• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۲۹ فروردين
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4658 -
  • ۱۳۹۹ يکشنبه ۱۱ خرداد

پيدا و پنهان

سهم ۲۲ درصدي كشتيراني در حمل كالاهاي اساسي

ايرنا به نقل از رييس كل سازمان توسعه تجارت ايران مدعي شد سهم كشتيراني كشور در حمل و نقل كالاهاي صادراتي 22 درصد است. حميد زادبوم با اشاره به اينكه ايجاد و استمرار خطوط منظم كشتيراني به كشورهاي هدف صادراتي و اوراسيا از انتظارات مهم صادركنندگان است، افزود: در بسته حمايت از صادرات غير نفتي سال ۹۹ تمهيداتي به منظور كاهش هزينه‌هاي حمل و نقل دريايي انديشيده شده و از كشتيراني جمهوري اسلامي ايران انتظار مي‌رود كه برنامه‌هاي خود در خصوص حمايت از صادركنندگان را اعلام كند.


روند تامين ارز  به حالت عادي برمي‌گردد

رييس كل بانك مركزي در گفت‌وگويي با ايسنا عنوان كرد كه تامين ارز در روزهاي آتي به حالت اوليه خود باز مي‌گردد. عبدالناصر همتي درباره تامين ارز متقاضيان واردات اعلام كرد: بعد از افت عرضه ارز در اوايل سال به علت شيوع ويروس كرونا در ايران و كشورهاي همسايه، امروز كه تقريبا همه بازارها فعال شده‌اند روند تأمين و انتقال ارز حالت عادي به خود گرفته است.او تأكيد كرد: از ابتداي سال تاكنون حدود ۳.۷ ميليارد دلار از روش‌هاي مختلف اعلامي بانك مركزي براي واردات تأمين شده است.رييس كل بانك مركزي افزود: همان‌گونه كه قبلا اعلام كردم روند صادرات و برگشت ارز مثبت است و تأثيرات آن در بازار مشهود خواهد بود و صادر‌كنندگاني كه در سال ۹۸ صادرات داشتند تا پايان تيرماه بايد ارز خود را به نيما برگردانند يا به روش‌هاي اعلامي بانك مركزي در اختيار متقاضيان واردات كالا و خدمات قرار دهند.


راه‌اندازي كسب و كار گاهي تا يك سال طول مي‌كشد

غلامحسين شافعي، رييس اتاق بازرگاني ايران روز گذشته در مراسم رونمايي از پنجره واحد كسب و كار ضمن انتقاد به زمان راه‌اندازي كسب و كارها مدعي شد يكي از اصلي‌ترين مشكلاتي كه اقتصاد ايران با آن روبه‌رو است، محدوديت‌ها در محيط كسب و كار است و دريافت برخي مجوزها و راه‌اندازي كار جديد بعضا تا يك سال طول مي‌كشد. او معتقد است پس از تصويب قانون فضاي كسب و كار در سال ۹۱ هنوز اقدامات لازم براي اجراي اين قانون در دستور كار قرار نگرفته و همين مساله به دشوار شدن سرمايه‌گذاري و فعاليت سرمايه‌گذاران منجر شده است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون