• ۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4694 -
  • ۱۳۹۹ پنج شنبه ۲۶ تير

اعلام جزييات استخدام ۲۵ هزار نيروي جديد در آموزش و پرورش

مديركل امور اداري و تشكيلات وزارت آموزش و پرورش جزييات استخدام ۲۵ هزار معلم جديد در آموزش و پرورش را تشريح كرد. 
به گزارش ايسنا، يارمحمد حسين با بيان اينكه قانون الحاق يك ماده به قانون تعيين تكليف معلمان حق‌التدريس در ۱۳ شهريور ۹۷ ابلاغ شد، گفت: بر اساس آن قانون مكلف هستيم تا پايان برنامه ششم همه مشمولان را جذب كنيم. 
او افزود: 4 گروه داشتيم كه از بين آنها آموزشياران و آموزش‌دهندگان نهضت سوادآموزي بر اساس متن قانون و آيين‌نامه اجرايي ملزم به شركت در يك آزمون داخلي هستند كه اين آزمون هفته گذشته برگزار شده و بعد از اعلام نتيجه بر اساس ۲۵ هزار و ۴۹۷ مجوزي كه سازمان اداري استخدامي صادر كرده همچنين امتيازات كسب شده، جذب خواهند شد. 
مديركل امور اداري و تشكيلات وزارت آموزش و پرورش با بيان اينكه البته پذيرفته‌شدگان طبق آيين‌نامه اجرايي بايد يك دوره مهارت‌آموزي در دانشگاه فرهنگيان را طي كنند، اظهار كرد: از قبل فرم امتيازبندي را تنظيم و به استان‌ها ارسال كرديم كه امتيازات نيروهاي حق التدريس، آموزشياران نهضت سوادآموزي و مربيان پيش‌دبستاني بر اساس قانون در دانشگاه فرهنگيان محاسبه و لحاظ مي‌شود. 
حسين‌بر افزود: سابقه همكاري با آموزش و پرورش، مدرك تحصيلي، ارتباط رشته تحصيلي با رشته تدريس و... در امتيازبندي لحاظ مي‌شود.
او درباره تعداد معلمان حق‌التدريس كه اكنون در آموزش و پرورش تدريس مي‌كنند، اظهار كرد: ۵۸ هزار و ۱۰۰ نفر از همكارانمان جزو اين گروه‌ها هستند كه با ما همكاري مي‌كنند و بر اساس قانون تفسيري كه اخيرا مصوب شد ۳۰ هزار نفر ديگر به اين دامنه اضافه خواهد شد كه ما تا دو سال ديگر علاوه بر جذب اين ۲۵ هزار و ۴۹۷ نفر طي مجوزهايي كه دريافت خواهيم كرد اين تعداد را هم جذب مي‌كنيم. 
مديركل امور اداري و تشكيلات وزارت آموزش و پرورش اضافه كرد: تا آخر سال ۱۴۰۰ مكلف به جذب اين گروه هستيم.
او در ارتباط با خبر شبكه خبر با بيان اينكه اكنون بيش از ۱۳ هزار نيروي حق‌التدريس آزاد ما را آموزشياران نهضت سوادآموزي تشكيل مي‌دهند كه در آزمون اخير هم شركت كردند، گفت: ۲۴ هزار نفر از آموزشياران در آزمون اخير شركت كردند و هر ميزان از آنها كه حد نصاب را كسب كنند، وارد دوره‌هاي آموزشي مي‌شوند و محدوديتي براي پذيرش از اين بابت نداريم.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون