• ۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4678 -
  • ۱۳۹۹ يکشنبه ۸ تير

رييس سازمان جنگل‌ها خبر داد

وقوع ۷۴۰ حريق در جنگل‌ها و مراتع كشور از ابتداي سال جاري

رييس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخيزداري كشور از وقوع ۷۴۰ حريق در جنگل‌ها و مراتع كشور از ابتداي سال جاري خبر داد.
به گزارش  ايلنا، مسعود منصور، رييس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخيزداري كشور در حاشيه مراسم افتتاح پروژه‌هاي مقابله با بيابان‌زايي در كشور در جمع خبرنگاران گفت: كشور ما در منطقه خشك و نيمه خشك قرار دارد و اقليمي كم بارش با تبخير زياد داريم و بايد تلاش كنيم تا منافع شخصي و كوتاه‌مدت را به منافع بلندمدت ترجيح ندهيم.
او درخصوص كاهش اعتبارات گفت: اين بودجه از صندوق توسعه ملي ديده شده و نيازهاي ديگر كشور تاثيرگذار بوده و به رغم كاهش اعتبار، سطح عمليات را كاهش نداديم و از ظرفيت‌هاي درون‌سازماني خود استفاده مي‌كنيم تا سطح عمليات با وجود كاهش اعتبار كاهش نيابد.
منصور ادامه داد: بخشي از ريزگردهاي موجود در كشور منشأ خارجي دارند و در بخشي كه منشأ داخلي دارد اقدامات موثر است، اما اميدواريم در عرصه بين الملل با كمك وزارت خارجه و مسوولان مساله ريزگردها برطرف شود.
او در پاسخ به سوالي درخصوص نرسيدن تجهيزات اطفاي حريق به برخي استان‌ها با توجه به آتش‌سوزي‌هاي اخير جنگل‌هاي كشور گفت: روز گذشته به سه استان تجهيزات ارسال شد. اعتبار مختصري را توزيع كرديم و هماهنگي كاملي با بسيج انجام شد تا به ما در ديدباني و كنترل مناطق بحراني حريق كمك كنند. او گفت: مشكل اساسي درخصوص تامين بالگرد با مصوبه دولت و عنايت وزارت دفاع حل شد و به محض وقوع حريق و اعلام نياز به بالگرد به منطقه اعزام مي‌شود.
رييس سازمان جنگل‌ها افزود: قرارداد خريد ده دستگاه بسكت حمل آب توسط بالگردها روز گذشته انجام و در حال تامين است و در استان‌هاي هدف به نوبت تحويل داده مي‌شود.
 او در پاسخ به اين سوال كه اين دستگاه‌ها در كدام استان‌ها توزيع مي‌شود، گفت: ۱۶ پايگاه براساس پراكنش تعيين شده و در آنها توزيع مي‌شود. منصور درخصوص آمار آتش‌سوزي در عرصه‌هاي كشور از ابتداي سال جاري گفت: تا ۲۴ خرداد حدود ۷۴۰ حريق در عرصه‌ها رخ داده و ۸ هزار هكتار سطح درگير حريق بوده‌اند كه خوشبختانه اطفا شده‌اند.
او ادامه داد: از اين ميزان در حدود ۷۰۰ تا ۸۰۰ هكتار آتش‌سوزي در عرصه‌هاي جنگلي و بقيه در مراتع رخ داد. بيشترين حريق در منطقه خاييز بود. در حال تدوين عمليات اجرايي براي احياي اين منطقه هستيم.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون