• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4696 -
  • ۱۳۹۹ يکشنبه ۲۹ تير

گزارش وزارت بهداشت اولين برآورد متخصصان عفوني كشور را تاييد كرد

70 درصد جمعيت ايران مبتلا به كوويد-19 مي‌شوند

گروه اجتماعي| اسفندماه و در اولين روزهاي پس از اعلام رسمي شيوع ويروس كرونا در كشور، برخي متخصصان عفوني در گفت‌وگو با رسانه‌ها و از جمله «اعتماد» هشدار دادند كه فرضيه‌سازي درباره پايان زودهنگام حيات ويروس كرونا، اشتباه است چون اين ويروس تا مدت‌هاي طولاني ماندگار است و در بهترين حالت، دو سوم جمعيت كشور را گرفتار مي‌كند تا زماني كه پادتن ويروس در بدن هر نفر توليد شده و سپس، جمعيت عمومي نسبت به تهاجمات اين ويروس مقاوم شوند و سپس مي‌توان در مورد زمان پايان حيات ويروس اظهارنظر كرد. همان زمان برخي مسوولان وزارت بهداشت، نسبت به اين فرضيات واكنش نشان دادند و در مواردي حتي آن را اشتباه خواندند.
 حالا، در صد و پنجاهمين روز از اعلام رسمي شيوع ويروس كرونا در ايران، وزارت بهداشت گزارشي بر مبناي تخمين‌ها منتشر كرده و در اين گزارش كه ديروز هم در ستاد ملي مقابله با كرونا، مورد استناد رييس‌جمهوري قرار گرفته، اعلام كرده كه تا امروز، 25 ميليون نفر از جمعيت كشور با شدتي متفاوت، آلوده به ويروس كرونا شده‌اند و طي روزهاي آينده، 35 ميليون نفر ديگر از جمعيت كشور هم مبتلا خواهند شد. 
ديروز، رييس‌جمهوري در جمع اعضاي اين ستاد با استناد به گزارش تهيه شده در معاونت تحقيقات وزارت بهداشت كه توسط وزير بهداشت ارايه شده، اعلام كرد: «در اين گزارش تخمين بر اين است كه تاكنون ۲۵ ميليون ايراني به اين ويروس مبتلا شده‌اند و حدود ۱۴ هزار نفر هم جان خود را در اين مدت از دست داده‌اند. در اين گزارش آمده كه در ۱۵۰ روز گذشته بيش از ۲۰۰ هزار نفر از مبتلايان در بيمارستان‌ها بستري بودند و بايد اين احتمال را بدهيم كه ۳۰ تا ۳۵ ميليون نفر ديگر در ماه‌هاي آينده در معرض ابتلا خواهند بود. 
همچنين در همين گزارش پيش‌بيني شده كه تعداد بستري‌ها تا پايان امسال حدود ۲ برابر ۱۵۰ روز گذشته خواهد بود و ممكن است سال آينده هم در ماه‌هايي گرفتار اين بيماري باشيم و بنابراين بايد خودمان را از لحاظ تخت، امكانات و درمان براي شرايطي كه در ماه‌هاي آينده يا امسال يا فراي امسال پيش رو خواهيم داشت، آماده كنيم. در اين گزارش تحقيقي آمده كه از هر هزار نفري كه به اين ويروس مبتلا مي‌شوند ۵۰۰ نفر آنها علامتي ندارند و ممكن است متوجه ابتلاي خود نشوند اما در مقابل، حدود ۳۵۰ نفر از هر هزار مبتلا، علائم خفيف داشته و بي‌نياز به بستري خواهند بود در حالي كه ممكن است ۱۵۰ نفر از هر هزار مبتلا، نيازمند بستري باشند.»
بنا بر آخرين اعلام سخنگوي وزارت بهداشت از وضعيت شناسايي روزانه مبتلايان و فوتي‌هاي كوويد - 19، ظرف شبانه‌روز 27 تا 28 تير ماه، 2 هزار و 166 بيمار جديد شناسايي شده‌اند كه از اين تعداد، هزار و 293 نفر بستري شده‌اند. در همين بازه زماني، 188 نفر از مبتلايان هم فوت كرده‌اند و حالا تعداد كل مبتلايان كوويد - 19 در كشور به 271 هزار و 606 نفر و تعداد كل فوتي‌ها به 13 هزار و 979 نفر رسيده است. 
به استناد اين گزارش، تا امروز ۲۳۵ هزار و ۳۰۰ نفر از بيماران، بهبود يافته‌اند اما 3 هزار و 529 نفر از مبتلايان، در وضعيت شديد اين بيماري تحت مراقبت قرار دارند.
علاوه بر اين، وزارت بهداشت در آخرين بررسي‌هاي خود، وضعيت استان‌هاي آذربايجان شرقي، ايلام، بوشهر، خراسان رضوي، خوزستان، زنجان، گلستان، مازندران، كرمان و فارس را از بابت تعداد مبتلايان و بستري‌ها و فوتي‌هاي جديد، قرمز برآورد كرده است. 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون