• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4694 -
  • ۱۳۹۹ پنج شنبه ۲۶ تير

جيمز جويس با ترجمه غلامرضا امامي

كتاب‌هاي «گربه و شيطان» نوشته جيمز جويس، «بلبل امپراتور چين» نوشته هانس كريستين اندرسن، «زيباي خفته» اثر شارل پرو و «قدرت جهاني شش مرد» نوشته برادران گريم با ترجمه غلامرضا امامي از سوي نشر پرتقال منتشر شد.
 اين كتاب‌ها در مجموعه «نويسنده‌هاي بزرگ، خواننده‌هاي كوچك» نشر يافته است .
«گربه و شيطان» را جيمز جويس براي نوه‌اش نوشته است كه روح تازگي و شوخ طبعي او در اين داستان رخ مي‌نمايد. تصاويري شاد از شهري قرون وسطايي در فرانسه و شهرداري هوشمند كه در پي ساختن پلي است و شيطان كه در كار حيله‌گري است.
شهردار شهر، شيطان را فريب مي‎دهد و با بستن پيماني او را وادار مي‎كند كه يك ‎شبه براي شهر پلي را بسازد كه همه‎ مردم شهر بسيار به آن احتياج دارند.
غلامرضا امامي(متولد ۶ شهريور ۱۳۲۵ در شهر اراك) نويسنده، مترجم، پژوهشگر و سرويراستار ايراني است. امامي در سال ۱۳۲۵ در اراك ‌زاده شد. او تاكنون بيش از ۷۰ عنوان اثر چاپ كرده است. 
او در سال ۱۳۵۰ به عنوان ويراستار در كانون پرورش فكري كودكان مشغول به كار شد. اندكي بعد و تا سال ۱۳۵۹ رياست انتشارات كانون را بر عهده داشت. در آذر ۱۳۵۹ و با اخذ جايزه نمايشگاه جهاني لايپزيك به آلمان سفر كرد و پس از آن به ايتاليا رفت و سال‌هاست كه در آنجا اقامت دارد. امامي در زمان مديريت انتشارات موج، آثار بسياري از چهره‌هاي برجسته ايراني از قبيل سيمين دانشور، جلال آل‌احمد، م- ع.سپانلو، غزاله عليزاده، احمد شاملو، حميد عنايت، رضا براهني، جواد مجابي، مهدي سمسار، محمد قاضي، سيروس طاهباز و… را منتشر كرد. نوشته‌هاي فراواني از او درباره مسائل اجتماعي، فرهنگي و ادبي در مطبوعات ايران و ديگر كشورها منتشر شده است. او بيش از ۱۰ عنوان كتاب از فارسي به ايتاليايي ترجمه كرده كه از آن جمله مي‌توان به «آنتولوژي شعر معاصر ايران» اشاره كرد.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون