• ۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4708 -
  • ۱۳۹۹ يکشنبه ۱۲ مرداد

عرض حال يك نويسنده مستاجر ساكن تهران به رييس‌جمهور محترم كشورش!

احمد فولادپور راد

رياست محترم قوه مجريه، جناب آقاي دكتر حسن روحاني، رييس‌جمهور محترم اسلامي ايران دامت بركاته. 
در اخبار برنامه صدا و سيماي كشورمان روز يكشنبه مورخ 8/4/99، حضرتعالي شخصا و مستقيم به عنوان رييس‌جمهوري اسلامي ايران، خطاب به صاحبخانه‌هاي تهران بزرگ فرموديد كه: مي‌توانند اجاره‌بهاي منازل خود را به عنوان صاحب ملك «گران» كنند، يعني دولت اميد تشخيص داده است كه كرايه خانه‌هاي به اجاره داده شده بسيار كم است و گراني تا سقف 25 درصد اجاره‌بها در تهران قانوني است! 
جناب دكتر روحاني عزيز، اولا اين صاحبخانه‌هاي محترم و شريف در اين چهار دهه انقلاب بدون توجه به قانوني و دولتي و تذكري و ميزان و ترازويي، خودشان خيلي آزادانه در هر سالي كرايه منازل و ملك خود را به دلخواه خود اضافه كرده‌اند و مي‌كنند! جناب رييس‌جمهور محترم شما در موقع اتخاذ و تصويب اين «نرخ» كه صاحبخانه‌ها مي‌توانند 25 درصد كرايه خانه‌ها را گران كنند- آيا حضرتعالي اين ميليون‌ها نفر مستاجريني كه اغلب آنان «فقير» و «زير خط فقر» هستند را - فراموش فرموده‌ايد؟! يا مستاجران جديدا صاحب درآمد بيشتري شده‌اند كه ما خبر نداريم؟!! 
آقاي رييس‌جمهور عزيز و محترم، در اين غوغاي «ويروس كرونا» و در اين ايام وانفسا و گراني افسارگسيخته بي‌حد و مرز، ما مردم به فقر كشيده شده و «اجاره‌نشين»هاي بينوا، از شما اين انتظار را داشتيم كه به جاي گران كردن كرايه خانه‌هاي موجرين با استفاده از مقام عالي خود و با آن معلومات عاليه دانشگاهي و حوزوي، به صاحبخانه‌هاي شريف و خيلي مسلمان! مي‌فرموديد در اين موقعيت بحراني اقتصادي، كشور، هم‌كيشان و هم‌ميهنان خود را با مهر و محبت و گذشت و احسان دريابند و دست‌كم، 25درصد كرايه خانه‌هاي‌شان را از مستاجرين نگيرند! اعلان قانوني شما براي گران كردن 25 درصدي كرايه خانه‌ها حرص و طمع صاحبان منازل و املاك مورد اجاره را صدچندان خواهد كرد! در شهريورماه اين سال پربلاي 99، اين خيل درماندگان «خانه بدوشان» ساكن تهران كه دو برابر حقوق و درآمد خود را به صاحبخانه‌ها كرايه مي‌دادند شما 25 درصدي هم به آن بار كمرشكن اضافه فرموديد! در حال حاضر تكليف خانواده‌هاي خانه به دوش «مستاجر چيست؟! به قول سعدي شكايت كجا برند؟! و از كدام مرجع و نهادي كمك بگيرند؟!»  جناب آقاي دكتر روحاني بزرگوار، ما يادمان نرفته كه حضرتعالي موقع انتخابات در حوزه انتخابيه خود يك «كليد» نماديني را به ما نشان داديد كه با آن كليد مديريت قوي و با اقتدار در دوره رياست خودتان قفل‌هاي مخوف و كهنه، معضلاتي چون اختلاس و دزدي‌ها، ارتشا، گراني و بيكاري و... را با آن «كليد» بازخواهيد كرد، اما چنان كه خودتان نيز شاهديد و مي‌بينيد اين قفل‌هاي كهن باز نشده كه هيچ بلكه معضلات و گرفتاري‌ مردم بيشتر نيز شده است! مردم توقع و اميد داشتند كه از دست رييس‌جمهور عزيزشان كليد خانه اهدايي بگيرند، حالا با اضافه شدن بار گران گراني كرايه خانه‌ چه بايد كرد؟ اين است عدل علي در كشور شيعه علوي؟! 
آقاي رييس‌جمهور محترم، اين يارانه‌هاي 45 هزار توماني كه آقاي دكتر محمود احمدي‌نژاد ابداع كرد در آن زمان «دلار» زير دو هزار تومان بود و حال 10 برابر شده، با اين حساب روشن «يارانه‌»ها ‌بايد دست‌كم 200 هزار تومان براي هر نفر مي‌شد! آقاي رييس‌جمهور اين مردم ايران نجيب، فهيم‌ و صبورند! اما قاعده علوم فيزيك به ما ثابت كرده هر محفظه يك طاقت محدود دارد! و هر بند و طنابي هم همين طور!! و بزرگان «قلم» فرموده‌اند: اين قصه را، الم بايد كه از «قلم» هيچ نيايد! روانش شاد استاد شهريار شاعر، را كه در غزلي مي‌گويند: ... به جان خواجه كه اين شيوه شباني نيست!  

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون