• ۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4678 -
  • ۱۳۹۹ يکشنبه ۸ تير

بخشنامه وزارت بهداشت به روساي دانشگاه

آغاز انتخاب واحد دانشجويان علوم پزشكي از ۱۰ شهريور

معاونت آموزشي وزارت بهداشت در بخشنامه‌اي خطاب به روساي دانشگاه‌هاي علوم پزشكي زمان آغاز سال تحصيلي آينده دانشگاه علوم پزشكي و زمينه‌هاي به حداقل رساندن رفت‌وآمد دانشجويان را ابلاغ كرد. به گزارش مهر، دكتر علي‌اكبر حق‌دوست معاون آموزشي وزارت بهداشت در بخشنامه‌اي خطاب به روساي دانشگاه‌هاي علوم پزشكي زمان آغاز و شروع كلاس‌هاي ترم آينده دانشگاه علوم پزشكي را ابلاغ كرد. در اين بخشنامه آمده است: مصوبات بيست‌وپنجمين جلسه ستاد ملي بيماري كرونا (۳۱ خرداد ۹۹) جهت اجرا به دانشگاه‌هاي علوم پزشكي اعلام مي‌شود: 
۱- سال تحصيلي جديد دانشگاه‌ها، آموزش و پرورش و حوزه‌هاي علميه از ۱۵ شهريورماه ۹۹ در سراسر كشور آغاز مي‌شود.  ۲- رعايت پروتكل‌هاي بهداشتي ابلاغي در مورد خوابگاه‌ها، غذاخوري‌ها، فضاهاي ورزشي و تجمعات در دانشگاه‌ها ضروري است. ۳- وزارتين علوم و بهداشت موظف هستند به گونه‌اي برنامه‌ريزي كنند كه از ابتداي سال جديد تحصيلي نقل و انتقال بين شهري و اقامت دانشجويان در شهرهاي خارج از محل سكونت خود به حداقل كاهش يابد.
۴- وزارتين علوم و بهداشت موظف هستند تا از ابتداي سال تحصيلي جديد با همكاري وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات نسبت به تقويت و بهره‌گيري بهينه از زيرساخت‌ها، امكانات شبكه‌اي، سخت‌افزارها و نرم‌افزارهاي لازم براي آموزش و پژوهش از راه دور و به اشتراك گذاشتن متون، دروس و محتواي پژوهشي و آموزشي دانشگاه‌ها و مراكز پژوهشي در يك بستر مشترك اقدام كنند. معاونت آموزشي وزارت بهداشت در اين بخشنامه تاكيد كرده است: دانشگاه‌ها بايد از هم‌اكنون برنامه‌ريزي لازم جهت شروع سال تحصيلي از تاريخ تصويب ستاد ملي مديريت بيماري كرونا (۱۵ شهريورماه) سال جاري به عمل آورده و از تاريخ ۱۰ تا ۱۳ شهريورماه انتخاب واحد دانشجويان صورت بگيرد. دانشگاه‌ها مي‌توانند پس از آغاز ترم تحصيلي، زمان كافي را جهت انجام حذف و اضافه لحاظ و در اين خصوص اقدام كنند. در ادامه اين بخشنامه يادآور شده است: «با توجه به مصوبه ستاد ملي مديريت بيماري كرونا در خصوص به حداقل رساندن نقل و انتقال بين‌شهري و فراهم آمدن انتقال دانشجويان در شهرهاي محل سكونت خود لازم است دانشگاه‌ها علاوه بر توسعه زيرساخت‌هاي آموزش الكترونيك و استفاده از ساير روش‌هاي آموزشي غيرحضوري در جهت تسهيل مهماني دانشجويان متقاضي تحصيل در شهر محل سكونت خود حداقل مساعدت لازم را از دانشگاه‌هاي مبدا و مقصد  به عمل آورند.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون