• ۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4658 -
  • ۱۳۹۹ يکشنبه ۱۱ خرداد

رمزگشايي معماي مرگ آسيه 58 ساله در كرمانشاه

گروه اجتماعي|مرگ آسيه پناهي، زن 58 ساله كرمانشاهي ساكن شهرك فدك، در حالي در روزهاي گذشته محل بحث در شبكه‌هاي اجتماعي بوده است كه به نظر مي‌رسد تا صدور نظريه پزشكي قانوني و مشخص شدن علت تامه مرگ نمي‌توان اظهارنظر شفافي درباره آن مطرح كرد. با اين حال ابتدا سخن از مرگ او به سبب آوارشدن ديوارهاي خانه‌اش به ميان آمد اما الان رييس كل دادگستري استان كرمانشاه كه از محل وقوع حادثه بازديد كرده است روايت ديگري مطرح كرده و سخن از مرگ او حين انتقال به يك مركز نگهداري بر اثر حمله قلبي به ميان آمده است. اكنون قوه قضاييه خواستار روشن شدن ماجرا شده است.  درحالي كه از سه‌شنبه گذشته بحث‌هايي درباره نحوه برخورد ماموران اجراييات با اين زن منتشر شده بود صبح شنبه 10 خرداد99 پرويز توسلي‌زاده رييس كل دادگستري استان كرمانشاه، شهرام كرمي دادستان عمومي و انقلاب كرمانشاه و سعيد طلوعي شهردار كرمانشاه با حضور در محل حادثه به بررسي ابعاد آن پرداختند. روايتي كه خبرگزاري دانشجويان ايران در مطلبي به آن اشاره كرده است بر اين مساله تاكيد كرده كه «متوفي حين انتقال به كمپ چشمه سفيد جان خود را از دست داده كه علت آن را هم بيماري قلبي عنوان كردند.»   براساس گزارش ايسنا پرويز توسلي‌زاده رييس كل دادگستري استان كرمانشاه در حاشيه بازديد در جمع خبرنگاران با اشاره به حادثه پيش‌آمده، اظهار كرد: در خصوص مرگ خانم آسيه پناهي، پزشكي قانوني در حال بررسي است كه آيا رابطه‌اي بين فعل ماموران شهرداري و مرگ حادث شده وجود دارد، يا نه. رييس كل دادگستري استان كرمانشاه در ادامه با بيان اينكه زميني كه متوفي در آن سازه خود را بنا كرده بود، زميني اوقافي است كه هرگونه تصرف آن بدون اجازه اداره كل اوقاف استان غيرقانوني است، اعلام كرد: همچنين اين زمين در فضاي سبز و حريم دكل فشار قوي واقع شده و تاكنون هم بررسي‌هاي صورت گرفته نشان مي‌دهد كه تصرفي كه انجام شده، قانوني نبوده است. او افزود: با اين وجود، مساله بعدي اين است كه آيا ماموران مي‌توانستند بهتر از اين عمل كنند كه حادثه به اينجا ختم نشود كه اين مساله هم توسط دادسراي مركز استان با جديت در حال پيگيري است.
  علي پناهي برادر متوفي نيز كه در محل حادثه حضور داشت به خبرنگاران ايسنا و ايرنا گفت: ماموران اجراييات شهرداري خواهرم را به قتل رساندند و گواه آن هم فيلمي است كه برخورد مامورين اجراييات را نشان مي‌دهد.
او در حالي ادعا كرد كه مامورين خواهرش را ضرب و شتم كرده‌اند كه رييس كل دادگستري استان و شهردار كرمانشاه طبق نظر پزشكي قانوني استان اين مساله را تكذيب كردند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون