• ۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4665 -
  • ۱۳۹۹ چهارشنبه ۲۱ خرداد

يك بازپرس متهم در پرونده طبري مدعي شد با مراجعه به سفارت، به ايران بازمي‌گردد

آقاي منصوري به سفارت ايران در آلمان نرفت

يك منبع آگاه در سفارت ايران در آلمان در گفت‌و گو با «اعتماد» ادعاهاي غلامرضا منصوري را رد كرد

اولين جلسه دادگاه رسيدگي به پرونده اكبر طبري‌پور و همدستانش روز يكشنبه 18 خردادماه برگزار شد. در اين جلسه از دادگاه نام يكي از قضات سابق دادسراي فرهنگ و رسانه هم به عنوان متهم رديف نهم به چشم مي‌خورد. بازپرس منصوري كه پيش از اين قرار بازداشت براي تعدادي از خبرنگاران ايفاي نقش كرده بود، حالا خود در جايگاه متهمان يكي از مهم‌ترين پرونده‌هاي فساد قضايي كشور قرار گرفته و همين نكته، خبر بازداشت او را در صدر اخبار مربوط به پرونده طبري قرار داد و واكنش‌هاي فراواني به همراه داشت.
يك روز پس از برگزاري نخستين جلسه دادگاه طبري و 21 متهم ديگر، سيدابراهيم رييسي در جلسه شوراي عالي قوه قضاييه به دادستان كل‌ كشور و معاون بين‌الملل قوه قضاييه دستور داد كه «استرداد متهمان متواري پرونده‎هاي مفاسد اقتصادي» را پيگيري كنند و ساعاتي پس از انتشار خبر اين دستور رييس دستگاه قضايي، بازپرس منصوري با انتشار ويديويي مدعي شد كه براي دفاع از خود به ايران بازمي‌گردد. 
اين بازپرس خبرساز در اين ويديو گفت كه تنها چند روز پيش از صدور كيفرخواست، از اتهامات عليه خود مطلع شده و پس از آن، از وكيلش خواسته تا با مراجعه به دادگاه اعلام كند كه با باز شدن مرزها به كشور بازمي‌گردد.
متهم رديف نهم پرونده اكبر طبري، با بيان اينكه مرزها همچنان بسته‌اند و هر چه تلاش كرده نتوانسته مسيري براي بازگشت به كشور پيدا كند، گفته است كه روز سه‌شنبه به سفارت جمهوري اسلامي مراجعه مي‌كند تا مقدمات بازگشتش به ايران و متعاقبا حضور در جلسه بعدي دادگاه و دفاع از اتهامات وارده فراهم شود. اگرچه منصوري در اين ويديو اشاره‌اي به علت و زمان خروجش از كشور نكرده و همچنين نگفته هم‌اكنون در كدام كشور خارجي ساكن است، اما برخي منابع خبري داخل كشور، از حضور بازپرس متهم در كشور آلمان خبر دادند. همچنين همزمان با روز برگزاري جلسه نخست دادگاه طبري، برخي كاربران توييتر نيز مدعي شدند كه بازپرس غلامرضا منصوري در كلينيك دكتر سميعي در شهر هانوفر آلمان بستري است. همين مدعيات و البته ادعاي شخص خبرساز نسبت به مراجعه به سفارت در روز سه‌شنبه، منجر به آن شد كه موضوع را از طريق سفارت جمهوري اسلامي در آلمان پيگيري كنيم، اما بنا بر پيگيري‌هاي خبرنگار «اعتماد» از سفارت جمهوري اسلامي در آلمان، دست‌كم تا زمان نگارش اين گزارش، غلامرضا منصوري به سفارت جمهوري اسلامي در اين كشور اروپايي مراجعه نكرده است. 
يك منبع آگاه در اين سفارتخانه به «اعتماد» گفته است كه غلامرضا منصوري در طول دو روز گذشته نه به سفارت آمده و نه تماسي با آنها برقرار كرده است. 
بر اين اساس و با توجه به اينكه ايران با هيچ‌يك از كشورهاي اروپايي توافقنامه استرداد مجرمان ندارد، به نظر مي‌رسد بازگرداندن متهم رديف نهم پرونده اكبر طبري به اين سادگي ميسر نخواهد بود و درصورت عدم بازگشت خودخواسته اين متهم به كشور، راهي براي بازگرداندن او وجود نخواهد داشت؛ مگر اينكه پليس اينترپل در اين رابطه اقدام كند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون