• ۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4708 -
  • ۱۳۹۹ يکشنبه ۱۲ مرداد

اشراف اطلاعاتي عليه‌تروريسم

 حدود 12 سال پيش با منفجر كردن حسينيه‌اي در شيراز كه مردم عادي در آن مشغول عزاداري بودند، موجبات كشته و زخمي شدن بيش از 200 نفر را فراهم آورد و بدون آنكه ابايي داشته باشد، مسووليت اين اقدام را برعهده گرفت. اين اما پايان اقدامات جنايتكارانه اين گروه نبود. گروه تندر عملا تلاش مي‌كرد در اقدامات خود بيشترين آسيب ممكن را به مردم برساند؛ چنان‌كه آنان برنامه انفجار سد سيوند در شهرستان پاسارگاد در شمال استان فارس را تهيه كرده بودند و اگر نبود اشراف اطلاعاتي و اقدامات به موقع نيروهاي وزارت اطلاعات و سربازان گمنام امام زمان، خدا مي‌داند چه تعداد انسان بي‌گناه در روستاهاي اطراف جان و مال‌شان را از دست مي‌دادند. اين گروه در دوراني برنامه انفجار در مراكز عمومي و زيارتگاهي را ترتيب مي‌داد و اقدامات داعشي‌وار را از خود به نمايش مي‌گذاشت كه گروه تروريستي داعش وجود خارجي نداشت ولي متاسفانه تريبون‌هاي تبليغاتي كشورهاي غربي به ‌جاي محكوميت اقدامات اين افراد، به تبليغ آنان پرداختند و در نتيجه شرايط چنان شده كه عده‌اي از جوانان داخل كشور، بدون آنكه از اين گروه و سابقه اقدامات ترويستي‌اش اطلاع داشته باشند، جذب آنان شدند و بعضا نيز اقداماتي را ترتيب دادند.
در اين ميان شايد خبر مهم‌تر از بازداشت سركرده گروه تروريستي «تندر»، اشراف اطلاعاتي نيروهاي امنيتي جمهوري اسلامي باشد. امروز واقعيت آن است كه وزارت اطلاعات و نيروهايش چه در حوزه برون‌مرزي و چه در حوزه داخلي از برترين نيروها و بالاترين امكانات برخوردار بوده و نهايت تلاش خود را در سكوت كامل براي حفظ امنيت مردم به كار مي‌گيرند چنان‌كه امروز شاهد هستيم كه در نتيجه اقدامات وزارت اطلاعات، آنان كه تا ديروز به ايجاد وحشت ميان مردم ايران مشغول بودند، خود اسير وحشت شده و هر چقدر كه تلاش مي‌كنند به روي خود نياورند، بيشتر حال و روزشان عيان مي‌شود.
نيروهاي امنيتي جمهوري اسلامي در طول 40 سال گذشته با توجه به هم‌مرزي ايران با 15 كشور مختلف در شرايطي نهايت تلاش خود را براي ايجاد امنيت حداكثري درون مرزهاي كشورمان به كار بسته‌اند كه بسياري از گروه‌ها و گروهك‌ها با پشتيباني مالي كشورهايي نظير عربستان سعودي و امارات متحده عربي به‌ طور شبانه‌روزي مشغول انجام اقدامات خصمانه عليه ايران هستند. اين اقدامات خصمانه كنار تلاش‌هاي نيروهاي امنيتي ايران سبب شده تا امروز وزارت اطلاعات جمهوري اسلامي بدون زياده‌گويي جزو بهترين و برترين دستگاه‌هاي اطلاعاتي جهان باشد، به گونه‌اي كه بسياري از كشورهاي جهان خواستار استفاده از تجربيات ما در زمينه‌هاي مقابله با تروريسم و تهديدهاي خارجي شده‌اند.
همه اين موارد كنار هم خبر از اشراف اطلاعاتي بالاي جمهوري اسلامي و برخورداري از توانايي بازداشت بسياري از افرادي مي‌دهد كه در گوشه و كنار مشغول اقداماتي عليه منافع عمومي مردم هستند ولي به عقيده من آنچه در اين ميان قابل ‌تقدير است، اولويت‌بندي صورت گرفته در وزارت اطلاعات است؛ بدين معنا كه امروز بازداشت نيروهايي كه با اقدامات خشن درصدد مقابله با مردم ايران هستند، در اولويت كاري قرار گرفته و يكي پس از ديگري شاهد بازداشت سركرده‌هاي اين گروهك‌ها هستيم از اين‌ رو من و تمامي مردم ايران بايد قدردان زحمات كساني باشيم كه در اوج فشارها و بحران‌هاي اقتصادي و سياسي و بيماري كرونا، تمام توان‌شان را براي حفظ امنيت مردم به كار بسته‌اند.
سخن پاياني اما نه خطاب به مردم ايران و نهادهاي امنيتي و اطلاعاتي، بلكه كساني است كه به‌زعم خود در تلاش براي مقابله با جمهوري اسلامي هستند. آنان حداقل در اين مسير شرافت را حفظ كرده و به مقابله با مردم با پول كشورهاي معاند نپردازند؛ چرا كه تجربه نشان داده آنان كه به ‌جاي كنار مردم بودن، مقابل‌شان بايستند، دير يا زود به سرنوشت «شارمهد»ها دچار خواهند شد. چرا كه اقدامات خشن و تروريستي هرگز نمي‌تواند بر خواست عمومي يك ملت پيروز شود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون