• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4669 -
  • ۱۳۹۹ دوشنبه ۲۶ خرداد

متهم مشايخي در سومين جلسه دادگاه پرونده طبري از تماس تلفني منصوري خبر داد

عكاسخانه دختر آقاي طبري

گروه سياسي

جلسه سوم دادگاه رسيدگي به پرونده اكبر طبري و 21 همدستش ديروز برگزار شد. اكبر طبري كه در جلسه دوم دادگاه پاسخ به بسياري از ابهامات را به توضيحات وكيلش واگذار كرده بود در اين جلسه و هنگامي كه قاضي او را براي بيان دفاعياتش به جايگاه فرا خواند نيز گفت كه مطالب خود را در جلسه قبل بيان كرده و وكيلش بقيه مباحث را مطرح مي‌كند.

اما رييس دادگاه با بيان اينكه دفاعيات وكيل شما هم استماع مي‌شود، پرسش‌هايي از متهم رديف اول پرونده پرسيد. اكبر طبري در ادامه گفته، قاضي بابايي مبني بر اينكه يكي از اتهامات شما در اراضي كلاك، پولشويي از طريق ۴۲ ميليارد ريال به آقاي مشايخ براي خريد سهام است را قبول نكرده و آن را تكذيب كرد. طبري مدعي شد كه در ۱۰ سال گذشته وجوهي بين او و مشايخ تبادل شده كه مربوط به كار‌هاي ساخت‌وساز است. به گفته او مشايخ هيچ پرونده‌اي در دادگستري نداشته و ادعايي هم درباره لواسان ندارد. او از وكالت سهام هم ابراز بي‌خبري كرد.

 

8 ميليارد و 400 ميليون حقوق نجومي

در بخش ديگري از دادگاه و بعد از توضيحات «غيرمستند» طبري، نماينده دادستان در واكنش به ادعاهاي طبري گفت كه در جلسه گذشته و در ابتداي سخن آقاي طبري، او اذعان كرد قراردادي با نجفي نداشته ولي اكنون چيز ديگري مي‌گويد. به‌ گفته رسول قهرماني، آقاي طبري عنوان مي‌كند، قراردادشان در صندوق امانات بوده است. اصلا فرض را بر اين مي‌گيريم، قرارداد وجود داشته است حال پرسشم اين است، قرارداد كدام كار اقتصادي است كه دستمزد يك كارمند قوه كه بايد در محل كار خود هم حاضر مي‌شده در سال ۸۳ تا ۸۶ مبلغ ۸ ميليارد و ۴۰۰ ميليون تومان مي‌شود؟ اگر با سود متعارف بانكي هم حساب كنيد اين رقم بسيار نجومي مي‌شود.

بر اساس توضيحات نماينده دادستان، دومين رشوه طبري از نجفي براي ملك كريم‌خان بوده و سومين رشوه، واحد اداري تجاري سانا كه در حال حاضر هر متر آن ۵۰ ميليون تومان است. همچنين زمين مشجر لواسان كه در حال حاضر ۲۰ ميليارد تومان است.

رسول قهرماني با بيان اينكه زماني كه مبلغ ۸ ميليارد و ۴۰۰ ميليون تومان از سوي مشايخ به حساب طبري ريخته شده، اتفاقات لواسان رقم خورد، گفت كه شهردار وقت لواسان بازداشت شده و قاضي لواسانات هم كه از قوه قضاييه اخراج شد، بازداشت شده است.

ورود دختر طبري و عكاسخانه‌اش به پرونده

نماينده دادستان با بيان اينكه «شما اقدامات غيرقانوني بسياري در لواسان رقم زده‌ايد و آقاي منصوري را وارد موضوع كرده‌ايد» در بخش ديگري از جلسه دادگاه توضيح داد كه طبري يك واحد از ملك سانا(مجتمع بزرگ تجاري اداري) را به نام خود مي‌خرد و واحد روبه‌رويي هم به نام پسر آقاي نجفي است كه اين ملك هم در تصرف آقاي طبري بوده است؛ تا جايي كه به دختر او اختصاص داده‌اند و آن را براي كار عكاسي دختر‌شان در نظر گرفته بودند. قهرماني ادامه داد:«ما به اتحاديه عكاسان رفتيم و متوجه شديم، طبري ملك را به دخترش اجاره داده‌، شما اگر مالك نيستيد، چگونه ملك را اجاره داديد؟ اين در حالي است كه آقاي طبري ابتدا مدعي بود، ملك براي او نيست اما بعد عنوان كرد من مالك هستم و فقط اين 2 واحد را با آقاي نجفي عوض كرديم.

اگر شما ملك را با نجفي عوض كرديد، مستند شما كجاست؟ از سوي ديگر واحد آقاي طبري ۸۹ متر و واحد آقاي نجفي ۱۱۱ متر است. همچنين تمام شارژ واحدي كه به نامتان نبوده را هم پرداخت كرديد».

وكيل طبري: اتهامات سراسر كذب است

براساس توضيحات قهرماني، مالك ملك كريم‌خان هم اصلا مشايخ را نمي‌شناسد و گفته كه از آقاي نجفي، زميني در لواسان خريده‌ و به‌ جاي آن، اين ملك را به نجفي داده است. پس از آن وكيل متهم طبري با حضور در جايگاه مدعي شد كه موكلش بايد امروز در باب پرونده‌هايي كه سال‌ها مختومه شده و اصلا نمي‌داند محتوياتش چيست، پاسخگو باشد. بر اساس ادعاي اين وكيل، تنها ادعاي شاكي عمومي بر اساس ظن و گمان و اسناد و مداركي كه در سال ۸۳ بوده است. او با بيان اينكه موكلش «كوچك‌ترين مداخله‌اي در موضوع كلاك نداشته است» اتهامات وارده به موكلش در متن كيفرخواست را «سراسر كذب» خواند.

 

عمل مجرمانه تازه طبري در صحن دادگاه

اين اظهارات وكيل طبري اما با واكنش نماينده دادستان مواجه شد. رسول قهرماني در واكنش به اين مدعيات وكيل متهم رديف اول اين پرونده گفت:«اينكه اتهامات عليه آقاي طبري سراسر كذب باشد، عنوان مجرمانه دارد، ما مسووليت داشتيم و شما مي‌توانستيد به‌ جاي آنكه بگوييد اتهامات سراسر كذب است، عنوان كنيد كه اتهامات خلاف‌واقع بوده است؛ من از قاضي دادگاه تقاضا مي‌كنم اين موضوع را ثبت كنند و ما اعلام جرم خواهيم كرد.» در ادامه وكيل طبري در واكنش به اين اظهارات نماينده دادستان و تذكر قاضي مبني بر اينكه «در چارچوب كيفرخواست صحبت كنيد و به مسائل حاشيه‌اي نپردازيد» گفت كه در قالب كيفرخواست دفاع مي‌كند و مقام دادسرا نقض آشكار از بي‌طرفي دارد.

 

منصوري با 500 هزار يورو هم قانع نشد

در بخش ديگري از سومين جلسه دادگاه رسيدگي به پرونده اكبر طبري و 21 همدستش، قاضي از متهم فرهاد مشايخ خواست در جايگاه قرار گيرد. مشايخ اما پس از طرح موارد اتهامي كه عليه‌اش عنوان شد هيچ‌كدام از اتهامات وارده را قبول نكرد و گفت كه اين مسائل اصلا به او ارتباطي ندارد. متهم رديف سوم اين پرونده گفت:«آقاي قاضي بنده گول(فريب) خوردم و اشتباه كردم، من ۵۰ سال است با آقاي نجفي دوستي دارم و ۳۷ سال است، كارخانه‌دار هستم. بنده اصلا نمي‌دانم پولشويي چيست و نمي‌دانم موضوع ملك روما چيست حتي آقاي دانيال‌زاده را هم نمي‌شناسم. من بر اساس رفاقت و دوستي ۵۰ ساله اين اشتباه را كردم». نكته مهم در دفاعيات مشايخي اما اظهارات او درباره متهم منصوري بود. به‌ گفته اين متهم، او يك‌ بار آقاي منصوري(غلامرضا منصوري- متهم رديف نهم) را در دفتر آقاي طبري ديده و پس از آن اگر با او كاري داشته، او را در دفترش مي‌ديده است. متهم مشايخ در ادامه گفت:«سه الي چهار روز گذشته؛ يعني دو روز پيش از دستگيري منصوري، او با من تماس گرفت و گفت كه شما در جلسه دادگاه بگو خودم پول را به عنوان قرض به آقاي منصوري پرداخت كردم؛ اما من پاسخ دادم كه چرا بايد اين حرف را بزنم؟» او همچنين در ادامه مدعي شد كه نجفي اظهار كرده كه منصوري مزاحم او شده و از من پول و ملك مي‌خواهد كه در ۵ نوبت ۵ بسته كه جمعا ۵۰۰ هزار يورو بود به او داديم اما باز هم قانع نشد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون