• ۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4693 -
  • ۱۳۹۹ چهارشنبه ۲۵ تير

پاسخ تاجگردون به اظهارات كدخدايي درمورد صدور راي قضايي جديد عليه او:

من و مردم ايران منتظر ديدن حكميم

پس‌لرزه‌هاي رد اعتبارنامه نماينده گچساران همچنان ادامه دارد. اصرار نمايندگان و پذيرش شوراي نگهبان از يك ‌سو و انكار غلامرضا تاجگردون از سوي ديگر باعث شده اين جدال اگر چه به ‌صورت مجازي يا رسانه‌اي تداوم داشته‌ باشد. پس از اينكه غلامرضا تاجگردون ناگفته‌هايي از جلسه غيرعلني مجلس درمورد رد اعتبارنامه‌اش را در قالب ويديوهايي منتشر كرد و به برخي ادعاها پاسخ داد، شامگاه دوشنبه سخنگوي شوراي نگهبان كه در يك برنامه تلويزيوني حضور داشت در پاسخ به پرسش‌هاي مجري در مورد رد اين اعتبارنامه از سوي مجلس اظهاراتي داشت كه منجر به واكنش تاجگردون و دامن‌ زدن به اين جنجال شد كه گويي تصور نقطه پايان بر آن سخت شده است. 
عباسعلي كدخدايي، سخنگوي شوراي نگهبان كه مهمان برنامه «تهران ۲۰» بود، در واكنش به اينكه تاييد صلاحيت يك نماينده از سوي شوراي نگهبان و رد اعتبارنامه يا به تعبيري ردصلاحيتش از سوي مجلس تناقض نيست، تشريح كرد كه گويي تقسيم ‌كاري ميان مجلس و شوراي نگهبان بر اساس قانون وجود دارد كه طول ۴۰ سال گذشته هم چندين ‌بار اين اتفاق افتاده كه نماينده‌اي از فيلتر شوراي نگهبان گذشته اما اعتبارنامه‌اش راي لازم را كسب نكرده است چرا كه به هر حال شوراي نگهبان نيز اشتباه مي‌كند يا ممكن است موضوعي از نگاه شوراي نگهبان دور بماند. 
اظهارات كدخدايي در حالي مطرح شده كه اين نهاد نظارتي نه‌تنها استعلام از مراجع چهارگانه - يعني قوه قضاييه، وزارت اطلاعات، نيروي انتظامي و سازمان ثبت احوال - را در دستورش براي احراز صلاحيت دارد، بلكه بارها و بارها گفته و تاكيد شده كه اين نهاد از بسيج تا دفاتر استاني يا معتمدانش در مناطق مختلف و حوزه‌هاي انتخابيه نيز مشورت مي‌گيرد. حتي پيش از اين تعدادي از اصلاح‌طلبان طي اظهارنظرها و مصاحبه‌هاي نسبت به احراز صلاحيت از روش‌هاي نامتعارف در اين نهاد اعتراض كرده و برخي حتي مدعي بودند شوراي نگهبان در مورد نماز خواندن يك كانديدا در مسجد محل نيز سوال و جواب كرده است.  با اين حال كدخدايي در اين گفت‌وگو شرح داد كه برخي نمايندگان در ديداري كه با دبير شوراي نگهبان داشتند، مدعي بودند كه به مدارك جديدي دست يافته‌اند. آن‌ طور كه كدخدايي نقل كرده نمايندگان در ديدار با آيت‌الله جنتي گفته‌اند كه غلامرضا تاجگردون راي قضايي مربوط به سال ۹۹ دارد كه كدخدايي در اين مصاحبه تاكيد مي‌كند ما [شوراي نگهبان] اين راي قضايي را نديده‌ايم. به نظر مي‌رسد اشاره كدخدايي به همان جلسه‌اي است كه عليرضا زاكاني با دبير شوراي نگهبان داشت.  تاجگردون البته اين ادعا را بي‌پاسخ نگذاشت و در صفحه اينستاگرامش با انتشار ويديويي از گفت‌وگوي تلويزيوني سخنگوي شوراي نگهبان با صدا و سيما نوشت: «اينقدر اين حرف بچرخه تا يكي حرف بزنه. اين حرف‌هاي جناب دكتر كدخدايي است. آقايان خيلي صريح پيش آيت‌الله جنتي مي‌فرمايند آقاي تاجگردون در سال جاري حكم قضايي دارد. اگر همين يك حرف را ثابت كنند، من همه ادعاها را مي‌پذيرم و اگر نتوانند ثابت كنند، حتما صلاحيت ماندن در «خانه ملت» را ندارند. من و مردم ايران منتظر ديدن اين حكم هستيم.»  او اين ادعا را «دروغِ بزرگِ مدعيان دينداري» توصيف كرده است.
تاجگردون پيش از اين شرح جلسه غيرعلني رد اعتبارنامه‌اش را در قالب ويديويي منتشر كرده و توضيح داده‌ بود. او در بخشي از اين ويديو در مورد نامه وزارت اطلاعات عليه او كه از سوي زاكاني مطرح شد، گفته‌ بود كه در مورد مفاد اين نامه به شوراي نگهبان توضيح داده است.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون