• ۱۴۰۳ سه شنبه ۲۸ فروردين
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4669 -
  • ۱۳۹۹ دوشنبه ۲۶ خرداد

پيدا و پنهان

تغيير شاخص «تن-كيلومتر» حمل بار در سكوت خبري

مديركل دفتر حمل و نقل كالاي سازمان راهداري و حمل و نقل جاده‌اي در نامه‌اي به مديران كل استاني اين سازمان از تغيير و به روزرساني نرخ شاخص تن- كيلومتر خبر داد. به گزارش «اعتماد»، اين به روزرساني در سكوت خبري سازمان راهداري صورت گرفته و البته با اعتراض رانندگان كاميون نيز مواجه شده است. در بخشي از نامه غلامحسين دغاغله كه به مديران استاني ارسال شده، آمده است: با توجه به درخواست تشكل‌هاي صنفي رانندگان مبني بر ضرورت به‌روزرساني نرخ حمل بر اساس تن-كيلومتر... با در نظر گرفتن هزينه‌هاي موثر در نگهداري و فعاليت ناوگان از طريق استعلام از تشكل‌هاي صنفي ذي‌ربط، نرخ شاخص 1822 ريال به ازاي هر تن-كيلومتر تعيين شد. در ادامه اين نامه تاكيد شده است: خواهشمند است تمهيدات لازم جهت به‌روزرساني و متوازن‌سازي نرخ حمل مسيرها بر اساس شاخص ياد شده با لحاظ ملاحظات مقتضي تا پايان خرداد ماه سال جاري اتخاذ شود. 

تكليف جاماندگان سهام عدالت چه مي‌شود؟

اكبر حيدري، سخنگوي كانون شركت‌هاي سرمايه‌گذاري استاني سهام عدالت درباره جاماندگان سهام عدالت گفت: حدود ۵ميليون نفر افرادي هستند كه دعوتنامه سهام دريافت كردند ولي به هر دليل سهامدار نشدند. افرادي هستند كه به اعتقاد ما بايد در سرمايه‌گذاري استاني براي‌شان چاره‌اي انديشيده شود. اين 7 ميليون نفر افرادي بودند كه مشمول سهام عدالت بودند اما مي‌توان با كمي تامل و همكاري دستگاه‌هاي مسوول براي اين افراد اقدامي انجام داد. حيدري با اشاره به طرح دو فوريتي مجلس براي جاماندگان سهام عدالت گفت: طبق اظهارات پورابراهيمي اين طرح تهيه و تحويل هيات‌رييسه مجلس شده است. بعد از تشكيل به كميسيون‌ها ارجاع مي‌شود. اميدواريم با اين لايحه بتوانيم براي تمام افراد جامانده اقدامي كنيم.

لاستيك هم گران مي‌شود

در بازاري كه بيشتر توليدكنندگان درخواست افزايش قيمت داشته و نرخ‌هاي فعلي را به ضرر خود مي‌دانند، توليدكنندگان لاستيك نيز به عنوان يكي از قطعات مورد نياز خودرو، درخواست افرايش قيمت خود را به انجمن مربوطه ارايه كردند. رييس سازمان حمايت از پيشنهاد افزايش ۳۰ درصدي قيمت لاستيك به ستاد تنظيم بازار و بررسي آن در جلسه امروز خبر داد و گفت: افزايش بيشتر از سوي توليدكنندگان، منوط به ارايه صورت‌هاي مالي است. انجمن صنفي صنعت تاير ايران نيز طي نامه‌اي به سازمان حمايت درخواست افزايش قيمت‌ بين 10 تا 74 درصدي كه اين رقم براي تايرهاي راديال سواري افزايش 54درصدي است را پيشنهاد داده بودند. تابش تصريح كرد: در صورتي كه توليدكنندگان درخواست افزايش قيمت بيشتري را دارند، اين اقدام منوط به ارايه صورت‌هاي مالي حسابرسي شده است. ارايه اين پيشنهاد 30درصدي براي جلوگيري از اختلال در روند توزيع و عرضه لاستيك و بازار اين كالا است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون