• ۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4686 -
  • ۱۳۹۹ سه شنبه ۱۷ تير

فوتبال باشگاهي در اروپا ادامه پيدا كرد

نتايج كسينوسي ميلاني‌ها و دبل بايرن

روز شنبه و يكشنبه رقابت‌هاي فوتبال در اروپا برگزار شد. در انگلستان مدعيان كسب سهميه ليگ قهرمانان رقباي خود را شكست دادند و در ايتاليا يوونتوس با توجه به شكست لاتزيو و اينتر يك گام ديگر به قهرماني چند باره‌اش نزديك شد. در اسپانيا صدرنشينان بردند و در آلمان نيز در فينال جام حذفي اين كشور موسوم به دي‌اف‌بي پوكال بايرن موفق شد از سد لوركوزن عبور كند تا دو جام داخلي كشورش را مال خود كرده باشد.

 

جنگ سهميه داغ‌تر از هميشه

در هفته سي‌وسوم فوتبال باشگاهي در انگلستان لسترسيتي تيم سوم جدول بعد از 3 هفته ناكامي با يك برد مقتدرانه مقابل كريستال‌پالاس نشان داد قرار نيست بي‌خيال سهميه يوسي‌ال فصل بعد شود. در اين بازي روباه‌ها با دبل جيمي واردي و تك گل ايهيناچو سه امتياز بازي را به حساب خود واريز كردند. واردي با اين دو گل، 21 گله شد و در صدر جدول گلزنان ليگ جزيره قرار گرفت. چلسي تيم چهارم جدول بعد از باخت عجيب هفته گذشته مقابل وستهام موفق شد با 3 گل از سد واتفورد عبور كند. شاگردان سوپرفرانكي با گل‌هاي ژيرو، ويليان و باركلي به اين پيروزي دست پيدا كردند تا همچنان در رتبه چهارم جدول بمانند. منچستريونايتد نيز كه اين روزها فرم مناسبي پيدا كرده در يك ديدار پرگل و جذاب با نتيجه 5 بر 2 بورنموث را در اولترافورد در هم كوبيد و اميدهايش را براي رسيدن به ليگ قهرمانان فصل زنده نگه داشت. براي شياطين سرخ گرين‌وود دبل كرد. رشفودر و مارسال و برونو فرناندز نيز ديگر گل‌ها را به ثمر رساندند. برونو فرناندز خريد زمستاني سولشاير با گلزني در اين ديدار با تاثيرگذاري روي 9 گل در 10 بازي نخست خود به ركورد كانتونا و فن‌پرسي رسيد. آرسنال نيز با دو گل وولور همپتون را از پيش‌رو برداشت تا گرگ‌ها رده پنجم جدول را از دست بدهند. اين پيروزي خوب توپچي‌ها آنها را به رتبه هفتم رساند. در روز دوم اين هفته نيز ليورپول قهرمان زودهنگام مسابقات با دو گل از سد استون‌ويلا گذشت و سيتي در زمين ساوتهمپتون با يك گل شكست خورد. اين براي نخستين‌بار است كه گوارديولا در سه بازي پشت سر هم خارج از خانه شكست مي‌خورد. در جدول رده‌بندي پريمير ليگ بعد از ليورپول و منچسترسيتي، لستر، چلسي و يونايتد با 58، 57 و 55 امتياز سوم تا پنجم هستند.

 

نتايج كسينوسي ميلاني‌ها به نفع يوونتوس

در آغاز هفته سي‌ام فوتبال ايتاليا در دربي تورين يوونتوس موفق شد با نتيجه پرگل 4 بر يك از سد همشهري‌اش تورينو عبور كند. در اين بازي ديبالا و كوادرادو گل‌هاي اول و دوم بانوي پير را به ثمر رساندند. رونالدو نيز براي نخستين‌بار توانست براي يوونتوس از روي ضربه كاشته گلزني كند. رونالدو پيش از اين 43 تلاش ناموفق براي گل كردن ضربات آزاد داشت. در اين بازي يك ركورد جالب ديگر هم به ثبت رسيد. جيجي بوفون با ايستادن در دروازه بيانكونري به ركورد 648 بازي در سري آ رسيد و از اين حيث ركورددار شد. بوفون 42 ساله به تازگي قراردادش را با يوونتوس تمديد كرده است! در ديگر بازي مهم روز نخست اين هفته، لاتزيو نزديك‌ترين تعقيب‌كننده يووه در المپيكو رم مقابل ميلان شكست سنگيني متحمل شد. عقاب‌ها در مقابل تيمي كه هفته پيش به زور از تيم رده آخري اسپال يك امتياز گرفته بودند با سه گل مغلوب شدند. براي ميلان چالهان اغلو، ايبراهيمويچ و آنته ربيچ گلزني كردند. ديگر تيم شهر ميلان يعني اينتر اما در كمال تعجب در خانه‌اش با نتيجه دو بر يك مقابل بولونيا شكست خورد. اين نتيجه در حالي رقم خورد كه افعي‌ها با يك گل پيش افتادند، تيم حريف ده نفره شده و لائوتارو نيز يك پنالتي از دست داد. برد ارزشمند ميلان و شكست اينتر در شرايطي به دست آمد كه اين دو تيم هنوز نتوانسته‌اند روي يك فرم ثابت باقي بمانند. نتايج متغير ميلاني‌ها در اين فصل سري آ از سينوسي هم فراتر رفته و هواداران اين تيم‌ها نمي‌توانند نسبت به روزهاي آينده اطمينان داشته باشند. در سري آ يوونتوس با 75 امتياز صدرنشين ماند.

 

فاصله 4 امتيازي باقي ماند

در اسپانيا و در دو ديدار حساس هفته ابتدا رئال مادريد در ايالت باسك به مصاف بيلبائو رفت. رئالي‌ها در اين بازي با پنالتي سرخيو راموس موفق به شكست حريف سرسخت‌شان شدند تا همچنان اميد اول قهرماني باقي بمانند. البته اين بازي باز هم درگير حواشي داوري بود و اين اعتراض بارسايي‌ها را برانگيخت. كاتالان‌ها معتقد بودند بايد يك پنالتي به نفع بيلبائو اعلام مي‌كرد. در ديگر بازي مهم بارسلونا در خانه ويارئال موفق شد با نتيجه 4 بر يك به پيروزي دست پيدا كند تا بعد از چند هفته تزلزل به روال سابق بازگردد. براي بارسا مدافع حريف به اشتباه، سوارز، گريزمان و فاتي گلزني كردند. مسي دو پاس گل در اين بازي ارسال كرد.

 

پايان خوش فوتبال آلمان

فصل جاري بوندسليگا شنبه‌شب با برگزاري فينال جام حذفي بين بايرن مونيخ و بايرن لوركوزن به اتمام رسيد. در اين بازي شاگردان فليك كه قهرماني بوندسليگا را هم يدك مي‌كشيدند، با يك برد پرگل يك جام ديگر به ويترين افتخارات‌شان اضافه كردند. بايرني‌ها در اين ديدار با دبل لواندوفسكي و گل‌هاي آلابا و گنابري و با نتيجه 4 بر دو به پيروزي دست پيدا كردند. لوا با اين دو گل براي نخستين‌بار در طول دوران حرفه‌اي‌اش موفق شد در يك فصل بيش از 50 گل باشگاهي به ثمر برساند. بايرن با اين جام قدم بزرگي به سمت كسب سه‌گانه فوتبال اروپا برداشت و حالا بايد منتظر شروع دوباره رقابت‌هاي ليگ قهرمانان باشد. آلمان نخستين ليگ معتبري بود كه بعد از شيوع كرونا رقابت‌هايش را آغاز كرد و زودتر از همه بدون بروز كوچك‌ترين مشكلي به پايان رساند. 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون