• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۳۰ فروردين
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4693 -
  • ۱۳۹۹ چهارشنبه ۲۵ تير

لغو محروميت سيتي ليگ جزيره را داغ‌تر كرد

جنگ روباه و شير و شيطان

با لغو محروميت منچسترسيتي از حضور در رقابت‌هاي ليگ قهرمانان اروپا، وضعيت سه تيم ليگ جزيره به ‌شدت بحراني شده است. در تمام طول فصل برمبناي اين پيش‌فرض كه سيتي، تيم دوم جدول، قرار نيست در ليگ قهرمانان حضور داشته باشد، سه تيم لستر و چلسي و يونايتد اميدوار بودند با قرار گرفتن در رتبه‌هاي سوم تا پنجم جواز حضور در يوسي‌ال فصل بعد را تصاحب كنند، اما راي دادگاه CAS اوضاع را به‌هم ريخت، حالا اين سه تيم بايد براي دو سهميه باقي‌مانده ليگ قهرمانان بجنگند. فعلا در پايان هفته سي‌وپنجم چلسي با 60 امتياز سوم است و تيم‌هاي لستر و يونايتد با 59 امتياز در رده‌هاي چهارم و پنجم قرار دارند. 
هر سه تيم در هفته اخير رقابت‌هاي پريمير ليگ امتيازهاي حساسي را از دست دادند. چلسي با سه گل مغلوب شفيلد شد، لستر در كمال تعجب مقابل تيم انتهاي جدولي بورنموث چهار بر يك بازي را واگذار كرد و يونايتد مقابل ساوتهمپتون با نتيجه دو - دو متوقف شد. البته شياطين سرخ كه بعد از چلسي و لستر بازي كرد، مي‌توانست با يك برد خودش را به رتبه سوم برساند اما در حالي كه با نتيجه دو بر يك پيش بود در دقيقه 96 گل تساوي را دريافت كرد تا دو امتياز حساس را از دست داده باشد.  در سه هفته پاياني ليگ جزيره كه حكم سه فينال براي اين سه تيم را دارد، تكليف دو سهميه باقي‌مانده مشخص مي‌شود. هر سه تيم هم بازي‌هاي سختي دارند. چلسي بايد در بازي هفته سي‌وهفتم با ليورپول بازي كند و در هفته آخر به مصاف وولوز برود. لستر هم بايد هفته بعد با شفيلد يونايتدي ديدار كند كه همه بزرگان را به دردسر انداخته و در هفته سي‌وهفتم با تاتنهام و آقاي خاص مصاف دهد. اما جدا از همه اين رقابت‌هاي سخت روباه‌ها يك فينال بسيار بزرگ در هفته پاياني با منچستريونايتد خواهند داشت. به نظر مي‌رسد نتيجه آن بازي تاثير بسزايي در سرنوشت اين سه تيم خواهد گذاشت. 
اگر نتايج در اين سه هفته به‌گونه‌اي رقم بخورد كه منچستريونايتد باز هم از رسيدن به ليگ قهرمانان 
باز بماند، وضعيت براي مديران باشگاه و سرمربي تيم بسيار سخت خواهد شد. اين اتفاق لطمه بسيار بدي به برند باشگاه وارد مي‌كند و حتي ممكن است آنها را از لحاظ مالي و حفظ ستاره‌ها نيز تحت فشار قرار دهد. همين شرايط براي چلسي و مربي جوانش نيز وجود دارد. رومن آبراموويچ مالك ثروتمند چلسي اصلا دوست ندارد تيمش به دوراني برگردد كه از سطح اول فوتبال اروپا به دور بود. در اين ميان شايد لستر آرامش بيشتري داشته باشد. گرچه براي آنها هم بسيار مهم است كه بتوانند به سي‌ال راه پيدا كنند اما به اين دليل كه انتظاري از اين تيم نمي‌رفته احتمالا بازيكنانش فشار كمتري نسبت به بازيكنان يونايتد و چلسي متحمل مي‌شوند. اين مساله براي سرمربي تيم برندان راجرز هم صدق مي‌كند. قطعا انتظاري كه مالكان شياطين سرخ و شيرهاي لندن از اوله و لمپارد دارند، مالكان لستر از سرمربي تيم‌شان ندارند. 
البته همان‌طور كه نبرد سهميه ليگ قهرمانان در پريمير ليگ بسيار داغ است، نبرد سهميه ليگ اروپا هم با حساسيت ويژه‌اي دنبال مي‌شود. در حال حاضر پنج تيم ولورهمپتون، شفيلد يونايتد، تاتنهام، آرسنال و برنلي شانس ايستادن روي سكوي ششم را دارند. 

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون