• ۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4658 -
  • ۱۳۹۹ يکشنبه ۱۱ خرداد

آموزشگاه‌هاي علمي و زبان بازگشايي مي‌شود

پيرو بازگشايي مدارس دولتي و غيردولتي در آموزش و پرورش، آموزشگاه‌هاي علمي آزاد و زبان با رعايت دستورالعمل مراقبت و كنترل بيماري كرونا كه از سوي وزارت بهداشت ابلاغ شده است، بازگشايي مي‌شود.
به گزارش ايلنا، مجتبي زيني‌وند، معاون وزير و رييس سازمان مدارس و مراكز غيردولتي و توسعه مشاركت‌هاي مردمي گفت: در اين دستورالعمل پيش‌بيني‌هاي لازم جهت حفظ سلامت دانش‌آموزان و كاركنان مراكز علمي و زبان پيش‌بيني شده است از جمله ضدعفوني كردن محيط آموزشگاه‌ها، تامين مواد شوينده و ضدعفوني‌كننده به اندازه كافي، ايجاد فاصله‌گذاري اجتماعي در محل كلاس‌ها يا ساير فضاهاي فيزيكي، ارايه آموزش‌هاي لازم به مربيان، كاركنان و دانش‌آموزان جهت رعايت مسائل بهداشتي و ساير موارد مورد نياز.
زيني‌وند بيان كرد: در هر آموزشگاه يك نفر از پرسنل يا نيروي آموزش‌ديده جهت نظارت و پاسخگويي در امور بهداشتي كه ترجيحا مدير آن مر كز باشد، پيش‌بيني شده است.
او با تاكيد بر شرايط تهويه مناسب فضاي فيزيكي، تجهيز سيستم‌هاي آبخوري، سرويس‌هاي بهداشتي به مواد شوينده مناسب و همچنين دفع بهداشتي زباله‌ها توسط نيروي آموزش‌ديده مناسب گفت: چينش صندلي‌ها با رعايت فاصله 8/۱ تا ۲ متر رعايت مي‌شود و حداكثر ۵۰درصد ظرفيت هر كلاس پذيرش خواهد شد.
معاون وزير تصريح كرد: استفاده از وسايل حفاظت فردي مانند دستكش و ماسك براي كاركنان و مربيان الزامي است. توصيه مي‌شود دانش‌آموزان نيز حتما از وسايل شخصي و ماسك استفاده كنند.
زيني‌وند با اشاره به اينكه توزيع هرگونه مواد غذايي و خوراكي در آموزشگاه‌ها ممنوع است، توصيه كرد كه دانش‌آموزان از آب‌هاي آشاميدني در بطري‌هاي كوچك شخصي استفاده كنند. حضور تمامي افراد داراي بيماري زمينه‌اي، قلبي، تنفسي، نقص سيستم ايمني و مشكوك به بيماري كرونا بدون مجوز پزشك مربوطه، در كلاس‌هاي آموزشگاه‌ها ممنوع است.
رييس سازمان مدارس و مراكز غيردولتي در پاپان گفت: شوراي نظارت آموزش و پرورش به رياست مديركل آموزش و پرورش هر استان و نمايندگان حوزه مشاركت‌هاي مردمي، شوراي موسسان مراكز غيردولتي و دانشگاه علوم پزشكي مسووليت نظارت بر فرآيند بازگشايي مراكز علمي و زبان را به عهده دارند.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون