• ۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4655 -
  • ۱۳۹۹ چهارشنبه ۷ خرداد

دنياي بدون ‌ام‌اس را فرياد بزنيم

محمدعلي صحراييان

ام.اس مهمان ناخوانده‌اي است كه سال‌هاست بسياري از مردم دنيا و برخي هموطنان عزيزمان را به خود مشغول كرده است. افراد مبتلا و خانواده‌هاي آنها با چالش بيماري دست و پنجه نرم مي‌كنند و تلاش دارند با وجود همه ناملايمات كمترين تاثير را از بيماري گرفته و به ‌جاي يأس و نااميدي بيماري را مديريت كند. 
از ده سال قبل روز جهاني ‌ام‌اس به ابتكار فدراسيون جهاني ‌ام‌اس نام‌گذاري و ثبت شده و فرصتي طلايي براي همگان، از مبتلايان و خانواده‌هاي آنان و گروه‌ پزشكي و درماني تا ساير اقشار ايجاد كرده كه دست در دست هم، يك صدا، دنياي بدون ‌ام‌اس را فرياد زنند و در اين راه از هيچ كوششي فروگذار نكنند. 
روز جهاني ‌ام‌اس فرصتي است كه افراد شناخت بهتري از اين بيماري پيدا كرده و براي مبارزه با آن در سراسر دنيا همت گمارند. اين روز فرصتي است كه ‌ام‌اس را بشناسيم قبل از آنكه ‌ام‌اس خودش را با ما يا يكي از عزيزان ما آشنا كند. 
روز جهاني ‌ام‌اس، روز عهد بستن با يكديگر براي كمك به مبتلايان اين بيماري است كه در گوشه گوشه اين خاك در حال دست و پنجه نرم كردن با اين بيماري هستند. روز جهاني‌ ام‌اس روز فرياد اين شعار است كه: من مي‌آيم، ما مي‌آييم، تا دست در دست هم تلاش كنيم چالش‌هاي فردي و اجتماعي را به حداقل برسانيم و عهد ببنديم هر آنچه در توان داريم براي مبارزه با بيماري‌ ام‌اس به كار‌ گيريم. همه ما از توانايي‌هاي علمي، كلامي، اقتصادي و اجتماعي خود در جهت كاهش آلام بيماران بهره ‌گيريم تا دنياي بدون‌ ام‌اس دست‌يافتني شود. 
امروز بسياري از بيماري‌ها به مدد تلاش‌هاي پيگير جامعه علمي و پشتيباني تك‌تك مردم جامعه به فراموشي سپرده شده‌اند. جامعه بشري در اين زمينه مثال‌هاي فراوان دارد و اميد است به همت تك‌تك افراد جامعه اين راه سريع‌تر و با گام‌هاي استوارتر پيموده شود. 
فرصت روز جهاني ‌ام‌اس را مغتنم شمرده و براي همه بيماران به خصوص بيماران عزيز ‌ام‌اس آرزوي سلامتي، نشاط و پويايي دارم. از تك‌تك حاميان عزيز‌ ام‌اس و خانواده‌هاي بيماران صميمانه سپاسگزارم. اميدوارم حمايت‌هاي معنوي، اجتماعي، فرهنگي و اقتصادي همچنان چراغ راه انجمن ‌ام‌اس ايران براي مبارزه با بيماري باشد. 
اميد است با درك درست و واقعي از ‌ام‌اس و دست در دست هم بر ‌ام‌اس فايق آييم.
نايب‌رييس انجمن ‌ام‌اس ايران به مناسبت روز جهاني‌ ام‌اس

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون