌محور و تجربه‌ بنياد و آكادميك است.
رييس موسسه عالي پژوهش تامين اجتماعي ضمن ابراز اميدواري براي كمك اين پروژه به فرآيند يادگيري سياستي گفت: از جمله عوامل تشديد فقر و ناكامي در ارتقاي رفاه ضعف مديريتي و ناكارآمدي سياستي است كه مي‌توان اذعان داشت يكي از عوامل اصلي در بروز اين دو پديده اين است كه غالبا از تجربيات انباشته شده در موقعيت‌هاي مشابه براي حل مسائل استفاده نمي‌كنيم.
او همچنين ادامه داد: به دليل همين رويكرد است كه در موقعيت‌هاي بحراني و در مخاطرات، «تكرار خطا» در موقعيت‌هاي مشابه و مخاطرات مشابه داريم.
كردوني با اشاره به اينكه اين پروژه كم‌سابقه در كشور با هزينه‌ بسيار كم و يك تيم زبده از جوانان حوزه علوم اجتماعي و رشته‌هاي علوم ‌انساني از دانشگاه‌هاي برتر كشور انجام شده‌ است، گفت: اين پروژه، در ۵۳ محور مختلف، از پيش از زمان اعلام رسمي كرونا در داخل كشور، اخبار، تصميمات و واكنش‌هاي رسمي و غيررسمي به اين مساله و مخاطره را ثبت و ضبط كرده است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون