• ۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4655 -
  • ۱۳۹۹ چهارشنبه ۷ خرداد

ادامه NBA در سرزمين ديزني

ميكي‌ماوس و دوستان به كمك بسكتبال مي‌آيند

در حالي كه هيچ كس دقيقا نمي‌داند چه اتفاقي رخ خواهد داد، همه نشانه‌ها حاكي از آن است كه حداقل تلاش‌هايي براي از سر‌گيري رقابت‌هاي بسكتبال NBA در حال انجام است. گفته مي‌شود اين رقابت‌ها كه به خاطر پاندمي كرونا تعطيل شده است احتمالا در ماه جولاي از سر گرفته مي‌شود، اما يكي از بزرگ‌ترين سوالاتي كه ليگ بايد به آن پاسخ دهد، اين است كه به چه صورت رقابت‌ها برگزار مي‌شود. پاسخ اين سوال ممكن است در يك سرزمين جادويي نهفته باشد. بله! NBA در حال بررسي از ظرفيت جهان‌هاي والت ديزني در اورلاندو و فلوريداست. اين موضوع سوالات زيادي را دز ذهن هواداران ورزش ايجاد مي‌كند.

 

بازي كنار ميكي‌ماوس و كوه‌هاي فضايي

اولين‌بار ESPN خبر از تلاش ليگ بسكتبال امريكا براي همكاري با ديزني منتشر كرد. دني گرين گارد راس لس‌آنجلس ليكرز اين گزارش را تاييد كرد و اين نشان داد قضيه كاملا جدي است. گرين گفت: «به نظر مي‌رسد ما گزينه‌هاي زيادي داريم اما فكر مي‌كنم در نهايت به سمت اورلاندو برويم و با ديزني همكاري كنيم. اين به نظر امن‌ترين جاي ممكن است.»

بلافاصله بعد از اين مصاحبه NBA از طريق سخنگوي خود مايك باس خبر داد: «NBA با همكاري انجمن ملي بازيكنان بسكتبال گفت‌وگوها و مذاكراتي با شركت والت ديزني براي شروع مجدد فصل جاري داشته است. Wide World of Complex Sports در فلوريدا به عنوان يك مركز برگزاري بازي‌ها و دستورالعمل‌ها و اسكان ورزشكاران در نظر گرفته شده است.»

 

آيا اين طرح ممكن است؟

عجيب است اما بله. NBA براي شروع فصل علاوه بر كاهش افراد درگير به منظور كاهش خطر عفونت دنبال يك مكان ايده‌آل و كنترل شده مي‌گشت كه بتواند مسابقات را به صورت متمركز برگزار كند. همان‌طور كه در اطلاعيه اين نهاد عنوان شده است، دنياي ديزني مي‌تواند اسكان مخصوص خود را براي بازيكنان و كارمندان در قالب هتل‌هاي زياد فراهم و مسابقات را در زمين‌هاي بسكتبال موجود در اين محيط پيگيري كند.

تصور كردن مكاني كنترل‌شده‌تر از دنياي ديزني دشوار است. به ويژه اينكه اين مكان يك محل خصوصي است. همچنين به نظر نمي‌رسد تيم‌ها مشكلي براي حضور در فلوريدا داشته باشند. ايالتي كه سريع‌تر از ساير ايالت‌هاي امريكا در حال بازگشايي و برگشت به شرايط عادي است.

 

اين ايده چگونه مطرح شد؟

اين اولين‌بار چند هفته پيش توسط كيت اسميت نويسنده ورزشي سايت ياهو مطرح شد كه چگونه دنياي ديزني مي‌تواند مكاني مناسب براي از سرگيري NBA باشد. ايده‌اي كه روي كاغذ مضحك به نظر مي‌رسيد و باعث شد عده‌اي با پيش كشيدن اين مساله كه او قبلا كارمند سابق ديزني بوده مساله را به تبليغات ربط دهند. اما مشكلات غير متعارف راه‌حل‌هاي غيرمتعارف هم مي‌طلبد و به همين دليل ايده اسميت به سرعت مورد توجه قرار گرفت. اسميت با اشاره به امكانات ورزشي ديزني و تعداد محل‌هايي كه مي‌توان خيلي سريع آنها را به زمين بازي يا تمرين تبديل كرد راه جديدي را پيش روي برگزار‌كنندگان مسابقات قرار داد. او مي‌گويد: ديزني در صورت نياز مي‌تواند برخي سوله‌هاي خود را خيلي سريع مورد تغيير كاربري قرار دهد.

 

آيا بازي در دنياي ديزني مسابقات را كوتاه‌تر مي‌كند؟

اين سوال وجود دارد كه آيا بايد همه بازي‌هاي فصل را برگزار كرد يا مي‌توان راهي پيدا كرد تا با تعداد بازي كمتر مسابقات به اتمام برسد؟ در واقع ليگ بايد تصميم بگيرد كه فصل امسال كوتاه‌تر شود تا رقابت‌هاي فصل بعد سر وقت آغاز يا مسابقات اين فصل كامل برگزار شود و براي فصل بعد برنامه‌ريزي ديگري صورت بگيرد. همچنين با انجام تمام بازي‌ها در يك مكان چيزي به اسم بازي خانگي و خارج از خانه معنا پيدا نخواهد كرد. در بهترين حالت قهرمان مسابقات نه در خانه كه در يك ورزشگاه ساكت جام قهرماني را بالاي سر مي‌برد و اين سوال را پيش مي‌كشد كه نكند مردم ادامه فصل را
جدي نگيرند.

 

بزرگ‌ترين مشكل چيست؟

مشكلات همان مشكلاتي هستند كه اگر NBA يا هر ليگ ديگري بخواهد رقابت‌هايش را از سر بگيرد با آن مواجه مي‌شود؛ نياز به آزمايش‌هاي مكرر كوويد 19 نه تنها براي بازيكنان كه براي ساير كارمندان و افراد درگير شامل كارمندان دنياي ديزني مي‌شود. بديهي است كه هر كس تستش مثبت شد بايد بلافاصله قرنطينه شود و اگر تعداد تست‌هاي مثبت بيشتر از حد انتظار شود ليگ احتمالا مجبور مي‌شود براي بار دوم مسابقات را تعطيل كند. اگر اين اتفاق بيفتد احتمالا به معناي پايان مسابقات خواهد بود چون ديگر زماني باقي نمي‌ماند.

در حال حاضر ليگ با ارايه‌دهندگان كيت‌هاي تست كرونا ويروس در حال گفت‌وگو و رايزني است. اين مساله ما را به يك مشكل ديگر مواجه مي‌كند: رييس NBA آدام سيلور اظهار داشت كه فصل تا زماني كه تست‌هاي كافي در دسترس همه براي شروع مسابقات قرار نگيرد از سر گرفته نخواهد شد. 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون