• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4686 -
  • ۱۳۹۹ سه شنبه ۱۷ تير

پيشخوان

رهبري به نامه رييس دفتر سياسي حماس پاسخ داد

يك رسانه عرب‌زبان محتواي نامه رهبر انقلاب اسلامي در پاسخ به نامه رييس دفتر سياسي جنبش حماس را منتشر كرد. به گزارش ايسنا، در متن پيام رهبري خطاب به اسماعيل هنيه، رييس دفتر سياسي حماس، آمده است: «مرقومه جنابعالي درخصوص تحولات اخير در عرصه فلسطين عزيز را با دقت ملاحظه كردم. از اينكه حركت مقاومت فلسطين با مجاهدت و ايستادگي خود برابر توطئه‌هاي امريكا و رژيم صهيونيستي موجبات ضعف و ناكامي آنها را فراهم آورده و مقابل، عزت و سربلندي امت اسلامي را باعث گرديده است، خداوند متعال را شكر مي‌گزارم و از شما مجاهدان شجاع تشكر و قدرداني مي‌كنم. دشمن زبون كه در عرصه ميداني شكست‌هاي غيرقابل‌ جبراني متحمل شده است، راهبرد توسعه‌طلبي خود و تضييع حقوق مسلم فلسطيني‌ها را ابتدا با فشار اقتصادي و محاصره غزه مظلوم و آنگاه با نيرنگ مذاكره و طرح صلح و سازش دنبال مي‌نمايد و لكن جريان مقاومت و ملت شجاع فلسطين با منطق عقل و تجربه تهديد و تطميع آنها را برنتافته و همچون گذشته با ايستادگي مثال‌زدني خود مسير عزت و شرف را رقم زده و از اين پس هم در همين صراط مستقيم حركت خواهد كرد. ان‌شاءالله قطعا حفظ هوشياري، وحدت و يكپارچگي مردم و جريان‌هاي فلسطيني در خنثي‌سازي نقشه‌هاي شوم دشمن موثر بوده و جلب نصرت الهي را به همراه خواهد داشت. جمهوري اسلامي همچون گذشته به حكم وظيفه ديني و انساني و مبتني بر اصول ارزشي انقلاب اسلامي از هيچ كوششي براي حمايت از مردم مظلوم فلسطين و استيفاي حقوق آنان و همچنين دفع شر رژيم جعلي و غاصب صهيونيستي دريغ نخواهد كرد. اميدوارم پروردگار متعال بر عزت و قدرت شما بيفزايد.»

 

دستاوردهاي خوبي در سامان دادن به زندگي مردم كسب كرديم

اسحاق جهانگيري، معاون اول رييس‌جمهوري ديروز در نشستي با مديران ارشد وزارت امور خارجه گفت: «امسال پس از شيوع كرونا تصميم گرفتم كه با

دو هدف بررسي تاثير كرونا بر عملكرد دستگاه‌ها و همچنين پيگيري امور در سال پاياني دولت به وزارتخانه‌ها بروم؛ در همين راستا در هر دو مورد وزارت خارجه شرايط متفاوتي دارد؛ امروز وزارت خارجه با ۱۴۳ نمايندگي همكاري دارد و كرونا تغيير عمده‌اي در فعاليت‌هاي اين وزارتخانه به وجود آورده است.» به گفته او، ماموريت دستگاه سياست خارجي براي همه كشورها به‌ويژه امروز مردم ايران بسيار مهم و تعيين‌كننده است؛ ايران به‌طور طبيعي به‌دليل وضعيت ژئوپليتيكي كه دارد، همواره در چهارراه حوادث بوده و ظرفيت‌هايي جدي در كشور وجود دارد كه ما با بهره‌گيري از اين ظرفيت‌ها تلاش كرده‌ايم برابر فشارها بايستيم. به گزارش فارس، جهانگيري ادامه داد: «در دولت تدبير و اميد گفتماني كه به نظر مي‌آيد سياست غالب كشور بوده، گفتمان تعامل با جهان بوده؛ ما زود فراموش مي‌كنيم؛ ابتداي دولت تحريم‌هاي بسياري عليه كشور وجود داشت كه دولت تدبير و اميد اولويت‌گذاري كرد كه هم از تحريم‌ها و فشارها عبور كنيم و هم به زندگي مردم سامان دهيم كه خوشبختانه در هر دو بخش دستاورد خوبي داشته‌ايم.»

 

اراده ايران حمايت از دولت قانوني ونزوئلاست

محمود واعظي ديروز با خورخه ماكز، فرستاده ويژه رييس‌جمهوري ونزوئلا ديدار و گفت‌وگو كرد. واعظي در اين ديدار، ديدارها و رايزني سران و مسوولان

دو كشور در عرصه‌هاي مختلف را سازنده و مثبت دانست و گفت: «جمهوري اسلامي ايران همواره براي دولت و ملت ونزوئلا احترام قائل است و از توسعه روابط و همكاري‌ها با اين كشور استقبال مي‌كند.» رييس‌دفتر رييس‌جمهوري با اشاره به روابط دوستانه ايران و ونزوئلا در زمينه‌هاي گوناگون، بر ضرورت تلاش در راستاي توسعه، تقويت و تحكيم همه‌جانبه مناسبات و همكاري‌هاي تهران-كاراكاس تاكيد كرد. او همچنين با اشاره به اينكه امروز امريكا با تحريم و اعمال فشار به دنبال توطئه‌افكني عليه دولت‌ها و ملت‌هاي مقاوم و آزادي‌خواه به‌ويژه ايران و ونزوئلاست، ادامه داد: «بايد با همبستگي و توسعه روابط و همكاري‌هاي في‌مابين اجازه ندهيم تحريم دشمنان نسبت به توسعه و رفاه مردم خدشه‌اي ايجاد كند.» خورخه ماكز هم در اين ديدار پيام كتبي نيكلاس مادورو، رييس‌جمهوري اين كشور براي حسن روحاني رييس‌جمهوري كشورمان را تحويل داد.

 

كنايه ميرسليم به نمايندگان مساله‌دار

مصطفي ميرسليم، نماينده تهران در مجلس خواستار كناره‌گيري برخي نمايندگان شد. به گزارش خبرآنلاين، سيدمصطفي ميرسليم در حساب توييتري خود نوشت: «منتخبان مساله‌دار بايد به ‌جاي تكثير مشكل و عادي وانمود كردن تخلف‌ها، داوطلبانه كناره‌گيري كنند و مانع هزينه‌آفريني براي مجلس و نظام جمهوري اسلامي شوند.»

 

حمايت مردم دنيا از انقلاب اسلامي

يادواره شهداي ترور ۱۵ تير ماه سال ۱۳۶۰ در گيلان ازجمله‌ «علي اخوين انصاري» و «عليرضا نوراني» با حضور سردار محمدرضا نقدي، معاون هماهنگ‌كننده سپاه برگزار شد. به گزارش ايسنا، سردار نقدي در بخشي از اين مراسم اعلام كرد: «امثال شهيد انصاري‌ها در شرايطي مقابل نفاق و استكبار جهاني ايستادگي كردند كه انقلاب اسلامي تنها بود؛ اما امروز تفكر انقلاب اسلامي ميان مردم دنيا ترويج يافته و بسياري از مردم دنيا كه خواستار آزادي، نجات از سلطه غرب و نژادپرستي هستند، از انقلاب اسلامي نيز حمايت مي‌كنند.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون