• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4693 -
  • ۱۳۹۹ چهارشنبه ۲۵ تير

پيدا و پنهان

واكنش بانك مركزي به اظهارات رييس بنياد مستضعفان:

خودتان يك بانك داريد

بانك مركزي در واكنش به اظهارات رييس بنياد مستضعفان كه گفته بود «مي‌خواهيم بانك قرض‌الحسنه تاسيس كنيم، بانك مركزي مجوز نمي‌دهد، اگر در روزهاي كرونايي بانك داشتيم، به مردم وام قرض‌الحسنه مي‌داديم»، اعلام كرد: بنياد مستضعفان هم اكنون سهامدار اصلي و عمده بانك سيناست كه مي‌تواند تمام منويات و مقاصد خويش در زمينه اعطاي قرض‌الحسنه را بدون هيچ‌ گونه محدوديتي اجرا كند. در توضيحات بانك مركزي آمده است: بنياد مستضعفان انقلاب اسلامي هم اكنون سهامدار اصلي و عمده بانك سيناست كه مي‌تواند تمام منويات و مقاصد خويش در زمينه اعطاي قرض‌الحسنه را بدون هيچ‌ گونه محدوديتي اجرا كند. بانك مركزي اضافه كرده: چنانچه استفاده از ظرفيت بانك ياد شده براي اين مهم مدنظر نيست، بنياد مستضعفان مي‌تواند اهداف و ماموريت‌هاي متصور در خصوص فعاليت متمركز در زمينه قرض‌الحسنه اعم از تخصيص و تجهيز را به صورت مستقل، از طريق تاسيس يك صندوق قرض‌الحسنه يا از طريق بانك سينا پيگيري كند. به گفته بانك مركزي در حال حاضر ضوابط و مقررات موجود، اجراي هر دو روش مذكور را حمايت مي‌كند. علاوه بر دو راهكار ياد شده چنانچه بنياد مستضعفان در نظر دارد از طريق منابع داخلي خود به اعطاي قرض‌الحسنه بپردازد، مي‌تواند با بهره‌گيري از سازوكار «قرض‌الحسنه ويژه» كه ضوابط آن در نظام پولي و بانكي كشور اجرايي شده هم از رهگذر بانك سينا و هم از طريق ايجاد صندوق قرض‌الحسنه تك شعبه‌اي عامليت پرداخت قرض‌الحسنه از محل منابع داخلي خود را واگذار كند و نكته پاياني اينكه بانك مركزي از ديدگاه و برنامه رييس بنياد مستضعفان استقبال و آمادگي كامل خود براي رسيدگي به هر يك از راهكارهاي اشاره شده را اعلام مي‌كند. بديهي است در صورت وصول تقاضا به قيد فوريت، بررسي و اقدام خواهد شد.

چالش بزرگ توليدكنندگان مرغ

سيد داوود موسوي، معاون نظارت بر كالاهاي مصرفي سازمان حمايت از مصرف‌كنندگان و توليدكنندگان گفت: مرغدار از تامين نشدن نهاده با قيمت مصوب، گله‌مند است و اين چالش توليدكنندگان مرغ است. وي با اشاره به اينكه بر اساس محاسبات كارگروه تنظيم بازار، قيمت مرغ زنده از ۸ هزار و ۵۵۰ به ۱۰ هزار تومان تغيير داشت، اضافه كرد: بر اساس اين تغيير قيمت در نرخ مرغ زنده، قيمت مرغ آماده مصرف هم تغيير مي‌كند كه آخرين قيمت، ۱۵ هزار تومان با دامنه تغييرات (تلورانس) ۵ درصد است. موسوي با بيان اينكه مشكلاتي در بخش تامين نهاده‌ها و ارز بود كه در حال رفع شدن است، افزود: بر اساس اسناد و مدارك و محاسبات قيمت‌گذاري، قيمت مصوب تعيين مي‌شود.

۷۰۰ هزار واحد صنفي در معرض خطر كرونا هستند

ابراهيم درستي، نماينده وزارت صنعت، معدن و تجارت در اصناف كشور با اشاره به تاثير كرونا بر فعاليت صنوف و همچنين عملكرد دولت گفت: حدود ۷۰۰ هزار واحد صنفي امروز در معرض خطر جدي هستند. نماينده اصناف در سازمان امور مالياتي افزود: در بعضي از صنوف درآمد اسفند و فروردين برابر با يك‌سال كاري است و امسال كه اين درآمد كه به نام درآمد شب عيد شناخته مي‌شود، وجود نداشت، اصناف ضرر اقتصادي زيادي ديده‌اند و شغل‌هاي مختلفي به دليل آنكه به عنوان شغل‌هاي پرخطر شناخته مي‌شدند، نتوانستند فعاليت كنند و در كرونا آسيب ديدند. ما پيشنهاد داديم كه نه تنها به ماليات سال 97 آنها اضافه نشود، بلكه كسر و در برخي صنوف معاف بشود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون