• ۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4695 -
  • ۱۳۹۹ شنبه ۲۸ تير

ويديوي 20:30 در واكنش به ابتلاي نرگس محمدي به كرونا

۱۰ ثانيه پرغبار

دوربين جايي كاشته شده، زناني مقابل پزشك سفيدپوش جلوي ميز نشسته‌اند. گوينده خبر 20:30 اما دارد از موضوعات مطرح شده از سوي اعضاي خانواده نرگس محمدي مي‌گويد. اينكه گفته‌اند ۱۲ نفر از زنان زندان زنان زنجان به كرونا مبتلا شده‌اند و نرگس محمدي يكي از آنهاست. گوينده 20:30 اما مدعي مي‌شود كه بنا بر مستندات و صحبت‌هاي مسوولان زندان زنجان، هيچ فرد مبتلا به كرونا در اين زندان وجود ندارد و رسيدگي‌هاي پزشكي هم مانند هميشه برقرار است. زن گوينده به فيلم در حال پخش اشاره مي‌كند و آن را نمونه‌اي از معاينه در زندان زنان زنجان مي‌داند. معاينه‌اي كه بر اساس گفته او نرگس محمدي هم در آن حضور داشته است. يك جايي اما صداي گوينده قطع مي‌شود، حالا صداي محيط مي‌آيد، دكتر با گوشي پزشكي، مشغول معاينه زني است كه مثل باقي زنان صورتش ديده نمي‌شود. مانتوي زرد پوشيده و شال سفيدي بر سر دارد. تصوير بعدي دكتر روي صندلي نشسته و زن جوان مي‌گويد: «خوبم!» دكتر: «ها؟!» زن: «خوبم!» دكتر: «باشه!»
صحنه بعدي نرگس محمدي را نشان مي‌دهد كه ماسك زده و در حالي كه از دكتر تشكر مي‌كند، مشغول ترك اتاق است. مجموعه اين تصاوير پخش شده از سوي 20:30 تنها ۱۰ ثانيه نرگس محمدي و آنچه گذشته را نشان مي‌دهد تا شايد اعضاي خانواده او _از جمله 2 فرزندش_ كه مدت‌هاست او را نديده و صدايش را يك ماهي مي‌شود كه نشنيده‌اند، بتوانند دلتنگي‌هاي‌شان را با اين ۱۰ ثانيه جبران كنند. ساعاتي بعد البته خبرگزاري ميزان، وابسته به قوه قضاييه، ويديويي تكميلي منتشر مي‌كند. ويديويي ۳۵ ثانيه‌اي كه دكتر، نام نرگس محمدي را صدا مي‌زند، اكسيژن خونش را اندازه مي‌گيرد و تبش را مي‌سنجد و بعد هم همان ديالوگ و محمدي مي‌گويد: «خوبم!» 
اين گزارش ويديويي، واكنشي بود به موضوعي كه هفته‌هاي گذشته مطرح شده بود؛ ابتلاي زنان زنداني زنجان به كرونا و نبود امكانات بهداشتي. اولين‌بار نيمه‌هاي تيرماه بود كه يكي از اعضاي خانواده نرگس محمدي خبر از ابتلاي او به كرونا داد؛ خبري كه به ‌دليل ابتلاي نرگس محمدي به آمبولي ريه، نگراني‌ها درباره سلامتي او را بيش از پيش مي‌كرد. درنهايت با توجه به نامه‌اي كه نرگس محمدي از زندان زنجان نوشت و از شرايط زنان در آن زندان و ابتلاي تعدادي از زندانيان به كرونا و نبود امكانات بهداشتي انتقاد كرده بود، موضوع جدي‌تر از پيش شد. اگرچه مصطفي طاهري، نماينده مردم زنجان در مجلس يازدهم از ماجراي ابتلاي زندانيان به كرونا بي‌خبر بود و حتي نمي‌دانست نرگس محمدي كيست اما سخنگوي قوه قضاييه در بيست و نهمين نشست خبري‌اش در واكنش به اين موضوعات اعلام كرد كه ابتلاي تمام زندانيان زندان زنان زنجان به كرونا كذب است. غلامحسين اسماعيلي البته ابتلاي نرگس محمدي به كرونا را تكذيب نكرد و تنها به بيان اينكه «تبعيض قائل نيستيم» و «سلامت تك‌تك زندانيان براي ما اولويت است»، بسنده كرد. 2 روز پس از اين اظهارات سخنگوي قوه قضاييه در نشست خبري سه‌شنبه هفته گذشته اما ويديوي منتشر شده از سوي بخش خبري 20:30 با عنوان پاسخي به شايعات درباره ابتلاي نرگس محمدي به كرونا منتشر شد. پاسخي كه اولا به معناي عدم ابتلاي محمدي به كرونا نبود و صرفا از مداواي او زير لنز دوربين‌ها حكايت داشت.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون