• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۳۰ فروردين
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4708 -
  • ۱۳۹۹ يکشنبه ۱۲ مرداد

ويژه

تخمين‌هاي بنيادي از آينده بانك پاسارگاد

بانك پاسارگاد از نظر ارزش بازار چهارمين بانك بزرگ پذيرفته شده در بازار سرمايه به شمار مي‌رود كه از ابتداي سال 315 درصد بازده عايد سهامداران خود كرده است. اين بانك در سه ماهه منتهي به خرداد ماه 727 ميليارد تومان (به ازاي هر سهم 144 ريال) سود شناسايي كرده كه اين رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل با رشد 71 درصدي همراه بوده است. به منظور بهبود نسبت كفايت سرمايه، در ماه‌هاي اخير هيات‌ مديره بانك پيشنهاد افزايش سرمايه از 5040 ميليارد تومان به 6552 ميليارد تومان را از محل اندوخته‌ها ارايه كرده كه فرآيند آن در حال انجام است. نسبت كفايت سرمايه وپاسار در پايان خرداد ماه 9.38 درصد بوده كه نسبت به رقم 9.25 پايان اسفند ماه بهبود داشته است. آخرين گزارش منتشر شده در خصوص عملكرد بانك پاسارگاد به گزارش ماهانه تير ماه اين بانك باز مي‌گردد. بر اساس اين گزارش مانده تسهيلات بانك در پايان تير ماه سال جاري به رقم 121 هزار ميليارد تومان رسيده كه اين عدد نسبت به پايان خرداد ماه رشد حدود 2.6 درصدي را نشان مي‌دهد. اين در حالي است كه مانده سپرده‌هاي بانك در اين تاريخ به رقم 136 هزار ميليارد تومان رسيده كه حكايت از افزايش 3.9 درصدي ميزان جذب سپرده نسبت به پايان خرداد ماه دارد.

 

تلاش فولاد مباركه براي تامين حداكثري نياز بازار و ثبات قيمت‌ها

حميدرضا عظيميان، مديرعامل فولاد مباركه روز دوشنبه ششم مردادماه، به همراه جمعي از مديران فولادي كشور، ضمن ديدار با رييس‌جمهوري، گزارش مبسوطي از روند توليد و دستاوردهاي اين شركت در چهارماهه نخست سال «جهش توليد» و تلاش‌هاي صورت گرفته در فولاد مباركه براي تامين حداكثري نياز بازار داخل و ثبات قيمت‌ها ارايه كرد. حجت‌الاسلام والمسلمين دكتر حسن روحاني در اين نشست كه دبير انجمن توليدكنندگان فولاد و مديران عامل شركت‌هاي فولاد مباركه، فولاد خوزستان، فولاد خراسان، ذوب آهن اصفهان، گلگهر، چادرملو و جمعي از فعالان صنايع پتروشيمي نيز در آن حضور داشتند، با قدرداني از تلاش همه فعالان در دو بخش فولاد و پتروشيمي اظهار داشت: محصولات همه حلقه‌هاي زنجيره فولاد و حتي پتروشيمي كشور در دولت تدبير و اميد، تقريبا دو برابر شده است و در اين دو بخش از خام‌فروشي جدا شده‌ايم. رييس‌جمهوري توليدكنندگان و فعالان صنايع پتروشيمي و فولاد را سربازان خط مقدم جبهه اقتصادي و صادرات كشور دانست و گفت: خوداتكايي و دستاوردهاي اين دو بخش صنعتي كشور تحولي بزرگ در اين دو عرصه ايجاد كرده است. حجت‌الاسلام والمسلمين روحاني از سرمايه‌گذاري 14 ميليارد دلاري براي پيشبرد گام دوم توسعه در بخش پتروشيمي خبر داد و افزود: 8 ميليارد دلار هم تاكنون براي جهش سوم كه در سال 1403 به نتيجه مي‌رسد، سرمايه‌گذاري كرده‌ايم. رييس‌جمهوري اظهار داشت كه اين دو بخش به‌موقع ارز خود را برگردانده‌اند و اگر دولت افتخار مي‌كند كه در برابر امريكا، تحريم و فشار خارجي ايستاده است، اين ايستادگي در سايه كمك و تلاش همه توليدكنندگان، سرمايه‌گذاران و كارآفرينان مخصوصا در زنجيره فولاد و پتروشيمي امكان‌پذير شده است. وي با بيان اينكه شركت‌هاي فولاد و پتروشيمي بار سنگيني در زمينه توليد و همچنين صادرات غيرنفتي بر دوش دارند، گفت: خوشبختانه محصولات توليدي ما از نظر كيفيت قابل رقابت در بازار جهاني است و اگر كيفيت محصول مطلوب نباشد، نمي‌توانيم در بازار با ساير توليدكنندگان رقابت كنيم.

 

مرحله دوم قرعه‌كشي فروش فوق‌العاده ايران‌خودرو

مرحله دوم قرعه كشي فروش فوق‌العاده محصولات ايران‌خودرو با حضور نهادهاي نظارتي، فردا يكشنبه 12 مردادماه ساعت 14 در سالن همايش‌هاي شركت ساپكو برگزار مي‌شود. ايكوپرس - بابك رحماني، معاون بازار يابي و فروش ايران‌خودرو گفت: در دومين فروش فوق‌العاده امسال ايران‌خودرو، پنج محصول شامل پژو 206 صندوقدار، پژو پارس، پژو206 تيپ 5، دنا و سمند ال‌ايكس عرضه شده است. وي با اشاره به استقبال مشتريان از برگزاري اين مرحله از پيش فروش افزود: آمارهاي دريافت شده نشان مي‌دهد كه تا ساعت 17 روز شنبه، يازدهم مردادماه، 850هزار نفر براي پيش ثبت نام خودرو اقدام كردند. معاون بازاريابي و فروش ايران‌خودروادامه داد: دردومين فروش فوق‌العاده ايران‌خودرو 14هزار دستگاه خودرو به منتخبان در قرعه‌كشي عرضه مي‌شود. همچنين افزون بر اين افراد نيزتعدادي به عنوان فهرست ذخيره و جايگزين براي انصرافي‌هاي احتمالي از ثبت نام درنظر گرفته خواهدشد. رحماني تصريح كرد: فهرست مشتريان پذيرفته شده در دومين طرح فروش فوق‌العاده ايران‌خودرو، ظرف سه روزآتي در سايت فروش محصولات ايران‌خودرو به نشاني esale.ikco.ir در دسترس همگان قرارمي گيرد.

 گفتني است، مرحله دوم طرح فروش فوق‌العاده ايران‌خودرو از 9 تا11 مرداد ماه انجام شده بود.

 

زنجيره توليد محصولات پتروشيمي بايد تا مصرف نهايي تكميل شود

دكتر روحاني بر تكميل بودن زنجيره توليد تاكيد كرد و گفت: در روند توليد محصول تا مصرف نهايي، زنجيره توليد بايد كامل باشد. خوشبختانه امروز در بخش اعظم محصولات بخش پتروشيمي و فولاد در كشور بي‌نياز شده‌ايم و روي پاي خود ايستاده‌ايم و خوداتكايي و خودكفايي از دستاوردهاي مهم اين توليدات ارزشمند در كشور بوده است. رييس‌جمهوري با اشاره به ضرورت جلوگيري از خام‌فروشي در محصولات توليدي كشور، گفت: امروز در پتروشيمي و فولاد از خام‌فروشي جدا شده و به ارزش افزوده رسيده‌ايم و اين امر مي‌تواند موجب رونق اشتغال و توسعه صنايع پايين‌دستي شود. دكتر روحاني دو برابر شدن ميزان توليد محصولات پتروشيمي و فولادي در هفت سال گذشته را نتيجه اقدامات ارزشمند و هنر بزرگ توليدگران، متخصصان، كارشناسان و كارگران كشور برشمرد و اظهار داشت: اين افزايش توليد تحول بزرگي در صنايع فولاد و پتروشيمي كشور ايجاد كرده است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون